Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 134

Temat: Jakie paliwa tankujecie do swoich Bell lepsze czy gorsze? Wyraźcie swoje opinie

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Skąd w ogóle pomysł, że jest „lepsza”? Nie wiem skąd ten mit się wziął, chyba z czasów jak silnik nie był w stanie dostosować się do tego, co się wlało do baku.

    Na pewno jest „gorsza” w sytuacji, gdy 95 oznacza automatycznie dolewkę biopaliw, bo JTS raczej nie jest przygotowany na takie paliwo.
    W 98 nie ma bio-dodatków?

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał elgritone Zobacz post
    W 98 nie ma bio-dodatków?
    O ile mnie pamięć nie myli, to na niemieckich stacjach etykiety informujące o bio-dodatkach widziałem tylko na dystrybutorach 95.

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Zauważył ktoś spadek zużycia paliwa po przejściu na te premium. Ja przerzuciłem się ze zwykłego ON na lotosie na shelowy V-Power i na swoim stałym odcinku testowym spadło mi średnie o 0,4 L/100 Km.

  4. #44
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Zauważył ktoś spadek zużycia paliwa po przejściu na te premium. Ja przerzuciłem się ze zwykłego ON na lotosie na shelowy V-Power i na swoim stałym odcinku testowym spadło mi średnie o 0,4 L/100 Km.
    Nie zwracam uwagi na spalanie, kto by sobie takimi rzeczami glowe zawracal?! [emoji14]

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Zauważył ktoś spadek zużycia paliwa po przejściu na te premium. Ja przerzuciłem się ze zwykłego ON na lotosie na shelowy V-Power i na swoim stałym odcinku testowym spadło mi średnie o 0,4 L/100 Km.
    U mnie nie ma żadnej różnicy pomiędzy normalnym ON czy tym "lepszym". Brak różnicy w spalaniu, brak różnicy w mocy i brak różnicy w kulturze pracy. A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Jedynie czego unikam to tankowania na stacjach no name.

  6. #46
    Użytkownik Świeżak Avatar Luki78
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    PJA
    Auto
    159SW 1,9 JTDm 16V '08r. Ducato III 2,3 D '07r., Twingo 1,2b '12r.
    Postów
    192

    Domyślnie

    Ja u siebie zauważyłem tylko różnicę w zasięgu przy tankowaniu np zwykłego ON na niemieckim Shellu a np. Vervy na polskim Orlenie. Poza tym przestałem tankować Vervę - może spalanie było niższe ale nieznacznie. No i Verva nie smaruje wtryskiwaczy

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar awj1
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Szczytno, War-Maz
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 8V + mapa EGR Off by maly_777
    Postów
    693

    Domyślnie

    Tylko zwykła gnojówka tylko z Lotosu + 2T.
    Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
    -Mamo co to za auto?
    -Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
    -A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
    Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
    Mina ojca BEZCENNA !!!


  8. #48
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm, 210 HP, 2007 r., 300k, manual
    Postów
    11

    Domyślnie

    Ja tankuję na BP Diesel Ultimate. Dopłacam bo liczę, że to lepsze dla mojej 159

  9. #49
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    156 2.5 v6,159 2.4
    Postów
    71

    Domyślnie

    Wiadomo już, że mamy paliwo letnie, przejściowe i zimowe. Zasadniczo wszystko to, co produkują polskie rafinerie, czyli Orlen i Lotos jest z dodatkiem 7% BIO. Idąc dalej:

    ORLEN:
    -ekodiesel, podstawowy olej napędowy
    - verva, produkt premium niedostępny w hurcie a tylko na stacjach, ale nie jest to olej arktyczny tylko normalny zimowy
    - A2, olej arktyczny bez BIO, dostępny tylko w hurcie

    LOTOS:
    - eurodiesel, podobnie jak ekodiesel Orlenu, ale jest tu haczyk o którym później
    - dynamic diesel - zimą komponowany na bazie IZ-40, jest to paliwo spełniające warunki dla arktycznego, niedostępny w hurcie, za to występujący (mniej więcej to samo) na stacjach Statoil pod nazwą Diesel Gold, bez BIO
    - IZ-40 - typowy arktyczny olej napędowy, przezroczysty i bez koloru, dostępny jedynie w hurcie. Zdarza się na stacjach niezależnych, u mnie np. PKS sprowadza go w duże mrozy. Oczywiście, podobnie jak dynamic diesel, także bez biokomponentów.

    Pisałem wcześniej o pewnej różnicy pomiędzy Ekodieslem i Eurodieslem. Otóż istnieje taki parametr jak smarność paliwa. Dla chętnych więcej tutaj na temat metodologii badania tego parametru KLIK Parametr ten odpowiada m.in. za skłonność do smarowania/zacierania pomp wysokiego ciśnienia w układach common rail, kończąc na opiłkach metalu w całym układzie.

    Opisany jest on w świadectwie jakości paliwa (do którego każdy ma dostęp na stacji, jeśli poprosi) jako "Smarność skorygowana WS 1.4" i przyjęte jest jego max=460 micro m. Z tego, co udało mi się zobaczyć, to:

    Orlen Ekodiesel: 410 micro m, 398 micro m
    Lotos Eurodiesel: 188 micro m, 176 micro m.

    Jeszcze raz podkreślę, im mniej tym lepiej a tu różnice są spore. Czy wynikają z innego surowca, innego sposobu przetwarzania, nie mam pojęcia. Wszystkie te wartości spełniają normy, natomiast różnica jest niebagatelna. Może warto więc poprosić podczas tankowania o świadectwo paliwa (wg prawa nie można odmówić jego okazania) i sprawdzić ten parametr, który dla nowoczesnych diesli jest kluczowy wobec żywotności ich układów wtryskowych.

    Powyższy tekst z innego forum,coś u mnie brak możliwości cytowania.
    https://forum.autokacik.pl/index.php...rze-rop%C4%99/

  10. #50
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Jeszcze jakiś czas temu specjalnie jeździlem na Lotos tankować auto, a teraz to tankuję na orlenie(90%), bp lub statoil bo pod nosem ale coś chyba mnie kusi wrócić do Lotos ! Z powyźszych wyników nawet nie ma co się dłużej zastanawiać jeśli faktycznie taka jest różnica

Podobne wątki

  1. radio od naprawy gorsze niz przed
    Utworzone przez MateuszLucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2015, 07:13
  2. Części - dobre ,lepsze , gorsze . Opinie i porady .
    Utworzone przez Nazar w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 17:14
  3. Korekty paliwa - opinie
    Utworzone przez jaboleq w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 12:44
  4. paliwo jakie lepsze
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 23:08
  5. jakie macie hamulce przy swoich 145 z tyłu???
    Utworzone przez żwirek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 08-05-2007, 07:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory