Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 63

Temat: Silnik 2.0 JTDM 170 KM - słaby dół i reakcja na gaz

  1. #41
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Te 7l w trasie pali z prędkościami 80-100 km/h na trasie, praktycznie bez zatrzymywania się na 5 / 6 biegu. 4.4l to palił mi golf 4 tdi na pompowtryskach o mocy 101 km... Nie wiem dlaczego nie umiem zejść niżej w alfe. Może Brera ma inny współczynnik oporu powietrza niż 159 a może wtryski nadlewaja.. Nie wiem. Mam też wrażenie ospałego dołu i nie czuje aby to auto miało 170 koni. Może to tylko moje wrażenie.. Auto ma też 1,5 tony więc to tez robi swoje..
    Musisz sam się przejechać inną seryjną 2.0 170 KM i porównać. Generalnie ten silnik ma seryjnie słaby dół, który znika po zrobieniu chipa. Spalanie też nie jest właściwe. Zobacz czy wyłączenie klimatyzacji ni poprawi sytuacji. Ja kilka dni temu zrobiłem trasę W-w - Berlin i przy prędkościach 100-120-140 mam spalanie z dystrybutora 6,5 l/100 km.

  2. #42
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Właśnie nie znam nikogo kto by miał auto z takim silnikiem i to w dodatku w serii żeby się nim przejechac. Mój styl jazdy jest raczej spokojny, znam też wszystkie zasady eco drivingu. Jednak w tym samochodzie trzeba obroty utrzymywać minimum na 1800 żeby opóźnienie związane z reakcją na gaz zmalało do akceptowalnego poziomu. Znajomy, który po zakupie przejechał się moim autkiem stwierdził, że wkurza go dół tak samo jak mnie. Dodał, że miał to samo w fordzie mondeo 2010 w 2.0 tdci. Po zawirusowaniu zdecydowana poprawa. Ale on nie ma też tych eco badziewi typu egr i dpf..

    Wyłączenie klimy w zasadzie nic nie daje. Może jakieś 0,2 l / 100 km mniej..

  3. #43
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    czyli już wiesz co możesz zrobić ...








  4. #44
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Właśnie nie znam nikogo kto by miał auto z takim silnikiem i to w dodatku w serii żeby się nim przejechac. Mój styl jazdy jest raczej spokojny, znam też wszystkie zasady eco drivingu. Jednak w tym samochodzie trzeba obroty utrzymywać minimum na 1800 żeby opóźnienie związane z reakcją na gaz zmalało do akceptowalnego poziomu.
    Nikt przez internet nie powie Ci, że takie zachowanie jest w normie lub nie. Musisz porównać sam do innego auta. Dół jest słaby, ale nie aż tak, że nie da się jechać. Inna sprawa, że moje 1.9 poniżej 1600 obrotów też nie żyje i nie jest to raczej nic nadzwyczajnego. Autem przyspiesza się sensownie od 2000 obrotów.

    Spalanie nie jest niskie, to też do zastanowienia (sprawdzenie choćby DPF). Inna sprawa, że niektórzy tutaj czyścili kolektor dolotowy w 2.0 i usuwali klapy i odczuli poprawa na plus.

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Panowie ja też dorzucę swoje dwa grosze. Jestem posiadaczem seryjnej (z całą ekologia) 159 2.0 170km, co mogę potwierdzić: słaby dół, od 1700-1800 zaczyna jechać - mam porównanie do poprzedniego Stilo 1,9 gdzie zdecydowanie szybciej zbierał się z dołu, co do spalania (zostałem prawie heretykiem uznany przez dwóch jegomościów z forum za wynik, który podałem) w trasie Polska - Chorwacja- Polska ok. 3000 km jadąc zgodnie z przepisami spaliła mi ok 5,4 - 5,5 L/100 km. W mieście spalanie to ok 8 - 8,5 l/100 przy zwykłej jeździe. W tym samochodzie zdecydowanie dużo zależy od stylu jazdy - częste przyśpieszanie wiąże się ze wzrostem spalania, płynna spokojna jazda w trasie pozwoli zejść do wyniku zbliżonego do 6l. Z moich obserwacji wskazań chwilowego zużycia paliwa to przy 120 km/h na 6 biegu pokazuje spalanie oscylujące na poziomie ok 5 - 5,5 l/100, przy 140km/h już pokazuje ok 7l.

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Czyli jednak dużo osób potwierdza, że 2.0 JTDM jest dość oszczędnym silnikiem i wyniki 6-6.5L w trasie przy prędkościach przelotowych 140km/h to nie problem.

    Z tym chipem mi zabiliście gwoździa, bo faktycznie dół jest kiepski.
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    djrobertos a z jakich okolic jesteś? Jeśli chodzi o slaby dól to mi to nie przeszkadza bo staram się poniżej tych 1800 obrotów nigdy nie schodzić ( w okolicach 1000-1400 obr/min diesel wytwarza najwięcej drgań, a to obciąża mocniej dwumasę) wyższy bieg wrzucam w okolicach 2200-2500.
    Z twoimi wynikami spalania jest faktycznie coś nie tak. Chyba czas na wizytę u mechanika. Ja po usunięciu klap, EGRa i DPFa odczułem różnice morze rzędu 0.2 L ale na pewno nie będzie to w twoim przypadku 2L. Jakieś 0.2 L różnicy widzę tez po zmianie opon z pirelli na energooszczędne Goodyera .

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    RaD Ol co skłoniło Cię do usunięcia klap w tym motorze? - pytam z ciekawości

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    No więc tak, przejechałem się dziś i na dowód spalania wrzucam fotki.

    Fotka nr 1: Przejechane 25,7km, średnie spalanie 7,0l/100km, 90% trasa z prędkością max 90-100 km/h na 6 biegu. 10% teren zabudowany (musiałem jakoś na tę trasę wyjechać z domu) - http://images75.fotosik.pl/79/2d34197cbc9478df.jpg

    Fotka nr 2: Przejechane 262,3km, średnie spalanie 7,4l/100km, 60% trasa - styl ekonomiczny, 40% miasto - http://images77.fotosik.pl/78/0520ca40823111d3.jpg

    Podczas jazdy ze stałą prędkością 90 km/h na szóstym biegu, momentalne spalanie wynosi 6,4l/100km na tempomacie oraz 6,4-6,6l/100km trzymając wciśnięty pedał gazu i utrzymując 90km/h "manualnie".

    Wszystkie testy zostały zrobione bez włączonej klimatyzacji. I uwierzcie mi, muszę się naprawdę postarać, żeby takie spalanie osiągnąć... To jest jazda z dziadkowaniem na maxa... Jak jeżdżę raczej dynamicznie to w mieście 9-10 łyknie a w trasie koło 8...

    P.S. Jestem z woj. śląskiego. Okolice Rybnika.

    P.S.2 U Was też wyraźnie "czuć" zmianę biegów w skrzyni f40?
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 16-11-2015 o 15:14

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Klapy usuwałem profilaktycznie, według Tomka KRK nawet jak się zablokują to nie powinny się urwać. Ale jak już czyściłem kolektor ssący i programowo wyrzucałem EGR i DPFa i to klap się pozbyłem.

Podobne wątki

  1. [145] Słaby silnik 1.6 TS, Błąd P1173, 22sek do 100, czy to MAF, lambda?
    Utworzone przez konio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 18:36
  2. JTDM 1.9 16V słaby dół
    Utworzone przez tommipl2 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 14:18
  3. Turbosprężarka - problem. Silnik słaby do 2000obr/min
    Utworzone przez herbig w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 22:09
  4. problem z ABS i VCD słaby silnik nie wiem od czego
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:05
  5. [145] Słaby silnik gdy wilgotne powietrze 1.4 ts
    Utworzone przez mateo902 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory