Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Turbo w TBI - awaryjność? jakie przyczyny i rozwiązanie?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał entuzjasta159 Zobacz post
    tbi chyba nie ma skrzyni z opla m32... aczkolwiek mogę się mylić
    Ma skrzynię m32.

  2. #22
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Swoje 3 grosze do zajechania turbiny może dołożyć wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Swoje 3 grosze do zajechania turbiny może dołożyć wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta.
    zapomniałem to napisać, ale tak, to też mi przeszło przez myśl, może to wygląda tak:
    stary olej(wymiany wg. książki) + filterek oleju przez turbiną = zapchany filterek = gorsze smarowanie turbiny lub kawałki filterka w turbinie = 12kPLN w ASO za nowe turbo (ew ~1000zł jak Tomek_KRK zrobi to po swojemu )

    prawdopodobne?

  4. #24
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Bardzo. Przepracowany olej to gorsze smarowanie, gorsze odprowadzanie ciepła - co niewątpliwe przyczynia się do zużycia mechanicznego turbosprężarki. W dodatku niewystudzenie jej pracujących elementów wytwarza nagar, który utrudnia ww. zjawiska.

    Swojego czasu tak padały turbosprężarki bodajże w Lagunach. Dodatkowo był tam chyba zastosowany wężyk o zbyt małej średnicy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    A ten filterek przed turbiną to jakiś dodatkowy filtr oleju czy główny filtr? Bo jak dodatkowy to może go po prostu wyciąć i puścić olej bezpośrednio do turbiny?

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    A ten filterek przed turbiną to jakiś dodatkowy filtr oleju czy główny filtr? Bo jak dodatkowy to może go po prostu wyciąć i puścić olej bezpośrednio do turbiny?
    Nie no dodatkowy, takie siteczko plastikowe nałożone na śrubę z dziurką, a to wkręcone z miedzianą podkładką (wymienia się podkładki na nowe po wykręceniu!). Na forum Giulietty wielu chciało filterek wywalać (mowa o silnikach 1.4TB in MA, ale pewnie w 1.75TBi to wygląda podobnie), inni radzili wymieniać co 2-3 lata lub powiedzmy 40tys km (taka średnia z różnych opinii). Czasem po takich lub trochę większych przbiegach filterki już były w kawałkach...

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    265

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Czasem po takich lub trochę większych przbiegach filterki już były w kawałkach...
    Czy chcesz przez to powiedzieć, że ten cały filterek się rozpada i wpada do turbini jednocześnie ją masakrując?

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,984

    Domyślnie

    nie wiem czy ją aż masakruje, ale na pewno u niektórych się rozpadał. poczytaj na forum Giulietty, bodajże w wątku o oleju - przy okazji jest i o tych filterkach.

    Dziś rozmawiałem z Cinkiem osobiście, przy okazji kuracji wzmacniającej dla Giulietty, i powiedział że z filterkiem nic się nie stanie jak wymienia się olej max co 10000km.

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Przy padającym turbo przede wszystkim zainteresował bym się metalowym przewodem zasilającym smarowanie sprężarki . Jego zatkanie lub ograniczenie średnicy przepływu (nagar) zrobi swoją "robotę " , to tylko kwestia czasu. Jeśli ktoś nie stosuje płukanek przed wymianą oleju to tym większa szansa na w/w. Ja bym go z miejsca wymienił w aucie w którym padła turbina a tym bardziej po paru kkm - to nie jest normalne, mądry serwis powinien to zrobić "z automatu" razem z wymianą turbiny . Nowy przewód to przecież stosunkowo niewielki wydatek. Filtr turbiny jeśli jest taki sam jak w MA to często nie wytrzyma nawet kilkunastu kkm , czasem nawet kilku , zależy od oleju oraz temperatur zewn. Jeśli filtr dostanie "strzał" gęstym olejem pod dużym ciśnieniem (np zbyt wysokie obroty na zimnym silniku) to jego gęsta nylonowa siateczka nie ma szans tego wytrzymać - zostanie przerwana

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa 159 SW TBI
    Postów
    27

    Domyślnie

    Witam, odgrzeję temat.
    Regenerował ktoś z was turbinę w TBi? Jesteście w stanie polecić jakiś zakład, najlepiej na Śląsku??
    Z góry dzięki, pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [GTV] Jakie plytki do regulacji zaworów 2.0v6 turbo
    Utworzone przez harnas. w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 23:53
  2. Jakie turbo pasuje do 147
    Utworzone przez ice_cube w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-10-2015, 21:02
  3. Auto nie trzyma się drogi, jakie przyczyny?
    Utworzone przez dawid2092 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-12-2014, 20:26
  4. Jakie graty dobrac do zwyklego gazu do Alfy 166 2.0 v6 turbo
    Utworzone przez Hugo w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 13:31
  5. 156 jakie rury turbo - ic
    Utworzone przez kkkpiotrekkkk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory