Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Co to moze byc?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon, 1.9 16V
    Postów
    65

    Domyślnie

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

    Co do światu, to faktycznie jakby gdzieś w pobliżu jechała karetka. Lecz słychać ja bardzo słabo. Komp nie pokazał żadnych błedów EGR, DPF. Klapy mam wywalone. Czujnik przepinałem i dalej ta wskazówka turbo wariowała. Kupiłem już nowy, dziś go przekręcę i dam znać. A na chwilowe przerywane/mulenie pomógł reset. Turbina na kompie ładnie pracowała.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon, 1.9 16V
    Postów
    65

    Domyślnie

    Czujnik cisnienia ladowania wymieniony. Wskazówka od turbo przyjmuje wartosc zerowa, takze jest poprawa. Samochod, jakby lepiej palil - nie wiem, czy to ma jakas zaleznosc. Ale to tyle z plusow.
    Mam wrazenie, ze samochod ma czasami z 20 km mniej. NA PRZYKLAD. jade 50 km/h na drugim biegu i mam juz 1.5 bara i musze puscic gaz, zeby wskazowka od turbo spadla i wtedy dopiero ladnie ciagnie. A np. teraz gdy zatankowalem samochod, ciagnie od samego dolu. Odnosze wrazenie, jakby sie cos przycinalo i brakuje po prostu czasem mocy. Tak jak mowie. Turbina pod wzgledem ladowania jest ok, sprawdzalem pod kompem. Moze to cos zwiazanego z podawaniem paliwa?

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    u mnie przyczyną objawów z chwilowym spadkiem mocy i efektem "długo,długo nic i strzał" był uwalony zawór overboost.Dodam,że rozbierałem i czyściłem to ustrojstwo,ale nic to nie dawało.Wymieniłem na nowy i rozstałem się z problemem,teraz auto ładnie i płynnie przyspiesza na każdym biegu.
    Może warto na próbę podmienić "na chwilę" jeśli masz taką możliwość.Faktem jest też to,że komp żadnych błędów nie pokazywał
    pzdr
    JEŚLI KTOŚ KIEDYŚ ZOBACZY MNIE W INNYM AUCIE NIŻ ALFA ROMEO TO ZNACZY,ŻE KUPIŁEM JE ZA POŁOWĘ WARTOŚCI I JEST NA SPRZEDAŻ

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon, 1.9 16V
    Postów
    65

    Domyślnie

    Tak to wyglada. Dodaje gazu, dlugo nic, wskazowka na 1.5 bara, spadnie na dol i wtedy strzal i idzie. Ale czasami, tak jakby szedl normalnie od dolu.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    dokładnie tak.Czasami jak zaworek miał ochotę współpracować to było ok.
    JEŚLI KTOŚ KIEDYŚ ZOBACZY MNIE W INNYM AUCIE NIŻ ALFA ROMEO TO ZNACZY,ŻE KUPIŁEM JE ZA POŁOWĘ WARTOŚCI I JEST NA SPRZEDAŻ

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Podmiana zaworka to dobry pomysł, może się wieszać. U mnie występował taki sam problem, turbo pompowało, pózniej wskazówka opadała i znowu jak szła do góry to auto przyspieszało. Jednak w moim przypadku był źle zrobiony soft. Dopiero kolega @sdero mi pomógł i teraz jest pięknie
    Masz seryjny program czy ktoś coś grzebał?

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    u mnie jest podobny problem, może to za mocno powiedziane problem, wiec tak zauważyłem ze podczas powolnego rozpędzania przy obrotach około 3000-3200 następuje chwilowy wzrost mocy, ogólnie auto chodzi bardzo ładnie z dołu przyspiesza płynnie i żwawo jedyna anomalia to ten strzał dodatkowej mocy, mam takie pytanie czy ktoś się orientuje co dzieje się w tym przedziale obrotów, egr zaślepiony, dpf obecny klapy obecne. Pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Nie wiem skąd wróżka oceniła że wyeksploatowany
    3. Niepokojący jest zgrzyt – mógłbyś go nagrać, albo lepiej opisać? Masz możliwość podpięcia pod komputer? – wtedy możnaby zdiagnozować go dokładniej. Zgrzytu raczej nie wiązałbym z samą turbiną, może bardziej ze sterowaniem zmienną geometrią łopatek – ale wtedy mogłoby pokazywać przeładowanie turbiny. Gdyby nie ten zgrzyt, objawy pasowałyby też do zacinającego się EGR lub właśnie czujnik ciśnienia doładowania.
    Masz możliwość podpięcia pod kompa? Jeśli to problemy ze zmienną geometrią turbiny (overboost, wężyki) to wyjdzie na teście drogowym: wartości do obserwowania to ciśnienie doładowania zmierzone i oczekiwane. Jeśli przy przyspieszaniu od 2000 do 3000 obrotów na 3 i 4 biegu będą duże różnice (za małe zmierzone w stosunku do oczekiwanego) to tu trzeba szukać przyczyny - możliwe że overboost, a możliwe że pęknięty wężyk od sterowania i podciśnienie ucieka, ewentualnie zapieczona kierownica w turbinie. Możesz też na próbę odłączyć przepływomierz i zobaczyć czy będzie poprawa - niedomagający przepływomierz też może dawać objawy mułowatości, choć raczej w pełnym zakresie, a nie tylko przez poszarpywanie.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon, 1.9 16V
    Postów
    65

    Domyślnie

    Czy overboost może mieć wpływ na gorsze zapalanie i większe spalanie? Dziś mialem sytuacje w której auto dlugo krecilo i odpalilo, lecz puścił trochę dymu. Kolejne 5x zapalal od strzalu. Tak jakby wlasnie za Malo paliwa dostał.

    Pozdrawiam

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon, 1.9 16V
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Podmiana zaworka to dobry pomysł, może się wieszać. U mnie występował taki sam problem, turbo pompowało, pózniej wskazówka opadała i znowu jak szła do góry to auto przyspieszało. Jednak w moim przypadku był źle zrobiony soft. Dopiero kolega @sdero mi pomógł i teraz jest pięknie
    Masz seryjny program czy ktoś coś grzebał?

    Seria. Nic nie bylo grzebane.

Podobne wątki

  1. co to moze byc??
    Utworzone przez bastersebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 18:26
  2. pomoc przy zakupie 159 ZBĄSZYŃ MOZE KTOS ZNA LUB MOZE SPRAWDZIC?
    Utworzone przez pies222 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 22:55
  3. co to moze byc?
    Utworzone przez gwidon w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 11:06
  4. Ile moze byc bez Aku
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2010, 15:04
  5. co to moze byc
    Utworzone przez medziu-damian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-09-2007, 20:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory