Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: [156] Dziwna praca silnika 1.9 JTD 115KM

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Co do dźwięku jak to nazwałeś na wstecznym to jest to dźwięk jakby zbyt mocno napiętego paska, albo rozrządu albo coś się dzieje w napędzie paska wielorowkowego (sprzęgło alternatora lub któraś rolka itp.) ogólnie rzecz biorąc do sprawdzenia Te "łiłl" jak schodzi z obrotów to już trochę turbina odzywa się i jej ułożyskowanie, to, że nie masz oleju w dolocie to nie znaczy, że turbina jest tip top. Na końcu ten dźwięk to jakby puknięcie z klapy gaszącej silnika, może coś w tych okolicach się podwiesiło.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Te "łiłl"
    Ha ha ha, przepraszam, nie mogłam sie powstrzymać Nie mogłeś lepiej tego oddać

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Ok. Czyli jutro wymieniam wężyki i bawię się z komputerem, żeby sprawdzić to "łił" i to strzelanie. I spróbuje zrzucić pasek zobaczymy czy coś da. Rozrząd ma 4 tyś km czyżby ASO się nie popisało? (już nie pierwszy raz :/)

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Sprawdz jeszcze dzwięk kręcąc kierownicą do oporu, dzwięk przypominający pompę. Sprzęgiełko tak nie hałasuje,ostatnio przerabiałem. Ale przy demontażu paska micro możesz sprawdzić luz.

    - - - Updated - - -

    Sprawdz jeszcze dzwięk kręcąc kierownicą do oporu, dzwięk przypominający pompę. Sprzęgiełko tak nie hałasuje,ostatnio przerabiałem. Ale przy demontażu paska micro możesz sprawdzić luz.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post

    Sprawdz jeszcze dzwięk kręcąc kierownicą do oporu, dzwięk przypominający pompę. Sprzęgiełko tak nie hałasuje,ostatnio przerabiałem. Ale przy demontażu paska micro możesz sprawdzić luz.
    Z kierownicą wszystko ok. Pompa była sprawdzana przy okazji wymiany wężyków od wspomagania bo płyn wyciekał, ale na szczęście nic jej się nie stało.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Okey. FES-ik pokazał mi coś takiego na temat turbinki...


    Mam nadzieje, że te wartości miałem zmierzyć i nic nie pomyliłem. Dla mnie to są tylko liczby, a to jest mój pierwszy samochód z turbinką więc może wy mi coś powiecie co tam się dzieje...(o ile wszystko dobrze zrobiłem, jak nie to poprawie )

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Pózniej na 3biegu od 1200obr do końca przyśpieszasz.
    To jest zaznaczone w tej czarnej ramce.
    Tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem "do końca przyśpieszasz" do odcinki? Chyba diesel tego nie lubi i tego nie zrobiłem .

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    jak dla mnie turbo dobrze tu pompuje.


  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał xakner Zobacz post
    jak dla mnie turbo dobrze tu pompuje.
    Heh... To ja już nie wiem gdzie szukać przyczyny tego "łił" .
    A w środę będę wiedział co ją boli, żeby nie było dźwięku wstecznego dodając gazu i dlaczego tak strzela zawór po zgaszeniu.

    Dziś wymieniłem wszystkie wężyki od powietrza i chodzi trochę ciszej, ale to nie jest to...

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Jak demontowałeś rurę przy turbo, to sprawdzałeś luz wirnika i stan listków(łopatek) turbiny. Każdy silnik lubi być przegoniony pod max obroty.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Dobra już się nie śmiejcie tak z tego "łiłł", ale chyba najbardziej pasuje te określenie do tego dźwięku? Ja ten dźwięk słyszałem w połowie samochodów z turbo, po prostu już gdzieś ułożyskowanie trochę hałasuje i tyle, chyba, że masz gdzieś nieszczelność w dolocie blisko turbo i temu je głośniej słychać.

Podobne wątki

  1. Dziwna praca silnika :/
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-09-2015, 20:08
  2. dziwna praca silnika
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 20:28
  3. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez keyhi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 10:29
  4. Dziwna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:01
  5. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez Daras28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-03-2009, 08:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory