Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Wahacz tylny - jakie objawy i czy da się wymienić samą tuleję?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie Wahacz tylny - jakie objawy i czy da się wymienić samą tuleję?

    Hej. Mam mały problem z tylnym zawieszeniem. Coś szumiało i stukało. Wymieniłem prawe tylne łożysko i szum zniknął.
    Teraz pozostało mi wyeliminowanie stukania. Dźwięk to takie ciche rytmiczne łup-łup-łup jakby samochód jechał po płytach betonowych. Mam wrażenie, że przy skręcaniu staję się głośniejszy. Przy najeździe na nierówność dużo bardziej słychać tył jak przód. Dodatkowo mam wrażenie jakby auto minimalnie ściągało na lewo (trudno stwierdzić przy stanie naszych dróg)
    Auto sprawdzone i wszystko sztywne - czyli wczesne stadium, gdzie jeszcze nie widać objawów ale już słychać.

    Dźwięk wyraźnie dobiega z lewego tyłu auta, dlatego podejrzewam, że może to być wina wahacza lub drążka (któraś tuleja się wyrobiła). Jeśli ktoś był zmuszony wymienić wahacz/drążek z tyłu to będę wdzięczny za informację jakie miał u siebie objawy?
    Druga sprawa to czy w wahaczach/drążkach z tyłu da się wymienić same tulejki, czy trzeba wymieniać cały element?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    Proponuje najpierw sprawdzić łączniki stabilizatora, sam stabilizator, osłony termiczne wydechu i sam wydech.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,117

    Domyślnie

    ....
    Cytat Napisał Ontrax Zobacz post
    Hej. Mam mały problem z tylnym zawieszeniem. Coś szumiało i stukało. Wymieniłem prawe tylne łożysko i szum zniknął.
    Teraz pozostało mi wyeliminowanie stukania. Dźwięk to takie ciche rytmiczne łup-łup-łup jakby samochód jechał po płytach betonowych. Mam wrażenie, że przy skręcaniu staję się głośniejszy. Przy najeździe na nierówność dużo bardziej słychać tył jak przód. Dodatkowo mam wrażenie jakby auto minimalnie ściągało na lewo (trudno stwierdzić przy stanie naszych dróg)
    Auto sprawdzone i wszystko sztywne - czyli wczesne stadium, gdzie jeszcze nie widać objawów ale już słychać.

    Tak mozna wymieniać tulejki w tym poprzecznym wahaczu/bananie i ramieniu wahacza. Co do tulejek to jest ich z tyłu sporo w samej zwrotnicy są aż trzy i trzeba je dopasowywać bo w ASO nie występują.

    Dźwięk wyraźnie dobiega z lewego tyłu auta, dlatego podejrzewam, że może to być wina wahacza lub drążka (któraś tuleja się wyrobiła). Jeśli ktoś był zmuszony wymienić wahacz/drążek z tyłu to będę wdzięczny za informację jakie miał u siebie objawy?
    Druga sprawa to czy w wahaczach/drążkach z tyłu da się wymienić same tulejki, czy trzeba wymieniać cały element?

Podobne wątki

  1. [156] Wahacz tylny wzdłużny (wleczony) - regeneracja
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 24-05-2019, 18:23
  2. [159] Wahacz górny- objawy
    Utworzone przez Lisu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 19:37
  3. [156] wahacz tylny wzdłużny
    Utworzone przez mojzu w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 20:23
  4. pęknięty tylny wahacz poprzeczny
    Utworzone przez Szczepan 2006 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2011, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory