Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Trawersa, sanki - wymiana z powodu korozji.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Rafael21
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 150KM
    Postów
    100

    Angry Trawersa, sanki - wymiana z powodu korozji.

    Witam
    Postanowiłem wyczyścić i zabezpieczyć elementy podwozia mojej alfy 159. Rozpocząłem czyścić trawersę ale ku mojemu zdziwieniu raczej nic z tego nie będzie. Poprostu mogłem wbić w nią śrubokręt . Jedna wielka korozja. Przednia poprzeczka to już praktycznie nie istnieje. Boje się że zgubie silnik po drodze.
    To jakaś tragedia bo auto jest z końca 2007r i taka korozja. Wcześniej jeździłem Laguną II z 2001 i ni grama rdzy....

    Ale dość biadolenia.
    Muszę zakupić nową - starą trawersę i stąd mam pytanie.
    Czy był jeden model trawersy do silników 1,9 2,4 jtd i benzyny?
    Widziałem po zdjęciach, że do wersji Q4 (4x4) ma trochę inny kształt.
    Czy po liftingu (rocznik 2010-2011) trawersa będzie pasować?
    I może ktoś z Was ma na zbyciu taką trawersę bez korozji?
    Ile mechanik może powiedzieć za taką wymianę, sam niestety nie mam warunków na taką robotę.
    Z góry dzięki za informację.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Poka foto jak u ciebie wyglada... Miales plyte pod silnikiem i ruda tańczy jak szalona? Dziwne. Na allegro najtaniej znajdziesz pewnie...
    Ostatnio edytowane przez stuntmachine ; 26-07-2015 o 20:00

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Rafael21
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 150KM
    Postów
    100

    Domyślnie

    Widzisz nie pomyślałem o zdjęciu jak byłem na kanale. Tak mam płytę od spodu mimo tego jest tragedia. Przednia belka do której jest mocowany zderzak i chłodnice jest w najgorszym stanie. Nie ma co ratować. Kupiłem Cortanin , Hamerite oraz baranka ale zabezpieczyłem tylko uchwyt obudowy filtra powietrza a reszta do wymiany. To jest bezpieczeństwo i nie będę ryzykował ze zgubie silnik lub wahacz odpadnie na dziurze. Jutro zadzwonię do gościa z Katowic bo ma po 600zł ale muszę osobiście obejrzeć przed zakupem.
    Ciekawe ile mechanik powie za przekładkę.....
    H

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    To ty mowisz o wzmocnieniu czołowym tam gdzie jest zamek maski czy o sankach do ktorych jest zawieszenie przykrecone?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał stuntmachine Zobacz post
    To ty mowisz o wzmocnieniu czołowym tam gdzie jest zamek maski czy o sankach do ktorych jest zawieszenie przykrecone?
    Pewnie mowa o sankach i okolicznych belkach/poprzeczkach. Ja oglądałem u mnie niedawno. Źle to nie wygląda, ale korozja się pojawia. Mniej więcej coś takiego:
    https://www.facebook.com/RustyAlfa159

    U mnie najgorzej wyglądało to:
    https://www.facebook.com/RustyAlfa15...type=3&theater
    I te uchwyty już powymieniałem. Pozostało mi też wymienić poprzeczkę pod chłodnicami. Resztę oddam do oczyszczenia i pomalowania. Nie ma rdzy takiej, żeby śrubokręt w nią wpadał.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie

    Masakra jakaś... U mnie tylko nalot był lekki prawie niewidoczny teraz mam już zabezpieczone całe podwozie..

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Rafael21
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 150KM
    Postów
    100

    Domyślnie

    Właśnie u mnie jest o wiele gorzej. Też mnie to dziwi.
    W najgorszym stanie jest właśnie ta belka pod chłodnicami i lewa (strona kierowcy) część sanek. Zardzewiała jest też cała ta rurka od wspomagania która biegnie wzdłuż. Też do wymiany.
    Decyzja zapadła - wymiana.
    Jak myślicie, mam plan aby po zakupie sanek oddać do lakierowania proszkowego, Cena ok 250 - 300 zł. (piaskowanie i lakierowanie)
    Chciał bym autem jeszcze z 5 lat pojeździć i dlatego takie działania.
    Kurde a polowałem na nowe felgi 18'' a tu pewnie z 1000 zł pojdzie w zawieszenie.
    ehhh włoszka
    Kolega z forum już walczył z tą przypadłością.
    U mnie wygląda to gorzej.
    Niemiec nie zadbał

    - - - Updated - - -

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5c28fd7d-e5a2-185b.jpg
Wyświetleń:	1070
Rozmiar:	85.9 KB
ID:	173636   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5c28fd7d-e53d-5180.jpg
Wyświetleń:	981
Rozmiar:	71.4 KB
ID:	173637   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5c28fd7d-e55b-316a.jpg
Wyświetleń:	936
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	173638  
    Ostatnio edytowane przez Rafael21 ; 26-07-2015 o 21:29

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    Najbardziej rozwala cena za nowa. 1088GBP x 5.85zl =6364.80zl
    tez bede kiedys musiał przerobić ten temat. Myślałem zeby kupic używkę w miarę dobrym stanie i oddać do piaskowania i zabezpieczenia antykorozyjnego a pozniej proszkowe malowanie, takie sanki przeżyły by mnie:p

    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Proponuję zdjąć i oddać do piaskowania i wymalować proszkowo. Cena wtedy jest OK i trwałość również. Po co kupować nową??? Przecież to jest tylko nalot rdzawy a nie dziury na wylot od rdzy!!!
    Całość operacji po umówieniu z mechanikiem i zakładem piaskującym i malującym proszkowo max. 2 dni (w jeden też się da) i po sprawie.
    Pozdrawiam

    PS
    Tomek ja mam zaległość u ciebie jeszcze i nie wiem jak Ci ją zwrócić???

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar XLogic
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16v v. BM HIGH
    Postów
    74

    Domyślnie

    Odgrzewam trochę kotleta, ale dla mnie temat pilny - polecicie kogoś w Warszawie do pilnej wymiany/zabezpieczenia sanek? Jadę niedługo do włoch i nie chcę niespodzianek.

Podobne wątki

  1. [159] początki korozji sw:((
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 12-09-2017, 12:07
  2. [159] ALFA 2.4 Gaśnie bez powodu
    Utworzone przez FISZU w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-10-2015, 14:18
  3. [159] gaśnie na luzie bez powodu
    Utworzone przez Ultra Violence w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 10:40
  4. Sanki Trawersa czy jak to się tam nazywa
    Utworzone przez Fidel 15 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2009, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory