Strona 3 z 15 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 150

Temat: silnik 1.8 tbi, wypadanie zapłonu po kilku godzinnym postoju

  1. #21
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Chodzi o uszczelkę pod ten czarny plastik,gdzie jest odma?Czy o uszczelnienie pod klawiaturą? Wyczyściłem gniazda świec i świece, wszytko poskładałem, rurka od zaworu naprawiona, test drogowy nadal szarpie. Jedynie co się zmieniło to doładowanie turbo oczekiwane mam 2100 a zmierzone 1800,wcześniej tego nie było, mam jeszcze loga którego robiłem 3 dni temu i zmierzone miałem 2200 a oczekiwane było 2100. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego po odpaleniu czuć to wypadanie zapłonu dopiero jak temperatura wody dojdzie do 20 stopni? Dzisiaj odpaliłem go przy temperaturze 7 stopni, z podłączonym laptopem, i na początku było idealnie aż do tych 20 stopni. Jaka tu może być zależność? Zastanawiam się czy nie wymienić czujnika temperatury na termostacie

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    Alfa Romeo Mito QV
    Postów
    30

    Domyślnie

    po pierwsze sprawdze sprezania na kazdym cylindrze.Juz kiedys spotkalem sie z tym silnikiem z przestrzelona uszczelka miedzy cylindrami i niby jechal normalnie a troszke wypadal mu zaplon.Uszczelka byla delikatnie drasnieta miedzy 2/3 cylindrem.Moze byc problem ze sterowaniem zaworami rowniez. Najpierw sprawdz sprezanie i napisz po ile na kazdym cylindrze jest.

  3. #23
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacpab Zobacz post
    Chodzi o uszczelkę pod ten czarny plastik,gdzie jest odma?
    Tak, o tym myślę. Te uszczelki z czasem twardnieją i puszczają. Pokrywa zaworów składana jest na klej i jeśli nie była ruszana to z tego łączenia nie powinno ciec.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 27-12-2017 o 21:14

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Postaram się sprawdzić w przyszłym tygodniu, muszę zamówić manometr, ale wydaje mi się że mechanik na pewno to sprawdził. Sprawę badał bardzo dobry warsztat z Krakowa zajmujący się włoskimi samochodami i ciężko było im ustalić co jest przyczyną, wyczyścili cały układ dolotowy, wymienili świece zapłonowe, został wymieniony czujnik spalania stukowego oraz sonda lambda, wszystko oryginalne. Najgorsze jest to że ECU nie chce wypluć jakiegoś błędu. W sumie to po zakupie samochodu tego problemu nie było, dopiero pojawił się po wymianie sondy lambda nawet nie wiem która to była. Ale sonda została wymieniona bo jakiś tam błąd czasem się pojawiał. Wszystko zostało wymienione w ramach gwarancji. to było w Kwietniu tego roku i ostatnio doszło to szarpanie przy obrotach 1500-1600 po dodaniu gazu, parę razy szarpnie i potem już płynie się zbiera do końca.

  5. #25
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    A szczelność pomiędzy turbiną a katalizatorem sprawdzałeś?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,993

    Domyślnie

    [MENTION=64301]jacpab[/MENTION]
    jakbyś chciał spróbować podmienić elektrozawory faz rozrządu (minuta roboty wymienić każdy), to mam 2 szt produkcja z wiosny 2015r (idento numer części jak "nasze") kupione z rozbitych fiatów 500 parę miesięcy temu (tam jest po 1szt bo to 8V). jeden był z auta z przebiegiem 3tyś km, drugi nie wiem, ale na pewno nie jakiś duży przebieg w miejskim autku. oba elektrozawory jeździły u mnie na próbę przez jakiś miesiąc (1tyś km), ale że dalej przyszarpywało to wróciłem do oryginalnych. jak chcesz mogę Ci puścić trochę poniżej kosztów zakupu z przesyłką (powiedzmy 150zł całość).
    na allegro znajdziesz moze 10-20zł taniej, ale tam większość tych tańszych to elektrozawory z przed 6-8 lat, więc więsze ryzyko że coś z nimi nie tak jest, a te lepsze czesto po 100 lub więcej, dlatego polecam swoje
    odezwij się na priv w razie czego.

    sam chyba też zmierzę kompresję, jak znajdziesz jakiś zestaw który pasuje do TBi(np jakaś przedłużka potrzebna, średnica M12?) to podeślij linka na priv. a jeśli kompresja będzie OK, to wymienię wszystkie cewki. coś z tym trzeba zrobić, bo podszarpywania powodują że banan z twarzy znika
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    [MENTION=64301]jacpab[/MENTION]
    jakbyś chciał spróbować podmienić elektrozawory faz rozrządu (minuta roboty wymienić każdy), to mam 2 szt produkcja z wiosny 2015r (idento numer części jak "nasze") kupione z rozbitych fiatów 500 parę miesięcy temu (tam jest po 1szt bo to 8V). jeden był z auta z przebiegiem 3tyś km, drugi nie wiem, ale na pewno nie jakiś duży przebieg w miejskim autku. oba elektrozawory jeździły u mnie na próbę przez jakiś miesiąc (1tyś km), ale że dalej przyszarpywało to wróciłem do oryginalnych. jak chcesz mogę Ci puścić trochę poniżej kosztów zakupu z przesyłką (powiedzmy 150zł całość).
    na allegro znajdziesz moze 10-20zł taniej, ale tam większość tych tańszych to elektrozawory z przed 6-8 lat, więc więsze ryzyko że coś z nimi nie tak jest, a te lepsze czesto po 100 lub więcej, dlatego polecam swoje
    odezwij się na priv w razie czego.

    sam chyba też zmierzę kompresję, jak znajdziesz jakiś zestaw który pasuje do TBi(np jakaś przedłużka potrzebna, średnica M12?) to podeślij linka na priv. a jeśli kompresja będzie OK, to wymienię wszystkie cewki. coś z tym trzeba zrobić, bo podszarpywania powodują że banan z twarzy znika
    Jak kupie to dam znać czy pasuje. Jak na razie to sprawdziłem cały układ dolotowy, zastanawiam się nad połączeniem rury która idzie z turbo do intercooler, czy u was też jest taki luz na tym łączeniu? Poniżej filmik jak to u mnie wygląda

    https://drive.google.com/file/d/1Tj6...ew?usp=sharing

  8. #28
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Tam jest oring
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #29
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    sam chyba też zmierzę kompresję, jak znajdziesz jakiś zestaw który pasuje do TBi(
    Każdy zestaw pasuje do TBi, tylko zwróć uwagę, żeby manometr miał skalę ponad 10 bar. Gniazdo świecy jest pod M14.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    Tam jest oring
    Czyli taki luz może być?

Podobne wątki

  1. Wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez piotren w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-07-2018, 21:41
  2. wypadanie zapłonu
    Utworzone przez kelus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-02-2017, 16:38
  3. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  4. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54
  5. wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez gajowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory