Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Kostka zasilająca wtrysk nie łączy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 16V 150 KM 2007
    Postów
    5

    Domyślnie Kostka zasilająca wtrysk nie łączy

    Witam,

    Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem niełączącej kostki na 3 wtrysku (licząc od paska rozrządu). Objawia się tym, że w najmniej spodziewanym momencie zapala się choinka w samochodzie z błędem VDC Hill holder oraz oczywiście check engine. oczywiście alfa zaczyna szarpać i ma kompletny brak mocy.
    Jak napisałem wszystko rozchodzi się o dość luźną kostkę na 3 wtrysku. Oczywiście przeczyszczenie oraz popryskanie różnymi magicznymi preparatami do elektryki eliminują problem ale tylko na krótki czas powiedzmy 2 tyg.
    I w tym miejscu prośba do Was. Czy mieliście podobny problem i udało się wam skutecznie go wyeliminować? Jeśli tak to w jaki sposób bo moje metody są mało skuteczne.
    Najlepiej byłoby wymienić cała kostkę (wydaje się demontowalna) tylko że nie mogę znaleźć nic takiego w wyszukiwarce.
    Mógłby ktoś podać linka jeśli ktoś wie gdzie to znaleźć (zdjęcie)?

    Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kostka.jpg
Wyświetleń:	2743
Rozmiar:	114.6 KB
ID:	116946  

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,0 ITDM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Allegro: "kostka wtryskiwacza". Kupujesz kostkę (będzie inna kolorystycznie), końcówki i pierścienie - zalutujesz i po problemie.
    Albo - ASO Opla - kupisz kit naprawczy, a w nim już zagniecione końcówki na kablach - wtedy dolutujesz kable do kabli.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 16V 150 KM 2007
    Postów
    5

    Domyślnie

    Dziękuje Panowie!
    Myślę że to jest lekarstwo na całe zło

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Też z tym walczę. Objawy te same. Ponoć po ostatnich działaniach mechanika ma już być OK.

    Andrzej co to za kit naprawczy z Opla?
    Ostatnio edytowane przez m!ke ; 06-01-2014 o 19:31

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W oplach vectrach C z bliźniaczym do naszego złomowatego JTDm silnikiem CDTi ten problem jest mega popularny (właśnie kostka trzeciego cylindra) i naprawa wymaga zmiany kostki. Sama kostka jest sprzedawana właśnie pod nazwą kitu naprawczego.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Ja podchodzilem do tematu 2 razy, i udalo mi sie to ogarnac bez lutowania. Rozebralem wtyczke gruntownie wyczyscilem piny (bylo sporo mazi olejowej) i troche je podgialem wewnatrz, lekko przetarlem papierem sciernym piny we wtryskiwaczu, wymienilem tylko plastikową obudowę i od tamteej pory spokoj. Samo czyszczenie preparatem bylo bledem bo problem szybko wrocil. Swoja droga ciekawe dlaczego akurat ten 3-ci wtrysk pada?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Ja podchodzilem do tematu 2 razy, i udalo mi sie to ogarnac bez lutowania. Rozebralem wtyczke gruntownie wyczyscilem piny (bylo sporo mazi olejowej) i troche je podgialem wewnatrz, lekko przetarlem papierem sciernym piny we wtryskiwaczu, wymienilem tylko plastikową obudowę i od tamteej pory spokoj. Samo czyszczenie preparatem bylo bledem bo problem szybko wrocil. Swoja droga ciekawe dlaczego akurat ten 3-ci wtrysk pada?
    Dokładnie tak zrobiłem z moją i teraz spokój. W sumie zajęło to 15 minut a jaki komfort, biorąc pod uwagę, że jazda z niesprawnym wtryskiem może dużo kosztować.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ja u siebie też wymieniałem 3 kostkę bo przerywała. Po wymianie zero problemów.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    159
    Postów
    60

    Domyślnie

    Czy niesprawna kostka trzeciego wtrysku może powodować metaliczne stukanie w silniku? Dziś zauważyłem taki dźwięk i jak dotykałem elementy silnika to wyraźnie wyczułem, że przy tym trzecim wtrysku czuć pukanie/stukanie. Przy czym samochód jeździ ok, a ostrzeżenia na wyświetlaczu pojawiły się dopiero gdy tą wtyczkę wypiąłem na test.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-09-2016, 21:05
  2. [156 1.8 TS] Nie łączy się z komputerem
    Utworzone przez dymek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 19:39
  3. Nie łączy się z AIRBAG
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 19:38
  4. FES nie łączy się z ABS.
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 21:43
  5. Xenon WTYCZKA ZASILAJĄCA 6 PINÓW do przetwornicy
    Utworzone przez Pazur w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 22:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory