Mostrar resultados de 11 Para 20 con 24
-
19-03-2017, 10:05 #11YarekUn invitado
Moi drodzy! Dzięki za odp. Ja będę bawił się z wymianą zbiorniczka płynu wspomagania bo go zamówiłem i dojdzie we wtorek, środę oraz czyszczenie układu z wymianą płynu. Łamię się czym zalać, czy czerwonym, czy jednak zielonym. Mam czerwony - chyba GI/R i pewnie zostanę przy nim tylko nie wiem, czy nie ATF 220. Ten stosowałem w BMW i choć zapach rybiego łoju
, to tam działa idealnie.
Pasek alternatora i sam alternator wg mnie odpada ale jeszcze opatrzę co i jak. Wyciągnięcie alt będzie problemem, no ale cóż... Gdy porobię to dam znać, obiecuję.
› Więcej...: Squeaking bomba de dirección asistida (?) En un motor frío.
-
-
19-03-2017, 11:06 #12moderador Quadrifoglio Verde
- Se incorporó a la
- 07 2012
- Vive en
- LHR
- Automático
- Nuova Bravo, 159
- Mensajes
- 13,791
Jeśli czerwony to tylko ATF 320. U mnie ten aceite sprawdza się najlepiej. I jeśli masz czerwony, to nie wlewaj zielonego.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
19-03-2017, 11:59 #13
-
20-03-2017, 21:18 #14YarekUn invitado
Dzisiaj strzykawką wyssałem zbiorniczek, bo nowy już idzie. Do układu wchodzi ponoć ok 1,4 l. Ja wyssałem na razie ok 0,4 l - ale jutro c.d.n.
Czerwony był i takim zaleję - żadnych Srutelli - Tutelli GI-R czy GI-E (włoski wynalazek malezyjskiego Petronasa - u nas sorry, ale mamy taki inny trochę Klimat) - tylko Mobil ATF 320, bo spełnia wymagania Dexron IIIG. Układ jutro dla oczyszczenia zaleję Mobilem ATF 220 i ze 2,3 dni en coche, a później weg go! mecánico mówi, że układ oczyścimy jeszcze na koniec denaturatem, no i ATF 320 i po zawodach. Dam znać jak wyszło. Co do skrzyni biegów i motora to only MOTUL. W BMW sprawdza się rewelacyjnie, podobnie w grupie VW.
No i dzisiaj wyssałem strzykawką do końca - strzykawka kupiona w narzędziach ogrodniczych ALKO z wężykiem o pojemności 0,5 litra. Zalałem świeżym ATF 320, odpaliłem, pokręciłem kierownicą, rozgrzewając silnik do normalnej temperatury. Po lekkim ostygnięciu wyciągnąłem znowu ze zbiorniczka płyn, bo dostał el color de lau kakao, zalałem znowu świeżym i powtórka z odpowietrzeniem - patrz wcześniej. No i co? Bajka Póki co nic nie piszczy, ale zobaczymy rano jak będzie zimny silnik. Na pewno nie jest to alternator, bo przy pierwszym rozgrzaniu popiskiwało tak samo przy ruchach kierownicą. No ale 2,3 dni jazdy i w piątek całkowite oczyszczenie układu wspomagania - wyssanie ze zbiorniczka - i wymiana na nowy - oraz odpięcie przewodu magla, aby cały syfek teraz zleciał. Musi być dobrze. Filterek w zbiorniczku miałem koloru czarnego, a po płukance zrobił się biały, czyli syf już i tak trochę odpuścił. Fajna robota, wyszło ok. 1 l ATF 320i raptem 1,5 h roboczej z 3 dymkami na przerwę.
Po piątkowej zmianie dopiszę resztę, co i jak. Pozdrawiam!
Trochę przedłużenie terminu, bo wymieniam przednie la suspensión de la - amory, sprężyny na Eibachy oraz łożyska - mocowanie górne amorów, być może wahacze. No i czekam na amory, bo zamówiłem w piątek wieczór, więc będą po weekendzie. Jak to skręcę, to wtedy zbiorniczek. Zawieszkę robię , bo miałem lekkie stuki z prawej strony - przód, ale nie mogłem ich w ogóle zlokalizować - górny wahacz?, łożysko amora? poduszka drążka stabilizatora? Zjazd prostopadły z krawężnika i skręt w lewo - pojedyncze puknięcie, nieraz też na prostej podczas jazdy. Wkurzające!!! Jak zawiechę zrobię, to wezmę się za te piski poczynając od zmiany zbiorniczka i wleję ATF 320. Wówczas napiszę. Od razu informuję, że stuki w zawieszeniu, to nie łożyska, ani przeguby.
Rozebrałem prawe zawieszenie, wyjąłem amor i ostukiwałem rdzę, no trach aceite poszedł, więc muszę wstawić nowe - obaÚltima edición por Yarek ; 26-03-2017 sobre 10:54 Razón: Dopis
-
21-03-2017, 17:53 #15YarekUn invitado
-
01-04-2017, 07:35 #16YarekUn invitado
Hola usted!
Zmieniłem zbiorniczek, przepłukałem cały układ, w tym wyczyszczony denaturatem zaraz po spuszczeniu tygodniowego płynu.I tak : wymiana płynu 2x, jazda ok. tygodnia, wylanie płynu, denaturat, wylanie go , płyn, odpalenie, wylanie płynu z resztkami denaturatu i świeży płyn
Świeży ATF 320, wszystko ok. Ale niestety rano po nocnym postoju odpaliłem i q... PISZCZY! Tracę ducha! Rzeczywiście to tak, jakby gdzieś od pasków - pompy wspomagania szły te piski. Poddaję się. Jeżdżę dalej i zobaczymy.
Piszczy tylko, gdy motor jest zimny i przez około pół minuty, minutę, początkowo w miarę głośno, a jak rozgrzewa się to pojedyncze piski, które zanikają i koniec, kropka. Gdy silnik ciepły, to cisza, żadnego piśnięcia. Na zimnym, gdy lekko dodaję gazu, to przestaje, popuszczam pedał gazu popiskuje. Bądź mądry pisz wiersze! Trzeba czekać kilka godzin aż wystygnie i ponowne próby, które wiążą się z czasem, a tego brakuje. Niestety nie udało mi się, ale jak coś będę robił i wyjdzie, to wrócę do tego wątku i napiszę.
-
01-04-2017, 09:23 #17YarekUn invitado
Temat: 2.4 JTDM - Piszczy komuś pasek klimy ?
Leer más: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz4cz55u7pj
To jest rozwiązanie problemu!!!!!
-
02-04-2017, 13:45 #18
-
02-04-2017, 13:59 #19
-
02-04-2017, 14:38 #20El usuario Connoisseur
- Se incorporó a la
- 06 2015
- Automático
- Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
- Mensajes
- 1,730
Ja tylko wspomnę, że wymiana zbiorniczka na tzw "pozmianowy" w 2,4 jest bezsensowną operacją. Ten pozmianowy nie różni się niczym od przedzmianowego. Gdy zaczyna hałASOwać wspomaganie to po prostu czyścimy filterek wewnątrz zbiorniczka i nalewamy nowy płyn. Ten filterek daje się wyjąć, ale uwaga można go uszkodzić więc jeśli nie idzie łatwo to czyścimy pędzelkiem i płuczemy w odwrotną stronę. Nowy płyn i po sprawie.
Cuando alfa es en ¿dónde está Romeo? Buscando piezas...
Temas similares
-
metaliczne stukanie w silniku od kierowcy na zimnym silniku co to może być
Creado por darcio en la sección 156Respuesta: 4Último mensaje/autor: 02-01-2015, 20:49 -
Wymiana pompy wspomagania AR 156...
Creado por daniel675 en la sección 156Respuesta: 5Último mensaje/autor: 07-02-2014, 19:24 -
Wymiana pompy wspomagania
Creado por Pazur en la sección 166Respuesta: 19Último mensaje/autor: 05-01-2013, 13:29 -
Stuki na zimnym silniku po wymianie pompy wspomagania.
Creado por Jin147 en la sección 147Respuesta: 10Último mensaje/autor: 28-01-2012, 12:48 -
Dziwne odpalanie na zimnym silniku, sprzęgło dziwnie chodzi na rozgrzanym silniku.
Creado por maciek-147 en la sección 147Respuesta: 14Último mensaje/autor: 15-01-2012, 23:17




Responder con cita

