Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 70

Temat: DPF i miasto. Pytanie dot. zakupu.

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Moj przejazd 7km po Warszawie trwa zwykle 15 min, wiec tragedii nie ma, ale w tym czasie w zimie silnik sie nie zdąży nagrzac. Ja nie rozumiem czegos, smiejecie sie z napraw JTS za kwote 2500zl, a ja bym w ciemno kupil JTD, jezeli pakiet startowy lub naprawy w ciagu pierwszego roku by tyle wyniosly. Mowicie jak dbasz tak masz i wlasnie tak robie, a to kosztuje, w silniku diesla ktory ma przejechane ponad 200k km. Jak ktos nie robi ok. 50k km rocznie to nie ma sensu kupno uzywanego diesla. Jakos nie rozumiem tego fanatyzmu posiadaczy JTD, bo z tego co rozmawiam z ludzmi na spotach to KAŻDY w tym silniku robil cos mniejszego lub wiekszego w ostatnim roku eksploatacji, lub ma z czyms problem. A najdrozsza naprawa byla kolegi 2.0 JTD, ktory nie mial przejechane 100k km. Ja nie moge na swojego narzekac, ale mam swiadomosc co moze sie w nim popsuc i nie sa to tanie naprawy, a ja rowniez nie zaluje na wymiany czesci itp. Szczerze mowiac chetnie bym zmienil na 2.2 JTS, ale nie ma w czym wybierac a i ja troche w swojego juz wlozylem i nie wiem czy jest sens zamieniac na podobny rocznik.

  2. #32
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Diesel do miasta to pomyłka i mówię to jako właściciel diesla. Nagrzewa się wolno, pali w tym czasie jak smok, bo po Krakowie ciężko jeżdżąc w godzinach szczytu zejść poniżej 10 l (z resztą ciężko o to w mieście nawet jak jest nagrzany). I teraz zimą jest dylemat - szybko nagrzać wnętrze i nie marznąć czy pozwolić najpierw zagrzać się silnikowi, żeby turbina nie cierpiała na zimnym.

    Przez rok posiadania 159 1.9 JTDm 8V zrobiłem 20 tys km i paliwo niestety nie stanowiło głównego składnika kosztu przejechania 1 km fakt faktem, koło dwumasowe czy turbina nie padną przez następne ~150-200 tys km, ale zapłacić za to musiałem teraz. Gdyby nie to, że teraz jeżdżę 30 km do pracy przez A4 to myślałbym o zmianie na benzynę w najbliższym czasie, ale z racji tego, że 159 przez te 30 km daje mi kupę radochy to zostanie na dłużej

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Ja jeździłem przez 4 miesiące 2.4 10v 150km w 166 3km dziennie do pracy w dwie strony gdzie po 1.5km przejechanego gasilem silnik , luty marzec kwiecień maj.
    Nic się nie działo.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    W marcu już nie jest tak zimno, to raz. Dwa, to brak DPFa w 166.

    BTW wie ktoś czy jest jakaś różnica w trwałości DPFa w mieście w 1.9 JTDm i 2.0 JTDm?

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pirat159
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Finlandia
    Auto
    Alfa Romeo SW 2.4 JTDm q-troniq
    Postów
    306

    Domyślnie

    Choć sam mam dizla 2.4 to szczerze do miasta odradzam chyba... kupisz w pakiecie monitor dpf, ktory poinformuje Cię o rozpoczeciu procedury podgrzewania dpf i jego wypalania i dwa opcjonalnie na zimę grzałke na silnik albo jakieś webasto mokre, które podgrzeje i silnok i wnętrze.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Ja posiadam alfke już trzeci rok 2.0 z całą ecologią moje przebiegi roczne to około 20 tysięcy 40 procent miasto nalatane ma teraz 215 tyś. poza zepsutą przepływką to przy silniku nic innego się nie popsuło, oczywiście skrzynia manual to porażka do miasta . Trzeba się zgodzić że te diesele są jednak stworzone na trasę w mieście się męczą. Jak by Alfa miała lepsze benzyny to bym nawet się nie zastanawiał nad dieslem tbi super ale cena zakupu lekko zabija.

  7. #37
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Szkoda,że 1.8 mpi nie ma 6 biegu.Co jak co ale przydałby się.

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    ja bym nie patrzył na silnik tylko ogólny stan, zarówno diesel jak i benzyna w mieście się sprawdzą. Natomiast jeśli auto będzie służyć czasem także na trasy to zdecydowanie polecam diesla. Ja mam diesla najechane ponad 200kkm i żadnych problemów, DPF jak się wypala od czasu do czasu (widać na wskaźniku turbo) to po prostu go nie gaszę i robię 10 min. rundkę po osiedlu. Na trasie autostradowe 160-180 km/h nie robi na nim większego wrażenia, a w mieście dynamika też nienajgorsza. Diesel oczywiście będzie droższy w naprawie jeśli kupisz "padlinę", ale z drugiej strony dobry egzemplarz będzie o wiele trwalszy niż benzyna.

  9. #39
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Niekoniecznie trzeba kupić padline sporo 159 ma już grubo ponad 200K km, a to są przebiegi gdzie zaczyna powoli dawać o sobie znać osprzęt w tych silnikach. Pół biedy jak się to dzieje w jakiś większych odstępach czasowych ale trafiają się przypadki, że następuję kumulacja w krótkim okresie czasu. Jeśli auto śmiga sporo w trasie to ewentualne naprawy zamortyzują się wynikami spalania, natomiast jesli smiga po miescie wcale nie jest mega ekonomiczny bo 159 to ciezka krowa i oszczędosc może się okazać nieadekwatna do ewentualnych kosztów.

  10. #40
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Przeworsk/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Apropo spalania diesla po mieście. Mam akurat 4 000 km po Krakowie i okolicach wyszło mi 9.1 l/100km.

    Okres zimowy masakra bo zanim dojade do roboty 10 km to auto nie dawalo rady sie nagrzac dobrze, teraz juz ok ;-)

    Tylko ja mam akurat ciezka noge autostrada/obwodnica 180 + itp.

    Wiadomo na samo miasto najlepiej 1.75 ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ;-)

Podobne wątki

  1. Spalanie AR156 2,5 V6, 100% Miasto
    Utworzone przez qqku w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 18:37
  2. [159] niskie zawieszenie a miasto....
    Utworzone przez melko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 13-01-2013, 18:15
  3. [159] Alfą na miasto?
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 22:54
  4. Działdowo- miasto Alf Romeo
    Utworzone przez Lotnik w dziale Warmińsko-mazurskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory