Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Wypalanie serwisowe DPF i jego skuteczność

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW 2.0 JTDm TI
    Postów
    111

    Domyślnie Wypalanie serwisowe DPF i jego skuteczność

    Niestety "szukaj" cos nie dziala wiec szybka prosba o pomoc !

    DPF mi sie wypala co 150KM i po wypaleniu ma juz z reguly 70% zapchania,
    Dam mu ostatnia szanse i jak to nie pomoże to wytne na amen.

    Pytanie nastepujace:
    - czy probowac wypalic serwisowo DPF i wykasowac liczniki (podobno uczy sie komp co ile ma wypalac i sam juz moze z automatu narzucac te 150km) ?
    - czy jak go wypali porzadnie to czy przy ponownym zapchaniu i wypaleniu wypali tylko te 30% i wszystko w pizdu, czy moze wypali sie lepiej/dokladniej ?
    - czy jest jakies kryterium (wspolczynniki poziomu sadzy, slynne z TDI "60gram+" itp ?), ktore mowia czy filtr jeszcze sie do czegos nada i warto sprobowac go wypalic serwisowo, czy od razu wycinac ?

    Prosze o pomoc, bo nie wiem czy to wypalanie serwisowe to nie bedzie kasa w bloto i nic to nie zmieni po nastepnych 500-600km
    silnik 2.0jtdm

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Wycinaj go. Szkoda silnika i turbiny na takie wypalanie.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Mi po taki wypalaniu zwykłym (w czasie normalnej jazdy) spada z ponad 100 do ok. 50-60% a że dużo jeżdżę po zakorkowanym Poznaniu, to robi wypalanie co chyba 250km. Natomiast jak raz po kiepskim paliwie zaczął mi wywalać błędy DPF, to wziąłem Alfę na autostradę, 3500 RPM na 4. biegu, DPF miał 650 stopni i regeneracja sama się zrobiła (chyba z 10 minut trwała, podglądałem na żywo w FESie) i wypalił się do zera.
    Wymuszonego wypalania nie robiłem (z FESa), podobno nie jest tak skuteczne.
    Czyli wg mnie idź przegonić auto

    PS: problem się więcej nie powtórzył, więc trzeba uważać gdzie się tankuje - a to była stacja Orlen w dużym mieście...

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    wziąłem Alfę na autostradę, 3500 RPM na 4. biegu, DPF miał 650 stopni i regeneracja sama się zrobiła
    To jest najlepszy sposób na wypalanie filtra DPF bez szkody dla silnika.

    Wypalanie serwisowe ma sporo wad i może skończyć się poważną awarią silnika.

    Warto poszukać czy przyczyna częstych wypaleń nie leży po stronie osprzętu silnika.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Niestety "szukaj" cos nie dziala wiec szybka prosba o pomoc !

    DPF mi sie wypala co 150KM i po wypaleniu ma juz z reguly 70% zapchania,
    Dam mu ostatnia szanse i jak to nie pomoże to wytne na amen.

    Pytanie nastepujace:
    - czy probowac wypalic serwisowo DPF i wykasowac liczniki (podobno uczy sie komp co ile ma wypalac i sam juz moze z automatu narzucac te 150km) ?
    - czy jak go wypali porzadnie to czy przy ponownym zapchaniu i wypaleniu wypali tylko te 30% i wszystko w pizdu, czy moze wypali sie lepiej/dokladniej ?
    - czy jest jakies kryterium (wspolczynniki poziomu sadzy, slynne z TDI "60gram+" itp ?), ktore mowia czy filtr jeszcze sie do czegos nada i warto sprobowac go wypalic serwisowo, czy od razu wycinac ?

    Prosze o pomoc, bo nie wiem czy to wypalanie serwisowe to nie bedzie kasa w bloto i nic to nie zmieni po nastepnych 500-600km
    silnik 2.0jtdm
    To jeszcze opwoedz jak przebiega proces wypalania w twoim przypadku bo 150 km to trochę mało, chyba , ze częśto tankujesz.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW 2.0 JTDm TI
    Postów
    111

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedz, wiec tak:

    - jezdze 80% miasto, wiec jak juz slysze ze buczy, jak juz po przebiegu widze ze 140km przejechane , jak juz bez nogi na gazie turbina spada do zera:
    to zapierdzielam na obwodnice czy na S3 i na trojeczce 3k obrotów póki sie nie skonczy (z reguly ~10 min) - kwestia jak szybko dojade na obwodnice i ile wypalania mi przepadnie w korku...

    Ale nawet jak zrobie trase 300-400 km i przedmucham piękną to nadal co te 150km wypalanko i niby po trasie lepiej przez pare dni, az znowu te 150km minie w miescie.
    Tankuje od zawsze na shellu, V power turbo extra hiper mega nitro racing, nie czuje zeby mi auto zle chodzilo, zapierdziela, jest wypas, ale martwi mnie to czeste wypalanie i zagwostka - czy mam sie tym zajac ? czy sie nie zapcha na amen ? czy moze za wczasu zareagowac i wymienic / wyciąć zanim cos sie spierdzieli

    jezdze z reguly do 2,5rpm i zmiana biegu, chyba ze mnie jakies Audi sprowokuje. Moze faktycznie nie przedmuchany i go sam zamulam ?
    Mechanik powiedzial ze trzeba serwisowo, skasowac licznik, bo glupia nauczona tych 150 i zobaczymy, nie chce wycinac DPF'a, ale w ostatecznosci wywale.

    jahu:
    co uwzglednic w "osprzecie silnika" - moze poprosze zamiast wypalania serwisowego, zeby mi jutro przeglad tych rzeczy, co wymienisz zrobil...
    Ostatnio edytowane przez KissieL ; 26-08-2015 o 17:14

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Dzieki za odpowiedz, wiec tak:

    - jezdze 80% miasto, wiec jak juz slysze ze buczy, jak juz po przebiegu widze ze 140km przejechane , jak juz bez nogi na gazie turbina spada do zera:
    to zapierdzielam na obwodnice czy na S3 i na trojeczce 3k obrotów póki sie nie skonczy (z reguly ~10 min) - kwestia jak szybko dojade na obwodnice i ile wypalania mi przepadnie w korku...

    Ale nawet jak zrobie trase 300-400 km i przedmucham piękną to nadal co te 150km wypalanko i niby po trasie lepiej przez pare dni, az znowu te 150km minie w miescie.
    Tankuje od zawsze na shellu, V power turbo extra hiper mega nitro racing, nie czuje zeby mi auto zle chodzilo, zapierdziela, jest wypas, ale martwi mnie to czeste wypalanie i zagwostka - czy mam sie tym zajac ? czy sie nie zapcha na amen ? czy moze za wczasu zareagowac i wymienic / wyciąć zanim cos sie spierdzieli

    jezdze z reguly do 2,5rpm i zmiana biegu, chyba ze mnie jakies Audi sprowokuje. Moze faktycznie nie przedmuchany i go sam zamulam ?
    Mechanik powiedzial ze trzeba serwisowo, skasowac licznik, bo glupia nauczona tych 150 i zobaczymy, nie chce wycinac DPF'a, ale w ostatecznosci wywale.

    jahu:
    co uwzglednic w "osprzecie silnika" - moze poprosze zamiast wypalania serwisowego, zeby mi jutro przeglad tych rzeczy, co wymienisz zrobil...
    Pierwsze co to zmień mechanika. W 2.0 jest bardzo mały DPF, a jazda w mieście go zabija. "Przepalania" mogą pomóc, ale nie muszą. Zanim zadecydujesz o usunięciu (prędzej czy później takie myśli cię najdą) sprawdź korekcje wtrysków. Może być tak, że któryś niedomaga i "zabija" DPFa.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Dzieki za odpowiedz, wiec tak:

    - jezdze 80% miasto, wiec jak juz slysze ze buczy, jak juz po przebiegu widze ze 140km przejechane , jak juz bez nogi na gazie turbina spada do zera:
    to zapierdzielam na obwodnice czy na S3 i na trojeczce 3k obrotów póki sie nie skonczy (z reguly ~10 min) - kwestia jak szybko dojade na obwodnice i ile wypalania mi przepadnie w korku...

    Ale nawet jak zrobie trase 300-400 km i przedmucham piękną to nadal co te 150km wypalanko i niby po trasie lepiej przez pare dni, az znowu te 150km minie w miescie.
    Tankuje od zawsze na shellu, V power turbo extra hiper mega nitro racing, nie czuje zeby mi auto zle chodzilo, zapierdziela, jest wypas, ale martwi mnie to czeste wypalanie i zagwostka - czy mam sie tym zajac ? czy sie nie zapcha na amen ? czy moze za wczasu zareagowac i wymienic / wyciąć zanim cos sie spierdzieli

    jezdze z reguly do 2,5rpm i zmiana biegu, chyba ze mnie jakies Audi sprowokuje. Moze faktycznie nie przedmuchany i go sam zamulam ?
    Mechanik powiedzial ze trzeba serwisowo, skasowac licznik, bo glupia nauczona tych 150 i zobaczymy, nie chce wycinac DPF'a, ale w ostatecznosci wywale.

    jahu:
    co uwzglednic w "osprzecie silnika" - moze poprosze zamiast wypalania serwisowego, zeby mi jutro przeglad tych rzeczy, co wymienisz zrobil...
    No więc tak kolega wwwlewy ma rację, że jest mały DPF ale bez przesady nic go nie zabija. Podstawowym ( powiedzny )błedem jest zbyt spokojna jazda w mieście. To znaczy nie namawiam Cie do łamania przepsiów itd. ale ja mam ten sam model i mój jest wiecznie na obrotach - dużo trzeciego biegu dużo przeciągnięć z dwójki na trójkę i z trójki na czwórkę. >Żebyś źle nie zrozumiał nie jest to jazada rajdowa ale dość żwawa. Dzięki temu eliminuję do minimum problem z DPF. Oczywiście bardzo dobrze, że tankujesz na Shellu nitro. Co do samego wypalania nie musisz latać spanikowany na S3 oczywiście co jakiś czas należy auto przedmuchać na trasie ale nie wpadaj w paranoję. DPF równie dobrze wypala sie na postoju. często się zdarza, że podjeźdźam pod dom i włącza się wypalanie więc parkuję patrzę na wskaźnik obrotów i czekam kiedy wróci na swoje miejsce ( około 10 minut) po wypaleniu i gasze auto. Warunek jest taki, ze trzeba mu dac sie wypalić do końca.

    Być może właśnie Twój styl jazdy powoduje, że tak często sie wypala. Mój sie wypala co około 350 km w mieście. Po za tym dodatkowo dodam, ze dokąd auto jest zimne, a wskazówka nie pokaże 90 stopni to jeżdżę bardzo spokojnie, jak złapie temparaturę to tak jak wyżej.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja mam automat, który jest nauczony programu ECO/City (nie ma guzika Sport) więc trzyma bardzo niskie obroty. Jak tylko może to trzyma poniżej 2000. Poza tym, jeśli silnik nie jest nagrzany, nie pozwala szaleć - turbo słabiej ładuje i nie chce wejść ponad 3000 RPM (czyli sam robi to, co zaleca instrukcja przy skrzyni manualnej).
    Czasem jak mam dłuższy przelot przez Poznań to jadę w trybie manualnym i przeciągam go bardziej, bo wiem, że taka jazda ECO jaką serwuje komputer, to może fajna dla silnika, ale nie dla DPF.
    Kręć go spokojnie do 3000 tysięcy przy normalnej jeździe, spalanie nie powinno drastycznie ucierpieć a klekot też musi czasem poklekotać bo szlamem zajdzie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    Kolego. Zainteresuj się kondycją swojego silnika. Wypalanie DFP nie jest normale niezależnie od tego, czy jeździsz tylko w mieście czy na trasach. Prawdopodobnie w wyniku niewłaściwego zasilania silnika masz złe spalanie mieszanki a co za tym idzie szybsze zapychanie filtra nadmiarem sadzy. Bez filtra cząstek stałych pewnie widział byś za sobą czarną chmurę przy przyspieszaniu a tak filtr wyłapuje tą sadzę i się zapycha.
    Do sprawdzenia EGR, szczelność dolotu, overboost i sterowanie turbiną, przepływomierz, wtryski... przyczyn może być wiele. Najlepiej zrobić logi dynamiczne i dać komuś doświadczonemu do przeanalizowania.

Podobne wątki

  1. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez dcfan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 539
    Ostatni post / autor: 02-02-2023, 17:11
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. [159] Wypalanie serwisowe a service interval?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 21:58
  4. Skuteczność zawieszenia - przyleganie koła do powierzchni
    Utworzone przez Bladositto w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 11:23
  5. [146] skuteczność amortyzatorów
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory