Strona 265 z 275 PierwszyPierwszy ... 165215255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,641 do 2,650 z 2746

Temat: Światła do jazdy dziennej - jakieś pomysły?

  1. #2641
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Can jako skrót myślowy, nie rozwijałem tego bo plus minus każdy wie o co chodzi. Wytlumaczyles temat i fajnie bo ludzie będą wiedzieć.
    A czy ja piszę że służy jedynie do diagnozowania oświetlenia?Nie.
    Jak już tak dogłębnie brnąć w to dalej to diagnozowane po canie są także oświetlenie postojowe, tylne rejestracyjne tak jest napewno w 159 i możliwe że tylne ogólnie oraz kierunki tak jak to jest w giulietcie chociaż tego w 159 nie sprawdzałem. W takim signum diagnozowane jest jeszcze więcej elementów świetlnych.

  2. #2642
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomegm Zobacz post
    Body komputer wystawiając napięcie na poszczególne żarówki monitoruje natężenie prądu na każdym obwodzie oświetlenia sygnałowego (czyli mijania, drogowe i przeciwmgielne przednie nie) i w przypadku zbyt niskiego natężenia prądu przekazuje błąd do zegarów z wskazaniem która żarówka padła.
    Jesteś pewien, że natężenie a nie opór?

  3. #2643
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Bella 159 Sedan 1,9JTDm 150km
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    Jesteś pewien, że natężenie a nie opór?
    Gwoli ścisłości to na 99% badany jest spadek napięcia na jakimś rezystorze w BODY, co jest tożsame bezpośrednio z prądem płynącym przez układ, a to jest tożsame z oporem odbiornika. Kmputer w czasie gdy odbiornik jest włączony wysterowuje odbiornik niższym napięciem niż znamionowe 12V i w ten sposób sprawdza nawet przy wyłączonym odbiorniku jego sprawność. To przy okazji powoduje żarzenie się diod led bez podpiętego równolegle rezystora.

    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  4. #2644
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    Alfa
    Postów
    247

    Domyślnie

    Czyli co, obowiązująca, jest informacja, że jeśli się chce mieć dzienne, po odpaleniu silnika, to trzeba je podłączyć pod bezpiecznik pompy paliwa??

  5. #2645
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał dragon65 Zobacz post
    Czyli co, obowiązująca, jest informacja, że jeśli się chce mieć dzienne, po odpaleniu silnika, to trzeba je podłączyć pod bezpiecznik pompy paliwa??
    Najlepsza metoda to osobny obwód prosto od akumulatora z dwoma przekaźnikami i bezpiecznikiem (aby nie przeciążać obwodu "po zapłonie" z którego bierzemy "+").

    Przekaźnik nr 1 jest załączany przez +po stacyjce a przekaźnik nr 2 jest rozłączany +pojawiającym się na postojówkach.

    AKU -> bezpiecznik -> przekaźnik nr1 -> przekaźnik nr2 -> DRL

    Wszystkie napięcia masz dostępne pod maską, +po zapłonie na zdjęciu poniżej (fotka znaleziona u nas na forum)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DRL.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	70.6 KB
ID:	272462

    Jak chcesz po odpaleniu silnika to masz dwie opcje:
    • przekaźnik nr 2 zastępujesz modułem DRL od bartsoft
    • przekaźnika nr1 zastępujesz włącznikiem świateł mijania od bartsoft

  6. #2646
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomegm
    Dołączył
    06 2019
    Mieszka w
    KK
    Auto
    159 V6 Q4 Qtronic, Giulia Ti Q4
    Postów
    284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Technokrata51 Zobacz post
    Gwoli ścisłości to na 99% badany jest spadek napięcia na jakimś rezystorze w BODY, co jest tożsame bezpośrednio z prądem płynącym przez układ, a to jest tożsame z oporem odbiornika. Kmputer w czasie gdy odbiornik jest włączony wysterowuje odbiornik niższym napięciem niż znamionowe 12V i w ten sposób sprawdza nawet przy wyłączonym odbiorniku jego sprawność. To przy okazji powoduje żarzenie się diod led bez podpiętego równolegle rezystora.

    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
    Nie do końca. Za te pomiary odpowiadają już gotowe układy scalone - tzw. high side switche. Już wewnątrz nich zachodzi pomiar natężenia prądu i cyfrowo komunikują się z głównym procesorem w body komputerze informując o wartościach spoza zakresu pracy. Fizycznie w samym układzie scalonym pewnie jest tak jak mówisz - pomiar spadku napięcia na rezystancji pomiarowej.

    Oczywiście to natężenie prądu tak jak mówisz jest odwrotnie proporcjonalne do rezystancji żarówki, tak więc wynikowo chodzi o to samo.

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    Najlepsza metoda to osobny obwód prosto od akumulatora z dwoma przekaźnikami i bezpiecznikiem (aby nie przeciążać obwodu "po zapłonie" z którego bierzemy "+").
    Też tak polecam. Samemu zrobiłem to na tranzystorze mosfet typu P i przekaźniku. Same żarówki dziennych są podpięte przez przekaźnik do +12V z aku, zaś cewkę zasilam z bezpiecznika F16 przez P-mosfet. Druga strona cewki jest podłączona do masy. Bramka tranzystora jest podłączona u mnie do mijania i przeciwmgielnych, które rozłączają obwód dziennych.
    Można też podpiąć do pozycyjnych, jak kto woli.
    Ostatnio edytowane przez tomegm ; 06-09-2020 o 09:45

  7. #2647
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    159
    Postów
    8

    Domyślnie

    Witam,

    Widzę, że całkiem sporo osób zamontowało w swoich samochodach Duolighty, mógłby wypowiedzieć się ktoś na temat ich trwałości? Zastanawia mnie czy przeżyje to chociaż dwa lata, czy nie lepiej za tą cenę jeździć na ksenonach i wcześniej wymienić jak się przepalą.

  8. #2648
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    W obecnej mam już ponad 2 lata i nadal działają
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #2649
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    877

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gma Zobacz post
    Witam,
    Widzę, że całkiem sporo osób zamontowało w swoich samochodach Duolighty, mógłby wypowiedzieć się ktoś na temat ich trwałości
    Ponad 3 lata. Wszystko działa.

  10. #2650
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FilipoInzhagi
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 była Stelvio 200
    Postów
    546

    Domyślnie

    Ja mam trochę krócej niż koledzy ale mogę dodać od siebie że było to najlepiej wydane pięć stówek,polecam.

    Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Światła do jazdy dziennej.
    Utworzone przez demon7791 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2016, 09:26
  2. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 16:51
  3. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 12:20
  4. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory