Mostrar resultados de 1 Para 10 com 26
Assunto: Blokady rozrządu JTDm 16V
-
21-08-2016, 10:15 #1O usuário Alfista
- Juntou-se a
- 12 2006
- Vive em
- Szamotuły (PYRLANDIA)
- Automático
- 159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
- Mensagens
- 4,427
Blokady rozrządu JTDm 16V
Czy ktoś z Kolegów ma i pożyczy blokady? Parę dni temu dołączyłem do grona posiadaczy 159 i jak to bywa trzeba zacząć używanie auta od sincronismo de válvulau,óleoów itd.
› Więcej...: Blokady rozrządu JTDm 16VByły inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
-
-
21-08-2016, 10:26 #2O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 11 2014
- Vive em
- serra
- Automático
- 2.4jtdm Alfa 159 Sportwagon 210 hp 2008
- Mensagens
- 33
Do wymiany rozrzadu w JTDM nie potrzeba blokad rozrzadu jeżeli to tylko wymiana bez wcześniejszej awarii. Na kołach masz znaczniki i na nowym pasku rozrzadu też są znaczniki , Ktore trzeba ze soba w prosty sposób zgrać. Polecam zestaw sincronismo de válvulau Dayco, pasek tam jest napewno ze znacznikami i wzmocniony teflonem. Cena przystępna, ja płaciłem w Pile u kolegi w sklepie niecałe 300zł za zestaw czyi pasek , napinacz i rolke prowadzącą. Blokady rozrzadu jak bys sie uparł to mam.
-
21-08-2016, 10:40 #3O usuário Świeżak
- Juntou-se a
- 06 2016
- Automático
- Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 90 milhas por hora, SPORTWAGON
- Mensagens
- 197
Witam ja do swojej alfy w serwisie fiata placilem za orginalny rozrzad a empresa bosch razem z pompa wody 900zl i gwarancje mam na 2 lata
-
21-08-2016, 10:44 #4O usuário Quadrifoglio Verde
- Juntou-se a
- 06 2010
- Vive em
- Tychy
- Automático
- SW AR 156 1,9 16V alimentado por @sdero
- Mensagens
- 7,325
Blokady o custo daują 90 zł a ten Pan co gada, że nie trzeba blokad ... doucz się.
Enviado do meu SM-A500FU
-
21-08-2016, 11:04 #5O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 11 2014
- Vive em
- serra
- Automático
- 2.4jtdm Alfa 159 Sportwagon 210 hp 2008
- Mensagens
- 33
czy to oryginał czy np. dayco to i tak w opakowaniu siedzą rolki INA, pasek Dayco idzie w oryginale tylko ma oznaczenie FTP i tylko Dayco jest wzmacniane teflonem, . Kwestia wyboru użytkownika czy zapłacić 300zł za oryginalny rozrzad w opakowaniu Dayco czy kilka stówek więcej za to samo w opakowaniu Ricambi Oryginali. Pompe wody to oczywiscie zakładamy też z szanującej sie a empresa. Nie odradzam nie namawiam, pozdrawiam.
---Atualizado--
Wiem co mówię kolego , taka konstrukcja układu paska sincronismo de válvulau w tym motoru pozwala na to i przewidział to producent. Blokady napewno będą potrzebne do głebszej ingerencji w silnik, a nie do wymiany samego paska rozrządu
-
21-08-2016, 11:50 #6O usuário Quadrifoglio Verde
- Juntou-se a
- 06 2010
- Vive em
- Tychy
- Automático
- SW AR 156 1,9 16V alimentado por @sdero
- Mensagens
- 7,325
-
21-08-2016, 12:20 #7O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 11 2014
- Vive em
- serra
- Automático
- 2.4jtdm Alfa 159 Sportwagon 210 hp 2008
- Mensagens
- 33
Co da luzowanie kółka rozrządu jak jest tam klin? Na wale korbowym też jest klin. Z tyłu na wałkach są zebatki synchronizujące i tam nie ma klinów, koła są pływające i tam ingerując potrzebne sa blokady w wałki rozrzadu aby to poprawnie ustawić do wymiany pska tam nic nie grzebiemy. W VW np. 1.9 TDi luzuje sie koło rozrzadu , ale napewno nie w 1.9 JTDM.
-
21-08-2016, 12:48 #8O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 09 2007
- Vive em
- Mazowieckie
- Automático
- Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
- Mensagens
- 523
Na górnym kole nie ma ŻADNEGO KLINA po wyluzowaniu nakrętki koło zębate wałka sincronismo de válvulau jest luźne. Osobiście wymieniałem rozrząd w swojej AR 159 1.9 JTDM 150KM i powiem tylko tyle, że można spróbować wymienić rozrząd bez blokad, ale nie będzie to zgodne ze sztuką. W poprzedniej AR 156 1.9 JTD 115KM faktycznie były znaki na kołach oraz obudowie i tam blokady przydawały się w zasadzie tylko dla większego poczucia bezpieczeństwa, zwłaszcza dla nas amatorów mecânicoi samochodowej. Znaki pokrywały się idealnie ze znakami na pasku i nie trzeba luzować koła zębatego wałka rozrządu. Natomiast w 1.9 JTDM 150KM znaki są tylko na dolnym kole wału, nie ma ich na wałku bo według instrukcji należy je wyluzować. Koło rozrządu faktycznie musi być poluzowane i dokręcone ponownie, ponieważ po ustawieniu nowego kompletu rozrządu jego położenie ulega lekkiej korekcie. Wcześniej myślałem, że to niepotrzebna komplikacja operacji, bo żeby je zluzować (nie zdejmujemy tylko luzujemy nakrętkę mocującą do wałka rozrządu) musimy posłużyć się dość dużą dźwignią blokującą koło inaczej nie da rady jej odkręcić. W moim przypadku zaznaczyłem wcześniej markerem położenie koła rozrządu i położenie zmieniło się ok +/- pół ząbka. Stąd też polecam stosowanie blokad i luzowanie koła rozrządu na wałku, bo te w cudzysłowie pół ząbka na pewno pozytywnie nie wpływa na pracę motora. Podsumowują należy słuchać rad bardziej doświadczonych kolegów jak np. Pabla z Pablogarage, wcześniej sam myślałem, że to luzowanie to niepotrzebna robota. Największym problemem w całej operacji według moich skromnych doświadczeń to "dojście" do samego rozrządu m.in. odkręcenie śrub łapy o motor (tych od spodu - są trudno dostępne). Ogólnie jak w każdej robocie podstawa to zgromadzić odpowiednie i dobrej jakości klucze lub mieć dojście do takich, aby w pewnym momencie nie stanąć z robotą bez samochodu i dostępu do brakującego jakiegoś klucza. Na koniec również ważna sprawa to klucz dynamometryczny do dokręcania z odpowiednim momentem. Pozdrawiam
Última edição por maroz ; 21-08-2016 sobre 13:07
-
21-08-2016, 16:23 #9O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 11 2014
- Vive em
- serra
- Automático
- 2.4jtdm Alfa 159 Sportwagon 210 hp 2008
- Mensagens
- 33
roda sincronismo de válvulau z 1.9 JTDM ( klin chyba widoczny) i ja nie localkałem w 16v czy 20v bez klina zreszta w 8v tez nie, więc ja sie upieram przy swoim. Pozdrawiam ;-)
Última edição por ArturO79 ; 21-08-2016 sobre 16:25
-
21-08-2016, 16:49 #10O usuário Resoraków maníaco
- Juntou-se a
- 09 2007
- Vive em
- Mazowieckie
- Automático
- Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
- Mensagens
- 523
Jakby tam był klin jakim cudem po poluzowaniu śruby mocującej mogłem je swobodnie obracać (było luźne). Koło mocowane jest jedynie tą śruba z dużym momentem (stąd moja porada, że wymaga naprawdę dobrego zablokowania porządną dźwignią i dobrego klucza, żeby poluzować tą śrubę). W załączeniu zdjęcie koła sincronismo de válvulau z mojej wymiany, co prawda nie zrobiłem po poluzowaniu śruby, ale i tak nie widać jakiekolwiek miejsca na klin. Twoje zdjęcie to prawdopodobnie druga strona koła, a tam jest element (uważany za klin) do czujnika wałka rozrządu na który trzeba uważać aby go nie uszkodzić w trakcie odkręcania tego koła.
Última edição por maroz ; 21-08-2016 sobre 17:14
Tópicos similares
-
Cronometrando o cinto trava 2.0 ts 16v
Criado por TomekN na seção da voivodia da SubcarpáciaResposta: 3Último post/Autor: 26-05-2016, 10:15 -
Cam bloquear 150 1.9 JTD 16v
Criado por zako na seção de menorResposta: 0Último post/Autor: 17-04-2016, 19:31 -
Cam bloquear 166 2.0 CF3
Criado por EGONZGIERZ na seção 166Resposta: 2Último post/Autor: 12-01-2016, 22:37 -
[156] Blokady rozrządu
Criado por GPrzemek101 Departamento de LublinResposta: 0Último post/Autor: 28-04-2014, 10:11 -
Blokady rozrządu 2,5 V6
Criado por deka07 na seção 166Resposta: 10Último post/Autor: 13-11-2011, 10:11




Responder com citação

