skrzypić może pęknięta sprężyna...
skrzypić może pęknięta sprężyna...
Pęknięta sprężyna dopadła i mnie...
Przebieg 259tys. - przy takim zdiagnozowano. Widząc że pęknięcie jest zardzewiałe musiało nastąpić trochę temu.
Sprężyna przednia lewa w sedanie.
Zakup sprężyn - Firma CS ( jakiś niemiecki zamiennik ) - 135zł od sztuki ( robię 20tys.km rocznie i nie widzę sensu zakupu oryginałów za 310zł ).
Za tydzień jestem umówiony na wymianę - obydwie strony 100zł
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
to i tak tanio te oryginały 300zł za sztuke.. u mnie aso w rzeszowie za sprężyny na przód powiedziało około 900 zł a za komplet przód+ tył wyszło około 1600zł
Wstawiłeś standardowe i nie musiałeś nic robić z amorami?
Dodano po 5 minutes:
75mm to prześwit przy takich sprężynach jakie ja mam teraz. Wersja "ti" ma o 2 cm krótsze sprężyny. Ja chcę podnieść bo nie idzie jeździć na 18'', a co do tego z pięcioma osobami. Mam tylko dylemat czy muszę oprócz sprężyn wymienić amortyzatory.
Ostatnio edytowane przez b_tomx ; 12-04-2014 o 20:16 Powód: Dodano
Mam taką dziwną sytuacje , lewy przód siedzi niżej niż prawy przód , dodam że mam do wymiany z tyłu po lewej sprężynę. Może być to spowodowane sprężyną czy są jakieś inne przyczyny ?
kiedyś na zbieżności po założeniu sprzętu i porównaniu katów zapytałem dlaczego sa takie rozbieżności miedzy l/p to mi powiedzieli że w przypadku kiedy auto robi większość przebiegu tylko z kierowca to jest bardziej obciążone z lewej strony.
Ale jak u Ciebie jak aż taka różnica to może która sprężyna pękła i przeskoczyło o 1 zwój.
Zbieżność ustawiana była jakoś w listopadzie więc raczej odpada. No z tyłu przesuneła się o jeden zwój w dół , ale to i przód by poszedł automatycznie na dół ? No różnica jest całkiem jak dla mnie spora/zauważalna z 1 cm na pewno.
Samochód u poprzedniego właściciela robił najprawdopodobniej tylko z nim trasy , ale przed kupnem nie było różnic . Różnice zauważyłem dziś po generalnym czyszczeniu 9.
Ostatnio edytowane przez Adoil ; 12-04-2014 o 20:30
Wymienione.
Alfa zdecydowanie poszła do góry
Jedna sprężyna mi została - jakby ktoś potrzebował to PW![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Jeśli prawy tył idzie w dół to lewy przód idzie w górę lub prawy przód idzie w dół (trochę zależy od rozłożenia masy). To dość naturalne. Wymień dwie tylne sprężyny i samochód wróci do normy.
Oryginalnie było mnóstwo rodzajów sprężyn montowanych w 159. Zależało to od silnika, wersji nadwozia (co oczywiste), ale także od wyposażenia (np. ciężki szyberdach wymaga twardszych sprężyn). Niektórym trafia się tak, że sprężyna z ASO kosztuje 300-350 zł, inni płacą nieco mniej, a niektórzy mają pecha i płacą więcej niż ori sprężyna do TI. Taka karma. Niektórzy po prostu robili złe uczynki w życiu i spotyka ich za to kara.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 13-04-2014 o 22:01
A powiedźcie mi jak jest na przykład z dostępnością sprężyn do tyłu w wersji SW?
Widzę że ogólnie jest kłopot ze sprężynami do 159.Dostałem informację od znajomego z LKP że jeżeli byli by chętni to mógł by dorobić sprężyny na zamówienie.Swego czasu dorabiali między innymi do Lancii Kappy i ludzie śmigają na nich do dzisiaj.Obecnie kolega ma jedną sprężynę do 159 SW i w razie czego mogła by posłużyć za wzór do zrobienia paru kompletów,ale musieli by być chętni.Co Wy na to?