Jeśli miałbyś zużyte panewki, zapchany smok, uszkodzoną pompę oleju etc to po mocnym rozgrzaniu oleju ciśnienie by spadało. Sprawdź najbardziej prozaiczną rzecz czyli ten oring w filtrze.
Jeśli miałbyś zużyte panewki, zapchany smok, uszkodzoną pompę oleju etc to po mocnym rozgrzaniu oleju ciśnienie by spadało. Sprawdź najbardziej prozaiczną rzecz czyli ten oring w filtrze.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Sprawdzę, chociaż nie wydaje mi się że to to, bo miałem to ostrzeżenie przed wymianą i po wymianie oleju. Mechanicy musieliby się pomylić dwa razy. Czy da się to zrobić bez spuszczania oleju? Po lokalizacji filtra wnioskuję że tak.
Tego oringu nie wymienia się przy wymianie oleju (w innych autach zawsze miałem w zestawie ten oring, a w Alfie nie) On może być po prostu uszkodzony lub go wcale tam niema.
Może to zły trop z tym oringiem, ale np w BMW gdzie konstrukcja filtra była identyczna ten oring był odpowiedzialny za ściekanie oleju z filtra i zbyt długie świecenie się kontrolki oleju po uruchomieniu silnika.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
W 2.4 potrafi się zużyć pompa oleju i potem są takie kwiatki, jak u Ciebie. Czym prędzej do weryfikacji, póki silnik jeszcze żyje.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Coś działamy. Zostało zmierzone ciśnienie oleju. Na jałowym wynosi 0,6-0,7. Przy 4000 3,5-3,6. W necie znalazłem wyższe wartości, jednak dopóki przy pracującym silniku nie pojawia się ostrzeżenie to zakładam że jest wystarczające. Jest przecież mieżone przez czujnik. Na ciepłym silniku ciśnienie pojawia się po 2-3 sekundach co na pewno nie jest zbyt zdrowe. Mechanicy zauważyli też że po kilku minutach postoju podstawka filtra oleju jest pusta (cały olej spływa), co chyba nie do końca tak powinno być. Szukamy więc powodu uciekania oleju z filtra. Jakieś sugestie?
A ten oring z filtra?
No i oczywiście zawór zwrotny, który jest umieszczony w podstawie filtra
Ostatnio edytowane przez quba ; 28-06-2017 o 13:00
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Wpisuję zawór na listę. Póki co lekko pomogła wymiana wewnętrznych oringów oraz zewnętrzenego (ciut wolniej olej ucieka). Wkońcu znajdziemy, mam nadzieję że obędzie się bez zrzucania miski...
A w jaki sposób sprawdziłeś że olej ucieka z podstawy filtra oleju. Jak wykręcisz ten plastik trzymający filtr to olej momentalnie spłynie do miski. U mnie ten komunikat pojawia się tylko na zimnym silniku i widzę, że ten problem ciężko rozwiązać, a pomysłów brak. Podstawkę filtra oleju wymieniałem i dało się ją przetestować po wymontowaniu. Jak coś to mam taką zapasową. Też się zastanawiałem na wymianą pompy oleju, ale nie wiem czy to pomoże.
Jakieś postępy u kogoś? Mam podobny problem, komunikat o niskim ciśnieniu po dłuższym postoju. Co ciekawe pojawił się po zmianie oleju i rozrządu. Ciśnienie sprawdzane i na zimnym silniku 2 bary, na ciepłym 1 bar a na wysokich obrotach dobija podobno do 6. Czujnik wymieniony, do podstawy w której jest filtr mechanicy nie zajrzeli, zrobię to sam bo mam tylko pytanie jakim kluczem odkręcić pokrywę filtra? Zamówiłem filtr ale nie przyszedł z oringiem tylko z podkładką, w jakie oringi się wyposażyć?
Jak nic nie uda się wymyślić to w przyszłym tygodniu będzie zdejmowana miska olejowa, do wymiany pompy trzeba rozebrać cały przód?
Ostatnio edytowane przez scuole ; 26-10-2017 o 11:17
Niestety problemem okazał się całkowity brak uszczelki między pompą a smokiem, jacyś geniusze kiedyś się popisali... Dziwne, że ujawniło się to po zmianie oleju. Niestety zdążyło przytrzeć panewki, szukam wału nominalnego w dobrym stanie żeby nie szlifować swojego, ktoś jest w stanie pomóc?