Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Diagnostyka - uporządkowanie wiedzy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM
    Postów
    51

    Domyślnie Diagnostyka - uporządkowanie wiedzy

    Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy na temat podstawowej diagnostyki w AR 147.

    Jestem początkującym w tych sprawach, poczytałem trochę w sieci i na forach jednak mam kilka pytań:

    1. Czy jedyne programy warte uwagi to MES i AlfaDiag?
    2. Czy te programy rozpoznają wszystkie błędy? To, że poduszki i ABS to wiem, ale co np: z błędami silnika, napędu?
    3. Wiem, że do pełnej obsługi potrzebny byłby interface ELM 327 + KKL, ale czy coś istotnego daje ELM w zakresie podstawowej diagnostyki? (poza resetowaniem serwisu)
    4. Jeśli chodzi o interface KLL to ten będzie najlepszy i najpewniejszy? http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-e...tyku-obd2.html
    5. Czy ten kabel obsłuży tylko włoskie auta?
    6. Gdzie mogę poczytać coś więcej na temat "bardziej zaawansowanej" diagnostyki?

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Moja odpowiedź dotyczy wyłącznie MES, nie użytkowałem AlfaDiag i go nie znam

    1. MES (wcześniej FiatEcu Scan) użytkuję od kilku lat i jest to dla użytkownika domowego znakomity program. Polecam na 100% warty ceny.
    2. Tak, po zakupię kabla Elm327 plus VAG KKL z pakietem adapterów obsługują wszystkie sterowniki: silnik, ABS, poduszki, reset inspekcji serwisowej itd.
    3. Elm327 potrafi połączyć się z klimatyzacją oraz panelem VDO, KKL tego nie potrafi. Jednak poszczególne wersję Alfy trochę się różnią zaprogramowanymi sterownikami i tutaj musisz patrzeć konkretne pod dany model oraz wersję silnikową. Elm327 jest jednak bardziej zaawansowanym kablem niż KKL.