Página 2 con 3 El primeroEl primero 123 pasadopasado
Mostrar resultados de 11 Para 20 con 24
  1. #11
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    Moi drodzy! Dzięki za odp. Ja będę bawił się z wymianą zbiorniczka płynu wspomagania bo go zamówiłem i dojdzie we wtorek, środę oraz czyszczenie układu z wymianą płynu. Łamię się czym zalać, czy czerwonym, czy jednak zielonym. Mam czerwony - chyba GI/R i pewnie zostanę przy nim tylko nie wiem, czy nie ATF 220. Ten stosowałem w BMW i choć zapach rybiego łoju , to tam działa idealnie.
    Pasek alternatora i sam alternator wg mnie odpada ale jeszcze opatrzę co i jak. Wyciągnięcie alt będzie problemem, no ale cóż... Gdy porobię to dam znać, obiecuję.


    › Więcej...: Squeaking bomba de dirección asistida (?) En un motor frío.

  2. #12
    moderador Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Se incorporó a la
    07 2012
    Vive en
    LHR
    Automático
    Nuova Bravo, 159
    Mensajes
    13,791

    Domyślnie

    Jeśli czerwony to tylko ATF 320. U mnie ten aceite sprawdza się najlepiej. I jeśli masz czerwony, to nie wlewaj zielonego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    Ok. Dzięki.

  4. #14
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    Dzisiaj strzykawką wyssałem zbiorniczek, bo nowy już idzie. Do układu wchodzi ponoć ok 1,4 l. Ja wyssałem na razie ok 0,4 l - ale jutro c.d.n.
    Czerwony był i takim zaleję - żadnych Srutelli - Tutelli GI-R czy GI-E (włoski wynalazek malezyjskiego Petronasa - u nas sorry, ale mamy taki inny trochę Klimat) - tylko Mobil ATF 320, bo spełnia wymagania Dexron IIIG. Układ jutro dla oczyszczenia zaleję Mobilem ATF 220 i ze 2,3 dni en coche, a później weg go! mecánico mówi, że układ oczyścimy jeszcze na koniec denaturatem, no i ATF 320 i po zawodach. Dam znać jak wyszło. Co do skrzyni biegów i motora to only MOTUL. W BMW sprawdza się rewelacyjnie, podobnie w grupie VW.

    No i dzisiaj wyssałem strzykawką do końca - strzykawka kupiona w narzędziach ogrodniczych ALKO z wężykiem o pojemności 0,5 litra. Zalałem świeżym ATF 320, odpaliłem, pokręciłem kierownicą, rozgrzewając silnik do normalnej temperatury. Po lekkim ostygnięciu wyciągnąłem znowu ze zbiorniczka płyn, bo dostał el color de lau kakao, zalałem znowu świeżym i powtórka z odpowietrzeniem - patrz wcześniej. No i co? Bajka Póki co nic nie piszczy, ale zobaczymy rano jak będzie zimny silnik. Na pewno nie jest to alternator, bo przy pierwszym rozgrzaniu popiskiwało tak samo przy ruchach kierownicą. No ale 2,3 dni jazdy i w piątek całkowite oczyszczenie układu wspomagania - wyssanie ze zbiorniczka - i wymiana na nowy - oraz odpięcie przewodu magla, aby cały syfek teraz zleciał. Musi być dobrze. Filterek w zbiorniczku miałem koloru czarnego, a po płukance zrobił się biały, czyli syf już i tak trochę odpuścił. Fajna robota, wyszło ok. 1 l ATF 320i raptem 1,5 h roboczej z 3 dymkami na przerwę.
    Po piątkowej zmianie dopiszę resztę, co i jak. Pozdrawiam!

    Trochę przedłużenie terminu, bo wymieniam przednie la suspensión de la - amory, sprężyny na Eibachy oraz łożyska - mocowanie górne amorów, być może wahacze. No i czekam na amory, bo zamówiłem w piątek wieczór, więc będą po weekendzie. Jak to skręcę, to wtedy zbiorniczek. Zawieszkę robię , bo miałem lekkie stuki z prawej strony - przód, ale nie mogłem ich w ogóle zlokalizować - górny wahacz?, łożysko amora? poduszka drążka stabilizatora? Zjazd prostopadły z krawężnika i skręt w lewo - pojedyncze puknięcie, nieraz też na prostej podczas jazdy. Wkurzające!!! Jak zawiechę zrobię, to wezmę się za te piski poczynając od zmiany zbiorniczka i wleję ATF 320. Wówczas napiszę. Od razu informuję, że stuki w zawieszeniu, to nie łożyska, ani przeguby.
    Rozebrałem prawe zawieszenie, wyjąłem amor i ostukiwałem rdzę, no trach aceite poszedł, więc muszę wstawić nowe - oba
    Última edición por Yarek ; 26-03-2017 sobre 10:54 Razón: Dopis

  5. #15
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    To fatalni ci mechanicy. Idzie się na podnośnik lub kanał i od dołu przy maglu odpina się przewód i spuszcza. Masz pewność, że zleci 95 % płynu.

  6. #16
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    Hola usted!
    Zmieniłem zbiorniczek, przepłukałem cały układ, w tym wyczyszczony denaturatem zaraz po spuszczeniu tygodniowego płynu.I tak : wymiana płynu 2x, jazda ok. tygodnia, wylanie płynu, denaturat, wylanie go , płyn, odpalenie, wylanie płynu z resztkami denaturatu i świeży płyn
    Świeży ATF 320, wszystko ok. Ale niestety rano po nocnym postoju odpaliłem i q... PISZCZY! Tracę ducha! Rzeczywiście to tak, jakby gdzieś od pasków - pompy wspomagania szły te piski. Poddaję się. Jeżdżę dalej i zobaczymy.
    Piszczy tylko, gdy motor jest zimny i przez około pół minuty, minutę, początkowo w miarę głośno, a jak rozgrzewa się to pojedyncze piski, które zanikają i koniec, kropka. Gdy silnik ciepły, to cisza, żadnego piśnięcia. Na zimnym, gdy lekko dodaję gazu, to przestaje, popuszczam pedał gazu popiskuje. Bądź mądry pisz wiersze! Trzeba czekać kilka godzin aż wystygnie i ponowne próby, które wiążą się z czasem, a tego brakuje. Niestety nie udało mi się, ale jak coś będę robił i wyjdzie, to wrócę do tego wątku i napiszę.

  7. #17
    Yarek
    Un invitado

    Domyślnie

    Temat: 2.4 JTDM - Piszczy komuś pasek klimy ?

    Leer más: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz4cz55u7pj

    To jest rozwiązanie problemu!!!!!

  8. #18
    El usuario Świeżak Avatar Przemas_Trucker
    Se incorporó a la
    02 2017
    Vive en
    koszalin
    Automático
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Mensajes
    128

    Domyślnie

    Cytat escribió Yarek Zobacz post
    Temat: 2.4 JTDM - Piszczy komuś pasek klimy ?

    Leer más: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz4cz55u7pj

    To jest rozwiązanie problemu!!!!!
    Rozumiem że w Twoim przypadku piszczal pasek klimy i po naprawie spokój?

  9. #19
    El usuario resoraków maniak Avatar pawel2910
    Se incorporó a la
    07 2011
    Automático
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. AR Giulietta QV 12r. Jest: Giulia Veloce Q4
    Mensajes
    929

    Domyślnie

    U mnie piszczy pasek klimy, po wymianie koła na wale spokój był 2 dni, teraz znowu piszczy, z układanki zostało koło pASOen Klimasistemas de aire acondicionado.

  10. #20
    El usuario Connoisseur Avatar quba
    Se incorporó a la
    06 2015
    Automático
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Mensajes
    1,730

    Domyślnie

    Ja tylko wspomnę, że wymiana zbiorniczka na tzw "pozmianowy" w 2,4 jest bezsensowną operacją. Ten pozmianowy nie różni się niczym od przedzmianowego. Gdy zaczyna hałASOwać wspomaganie to po prostu czyścimy filterek wewnątrz zbiorniczka i nalewamy nowy płyn. Ten filterek daje się wyjąć, ale uwaga można go uszkodzić więc jeśli nie idzie łatwo to czyścimy pędzelkiem i płuczemy w odwrotną stronę. Nowy płyn i po sprawie.
    Cuando alfa es en ¿dónde está Romeo? Buscando piezas...

Temas similares

  1. Respuesta: 4
    Último mensaje/autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Wymiana pompy wspomagania AR 156...
    Creado por daniel675 en la sección 156
    Respuesta: 5
    Último mensaje/autor: 07-02-2014, 19:24
  3. Wymiana pompy wspomagania
    Creado por Pazur en la sección 166
    Respuesta: 19
    Último mensaje/autor: 05-01-2013, 13:29
  4. Stuki na zimnym silniku po wymianie pompy wspomagania.
    Creado por Jin147 en la sección 147
    Respuesta: 10
    Último mensaje/autor: 28-01-2012, 12:48
  5. Respuesta: 14
    Último mensaje/autor: 15-01-2012, 23:17

uklad kierowniczy jak jest zimny to piszczy co to jest

pompa wspomagania alfa 159 piszczenie

Pompa wspomagania piszczy zimna

piszczy pasek na zimnym alfa 159

alfa 159 2.4 piszczy wspomaganie kierownicy

Etiquetas para este tema

Permisos

  • No se puede asumen un nuevo tema
  • No se puede escribir mensajes
  • No se puede Agregar archivos adjuntos
  • No se puede editar tus mensajes
  •  
Amortiguadores de choque