Strona 16 z 22 PierwszyPierwszy ... 678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 218
  1. #151
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6 '06
    Postów
    12,022

    Domyślnie

    Cytat Napisał LuKe93 Zobacz post
    Wiem, że temat o 159 ale 4 cylindrowe Twin sparki z Alfy 156 też brzmią bardzo ładnie
    Niestety nie mam porównania Ale wierzę.


    › Więcej...: alfa 159, 1.9 czy 2.4
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06

  2. #152
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Takumi
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Brera V6
    Postów
    488

    Domyślnie

    Podjade moją Imprezą na jakiś spot Alfisti, to usłyszycie co to znaczy porządne brzmienie 4 cylindrów

  3. #153
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Andrychów
    Auto
    159 1,9 JTDM 16v 2007r. przedlift
    Postów
    91

    Domyślnie

    Boxer to jest boxer. Tu nie ma dyskusji, że jego dzwiek wymiata

    JTS też bardo ładnie brzmi jak na cztery garki.

  4. #154
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,056

    Domyślnie

    Cytat Napisał LuKe93 Zobacz post
    Wiem, że temat o 159 ale 4 cylindrowe Twin sparki z Alfy 156 też brzmią bardzo ładnie
    to prawda, bo mam porównanie na co dzień - kultura pracy i osiągi i przyjemność z jazdy TSa biją diesla na głowę...

  5. #155
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,732

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Tu akurat nie masz racji. Silniki 5-cio cylindrowe mimo znacznie wyższej kultury pracy od 4-ro cylindrowców, nie pracują najrówniej i wynika to z niezrównoważonych sił w trakcie pracy takiego silnika. I to rzeczywiście każdy inżynier mający pojęcie o działających siłach na tłoki, układ korbowo-tłokowy i sam wał korbowy potwierdzi.

    Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
    Oooo to to to ...bardzo nie podoba mi się praca silnika 5 cylindrowego (drgania na wolnych obrotach) natomiast dźwięk (oczywiście przy rozpędzaniu pow 2000 obr) jest idealny.
    Jestem fanem rajdów i dlatego wspomniałem o Audi Quattro. Subaru Impreza jest moim kolejnym nie spełnionym marzeniem....ten bulgot uwielbiam i jednocześnie nienawidzę. Rozkręcając się z wolnych obrotów brzmi jakby jej wypadały zapłony...
    No i Alfa 33 miała boxera pod maską wcześniej.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #156
    Użytkownik Alfista Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 RS 300+
    Postów
    4,070

    Domyślnie

    Mając Brere 2.4 (od razu nadmienię, ze sprawną) trudno przy normalnej dynamicznej jeździe w trasie było zejść poniżej 6,5. Przy małym ruchu jak się jedzie równo to jeszcze idzie zejść wte okolice ale przy normalnym natężeniu każde wyprzedzenie i średnia leciała w górę. Ogólnie średnie spalanie 7,5 do 8,5 czyli pokrywa się mniej więcej z tym co ludzie piszą w raportach na autocentrum

    Co do dźwięku to fakt 2.4 brzmi zdecydowanie lepiej od 1.9 ale to nadal klekot i o ile w środku przy przyspieszaniu jako tako to jeszcze było słychać to jak odpaliłeś na zimno to niestety nikogo nie oszukałeś Przesiadłem się na R4 w turbobenzynie niebo, a ziemia jeśli chodzi o dźwięk mimo, że do Vałki i tak mu daleko jak stąd do księżyca https://www.youtube.com/watch?v=iI4b9QDgLSk
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 30-01-2019 o 13:51

  7. #157
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Takumi
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Brera V6
    Postów
    488

    Domyślnie

    Boxer czy nie to nie ma znaczenia, kolektor nierównoodległościowy odpowiada za ten dźwięk i rzędowa 4 zabrzmi tak samo

  8. #158
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,732

    Domyślnie

    Cytat Napisał Takumi Zobacz post
    Boxer czy nie to nie ma znaczenia, kolektor nierównoodległościowy odpowiada za ten dźwięk i rzędowa 4 zabrzmi tak samo
    Bulgot w STi czy WRX to kolektor...ale skąd pochodzi delikatny bulgocik w boxer diesel mojego brata czy 2,5 litrowym outbacku mojego kolegi? Zdecydowanie mają inne brzmienie niż 4 cyl w rzędzie więc z drugą częścią Twojego zdania się nie zgadzam.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #159
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Takumi
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Brera V6
    Postów
    488

    Domyślnie

    Moje V6 też ma delikatny bulgot na wolnych obrotach, o niczym to nie świadczy. R4 z kolektorem nierównoodległościowym też będzie bulgotać, tak samo jak nowsze STi czy wolnossące Imprezy z równoodległościowym bulgotać nie będą.
    Reszta wydechu też ma na to wpływ oczywiście ale w tym konkretnym przypadku to głównie kolektor.

  10. #160
    Użytkownik Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    @FXX

    W zasadzie masz racje. Z tym że siły pierwszego i drugiego rzędu są zrównoważone, ale występują wibracje (od jednego do drugiego 'końca' wału). Problemem jest położenie wałka wyrównoważającego względem wału korbowego.

    Dziękuję za poprawienie mnie.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory Hamulce