Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 72

Temat: Kalibracja czujnika deszczu w 159?

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Skoro to czujnik to pewnie jest na jakiś kabelkach, może by te kabelki odłączyć??

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Pozwole sobie zabrac 2 slowa w tym temacie. Mometami mam wrazenie, ze nikt nie czyta instrukcji obslugi.
    1. Czujnik deszczu - zel. Mialem 2x wymieniana szybe. Za kazdym razem napelnia sie nowym zelem. Automatyka dziala tak samo za kazdym razem. Przy czym poprawnie wymieniana szyba powinna byc juz czujnikiem zintegrowana. Szyby pilkingtona.

    2. Czujnik zaparowania, ta wielka kostka obok lusterka - nie ma nic ona wspolnego z czujnikiem zmierzchu i deszczu. Dziala niezaleznie. Wystepuje wraz z lusterkiem elektrochromatycznym.

    3. Czyjnik zmierzchu - to ledy ktore sa zintegrowane z czujnikiem deszczu. Obydywa czujniki dzialaja niezaleznie.

    4. Przy kazdym wylaczeniu samochodu czujnik wylacza sie, automatyke aktywuje sie recznie ruszajac przelacznik intensywnosci w pozycje 2 od dolu. Czyli jak jest po wylaczonym silniku w pozycji 2 od dolu to i tak trzeba fliknac 0-1 aby aktywowal automatyke i manetke majac w pozycji 1.

    5. Czujnik deszczu w 159 nie jest niestety najlepszym rozwiazanie i dziala srednio inteligentnie... Ale dziala. nie kalibruje sie go. Po za tym idea czujnika sama w sobie jest taka, ze na trasie, przy wiekszych predkosciach aby sam sie wlaczal. W miescie bez problemu mozna recznie wlaczyc wycieraczki.
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 02-11-2015 o 22:08 Powód: drobne poprawki
    Always Loking For A drive

  3. #63
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Kilka razy kalibrowałem czujnik deszczu wg instrukcji, którą znalazłem na forum, ale od dłuższego czasu, w ogóle nie zwracam uwagi na wycieraczki, oczywiście, zawsze po wyłączeniu silnika, jak słusznie zauważył kolega michuw81, trzeba manetkę na nowo ustawić w położenie z czujnikiem, ale do czego zmierzam - skoro, w ogóle nie zwracam uwagi na wycieraczki, to znaczy, że działają tak, jak powinny działać w pozycji automatycznej
    Trzy lata temu, miałem wymieniana szybę czołową i dawany nowy żel.

  4. #64
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Trick89
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 150 KM
    Postów
    14

    Domyślnie

    Przed wyjazdem zrobiona manualna kalibracja czujnika deszczu. Nie wiedziałem ile dokładnie miała ona trwać, ja pozwoliłem machać wycieraczkom ok. 3-4 min, bo podobno same miały zatrzymać się. Podczas kalibracji z czujnika słychać pikanie. Dodatkowo wymienione wycieraczki na bosch aerotwin. Jadąc nocą A1 w deszczu, działanie czujnika i wycieraczek było perfekcyjne. Podczas deszczu czułość czujnika sprawdzałem od najmniejszej do największej i na najmniejszej spokojnie działał dobrze. Płyn w czujniku nie zmieniany od nowości, czyli 8 lat.

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    A wyłączył ktoś to g... w końcu?? to jakaś masakra. W mito żony nie dość że działa idealnie to jest możliwość opuszczenia opcji auto i używania normalnego przerywanego tryby pracy wycieraczek - chyba Fiat wyciągnął wnioski.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    A wyłączył ktoś to g... w końcu?? to jakaś masakra. W mito żony nie dość że działa idealnie to jest możliwość opuszczenia opcji auto i używania normalnego przerywanego tryby pracy wycieraczek - chyba Fiat wyciągnął wnioski.
    W 159 też miała być taka opcja, ale inżynier odpowiedzialny nie zaprojektował jej przed siestą, a gdy wrócił to zapomniał co robił przed siestą.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #67
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Racja ten czujnik to jakaś masakra ... działa jak chce ;/

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Ten czujnik jest bardzo wrażliwy na jakość wycieraczki od strony pasażera. Jak tylko zaczyna smużyć, to szaleje. Ostatnio przejechałem 60km męcząc się z czujnikiem, aż w końcu wyszedłem, przetarłem ręką pióro (przykleiły się jakieś kulki z drzewa, przez które smużyła na wysokości czujnika) i od tamtego momentu działał idealnie. W każdym razie wycieraczki muszą być w idealnej kondycji dla poprawnego działania czujnika.

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja nie miałbym pretensji gdyby ten czujnik włączał mi wycieraczki....ja mam pretensję, że nie widzi całej szyby w małych kroplach deszczu! Jazda w deszczu po zmierzchu to dramat co chwila muszę mu ręcznie przypominać, że ma się włączyć.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #70
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    Ustawienie czujnika jest dość niefortunne bo często drobne krople niedolatują na górę szyby do czujnika a już przysłaniają pole widzenia. Można regulować czułość odczytów albo wzbudzać wycieraczki ręcznie. Też początkowo miałem kłopoty z tym wynalazkiem w stilo. Teraz w GT nie mam czujnika i bardzo mi tego brakuje ;(

    Kilka zasad, żeby czujnik działał należycie:
    - płytka silikonowa z czujnikiem musi dobrze przylegać do szyby całą powierzchnią aby nie było żadnych przerw i bąbelków powietrza
    - wycieraczki muszą dokładnie zbierać wodę na powierzchni czujnika
    - nie wolno stosować żadnych niewidzialnych wycieraczek itp na obszarze czujnika bo powoduje to smugi i wariowanie czujnika
    - okresowo warto przeprowadzić kalibrację czujnika (jeśli dostępna)

Podobne wątki

  1. Kalibracja czujnika skrętu kierownicy
    Utworzone przez maxim w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2024, 15:28
  2. Montaż czujnika deszczu
    Utworzone przez kolorowy w dziale 166
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 11-10-2017, 16:49
  3. Kalibracja czujnika deszczu
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 08-03-2016, 15:10
  4. Wadliwe działanie czujnika deszczu
    Utworzone przez ep1x w dziale 166
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:41
  5. Zasada działania czujnika deszczu
    Utworzone przez kmito w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 14:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory