Show results from 21 to 26 with 26
Subject: Blokady rozrządu JTDm 16V
-
15-10-2018, 20:45 #21The user Beginner
- He joined the
- 06 2017
- Auto
- Alfa Romeo 159
- Posts
- 60
Tak pompa cr , ciśnienie , wtryski , EGR , klapy, the Turbo itp. Sprawdzone.
Zastanawiam się nad tym valve timingem ale już sam nie wiem .
Najgorsze jest to że od samego zakupu auta był z tym problem i pierwsze co to wiadomo rozrząd wymieniłem i myśląc że są klapy to odrazu je usunę.
Jednak klap już nie było bo ktoś wczesniej je usunął.
Najgorsze jest to że jak był składany rozrząd to tylko na blokadzie wału i walka wydechowego a ssącego nie był blokowany bo wszystko inne się zgodziło i to był błąd bo wtedy bez kolektora można było to łatwo sprawdzić .
A dlaczego wnioskuję że może być źle ustawiony:
Poniewaz jak klap już nie było to pewnie wpadły do enginea i narobiły szkód. Ktoś zrobił co prawda remont ale głowica jak była ściągana i założona to mógł ktoś nie zauważyć i przestawić na zębatkach samych wałków a nie kół zębatych bo właśnie np. nie zablokował tego wcześniej .
To jest taka moja teza jak się mylę to proszę o sprostowanie .
› Więcej...: Lock strap JTDm 16V
-
-
16-10-2018, 11:43 #22The user Maniac resoraków
- He joined the
- 09 2007
- Lives in
- mazowieckie
- Auto
- Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
- Posts
- 523
Jeśli ci się uda wykręcić i wyjąć (może trochę przeszkodzić świeca żarowa i kolektor) korek-zaślepkę na wałku ssącym (musisz spróbować krótkim wygiętym imbusem), to po wkręceniu blokady w wałku wydechowym i prawidłowym zablokowaniu będziesz mógł spróbować zajrzeć w otwór blokady kamerką endoskopową, lusterkiem, aparatem itp. Wcięcie na wałku ssącym powinno być prostopadle do otworu, analogicznie jak na wałku wydechowym. Porównaj położenie wcięcia po wykręceniu blokady od wałka wydechowego, będzie trochę gimnastyki, ale powinno ci się udać. Jeśli wcięcia będą położone identycznie to powinno być
ok. Sprawdzisz to praktycznie bez the cost of theowo i upewnisz się czy w tym tkwi problem.
-
17-02-2020, 23:07 #23The user Beginner
- He joined the
- 10 2019
- Lives in
- LRA
- Auto
- Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM 16V/ Triumph Daytona 675
- Posts
- 44
A blokady do AR 159 2.0 JTDM takie same są jak do 1.9. Z tym kołem wałka valve timingu to też należy luzować w 2.0? Dojście do zaślepki wałka ssącego jest lepsze w 2.0, wystarczy tam wkręcić blokadę?
-
18-02-2020, 06:26 #24The user Cyclist
- He joined the
- 10 2016
- Lives in
- okolice tarnobrzega
- Auto
- 159 2.0 jtdm
- Posts
- 498
po co luzować jak jest na klinie.ja bez blokad sam zmieniłem na nowym pasku są znaki jak ma być założony a w wałek valve timingu pasuje wiertło 10
-
18-02-2020, 07:19 #25The user Beginner
- He joined the
- 10 2019
- Lives in
- LRA
- Auto
- Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM 16V/ Triumph Daytona 675
- Posts
- 44
-
18-02-2020, 20:21 #26The user Cyclist
- He joined the
- 10 2016
- Lives in
- okolice tarnobrzega
- Auto
- 159 2.0 jtdm
- Posts
- 498
no ja zmieniałem u siebie sam w 2.0JTDM,i nic nie luzowałem.chodzi pięknie
.Tylko ciekawi mnie czy zmienia się to koło jak w oplu 2.0cdti tam jest dużo przypadków ze pękają te koła.
Similar threads
-
Lock belt 2.0 ts 16v
Created by TomekN in the section of the Subcarpathian voivodeshipResponse: 3Last post/author: 26-05-2016, 10:15 -
Lock camshaft 1.9 jtd 16v 150
Created by zako in the section of the LesserResponse: 0Last post/author: 17-04-2016, 19:31 -
To lock the camshaft 166 2.0 CF3
Created by EGONZGIERZ in section 166Response: 2Last post/author: 12-01-2016, 22:37 -
[156] for Locking the camshaft
Created by GPrzemek101 Lublin DepartmentResponse: 0Last post/author: 28-04-2014, 10:11 -
Camshaft stops 2.5 V6
Created by deka07 in section 166Response: 10Last post/author: 13-11-2011, 10:11




Reply with quote
