Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Mulhouse, Francja
    Auto
    Brera, 2.4JTDm, 210km, 2008
    Postów
    31

    Domyślnie Brera 2.4 JTDm, 210 km, kolektor ssacy, demontaz polowy?

    Dzien dobry,

    Pozdrawiam wszystkich czlonkow spoleczosci. Pisze pierwszy post mimo, ze forum czytam regularnie od 2013. Z gory przepraszam za brak polskich znakow (mieszkam za granica).

    Przerabiam temat zapchanego kolektora ssacego. Historia choroby wyglada tak:

    Duzy spadek mocy, dymienie, nierowne obroty, dziwne dzwieki...

    Przebieg 130 000 (raczej autentyczny, jak zawsze ).

    Wykonalem:

    1. Wstepna diagnostyka ELM427, podejrzenie usterki EGR.
    2. Demontaz EGR, w tym momencie okazalo sie ze poprzedni wlasciciel zaslepil EGR blaszka z dziurami (prawdopodobnie zeby uniknac check engine). EGR niesprawny, mnostwo nalotu. Gruntowne czyszczenie, przywrocona sprawnosc, usunieta zaslepka. Lekka poprawa ale objawy nie zniknely.
    3. Demontaz roznych rur, aku, itp potem demontaz Rury doprowadzajacej powietrze do kolektora, Okazuje sie ze przepustnica i kolektor sa STRASZNIE zawalone nagarem.
    4. Demontaz Przepustnicy, czyszczenie, przywrocenie sprawnosci przepustnicy.

    Na tym etapie okazuje sie ze zeby robote wykonac do konca nalezy zdjac kolektor ssacy i wyczyscic jego srodek.

    5. Szukanie po forach - demontaz kolektora jest trudny - wymaga zrzucenia rozrzadu gdyz inaczej kolektor nie wyjdzie w calosci.
    6. Zastosowanie polsrodka - czyszczenie chemiczne kolektora preparatem Liqi Moly (Na odlaczonym przeplywomierzu bo inaczej auto gasnie jak jest zjeta rura doprowadzajaca powietrze do kolektora)
    7. Zakrecenie calego interesu.
    8. Kasowanie bledu ktory wskoczyl przez rozruch z odpietym przeplywomierzem.
    9. Demontaz i przeczysczenie czujnika cisnienia doladowania ktory okazalo sie ze tez byl zasyfiony nagarem i prawdopodobnie nie spelnial swojej funkcji.

    Wstepne wnioski : Poprawa jest ogromna. Auto odzyskalo kopa, silnik chodzi ciszej i rowniej. Jednak dalej nie jest to to do czego Brera zostala stworzona.

    W kolektorze zostala masa nagaru i jego swiatlo jest widocznie zwezone. Nalezy to zrobic do konca. I tutaj pojawia sie moje pytanie.

    O ile demontaz calego kolektora troche mnie przerasta, nie tyle z racji braku umiejetnosci co z niedostatecznych warunkow do przeprowadzenia tej operacji (Ciasny garaz, slabe swiatlo, nie ma drugiego czlowieka do pomocy), to zastanawiam sie czy nie da sie wyciagnac tylko jego polowy. Z moich obserwacji wynika ze kolektor sklada sie dwoch czesci. Czy ktos przerabial taki temat? Czy komus udalo sie zdjac polowe kolektora bez ruszania rozrzadu? Wydaje mi sie, ze gdyby udalo sie zdjac tylko jego "dekiel" bylbym w stanie wyczyscic srodek.... Czy mam racje?

    Dziekuje za wszelkie wskazowki i pozdrawiam.


    P.S Oczywiscie wiem ze najleopszym rozwiazaniem jest pelny demontaz. Przerabialem to w 1.3 JTDm i tak sie zakopalem, ze zdecydowalem sie calkowicie zrzucic silnik z budy Na wierzchu kolektor lepiej schodzi... Jednak wtedy mialem do tego warunki a teraz nie mam...
    Ostatnio edytowane przez beesmark ; 13-04-2019 o 18:25

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Alfa 159 Jtdm
    Postów
    69

    Domyślnie

    Czy nie jest tak że częściowe zaślepienie EGR w Alfie jtdm stosują autoryzowane serwisy ?

    Wysłane z mojego moto g(6) przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Mulhouse, Francja
    Auto
    Brera, 2.4JTDm, 210km, 2008
    Postów
    31

    Domyślnie

    Czesc. Mozliwe ze to bylo zaslepienie serwisowe. Wyjalem te blaszke zeby zobaczyc co sie stanie gdyz wydalo mi sie ze powoduje ona zbieranie syfu w EGR. Ciezko stwierdzic czy to cos zmienilo czy nie.

    Co do kolektora, to czytalem jeszcze ze ludzie czyszcza go w JTD bez demontazu metoda na "lufe czolgu". Czyli zdejmuja przepustnice i laduja tam rozne szczotki czy tez kije. Na chlopski rozum to moze dzialac. Zastanawiam sie jednak co stanie sie gdy zlepiony nagar zatka kanaly doprowadzajace powietrze do cylindrow....

    Te kolektory w JTD to jest dramat.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Alfa 159 Jtdm
    Postów
    69

    Domyślnie

    Ja mam 1.9 16v poliftowy. Ściągałem EGR i powiem ci że przy moim przebiegu 146000 miałem za EGRem w miarę czysto. Zaślepka z 3 dziurkami była założona. Poprzednio miałem 1.9 JTD 8v i przy przebiegu 156000 były 2 metry mułu za zaworem EGR uwalony na otwarciu i wszystko zarypane sadza. Oczywiście blaszki nie było.

    Mój mechanik powiedział że trzeba ściągnąć rozrząd do wyjęcia klapek a kiedyś muszę się zdecydować bo mam plastikowy ale planuje wymianę klap na metalowe.

    Wysłane z mojego moto g(6) przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Mulhouse, Francja
    Auto
    Brera, 2.4JTDm, 210km, 2008
    Postów
    31

    Domyślnie

    No w sumie może i te blaszke z powrotem założę... Albo spróbuje pełnego zaslepienia i zobacze czy da się oszukać kompa. Tak czy inaczej zrobię to jak rozwiąże temat kolektora

    Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    AR 159 SW Ti Q-Tronic 2.4 JTDm 200KM 2008, BMW 5 E61 525d LCI 197KM 2008
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał beesmark Zobacz post
    Dzien dobry,

    Duzy spadek mocy, dymienie, nierowne obroty, dziwne dzwieki...
    O jakich dziwnych dźwiękach piszesz?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    NDM
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm Q4
    Postów
    99

    Domyślnie

    Pomysł wydaje się do ogarnięcia, tylko że i tak będziesz musiał wyjąć pompę CR (w tym celu trzeba zablokować koło no i wybicie osi pompy z koła które jest na stożku wcale nie musi być łatwe - zwłaszcza że przeszkadza kielich to też nie można sobie ładnie przycelować młotkiem w poluzowaną nakrętkę) i chyba potem jeszcze konieczne będzie wykręcenie jednej szpilki. W każdym razie to przemyśl czy nie prościej jednak rozpiąć ten rozrząd i mieć kolektor na stole zamiast męczyć się na aucie z czyszczeniem, skrobaniem starego uszczelniacza a następnie klejeniem na nowo.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Mulhouse, Francja
    Auto
    Brera, 2.4JTDm, 210km, 2008
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał destikero Zobacz post
    O jakich dziwnych dźwiękach piszesz?
    Dźwięki jakby buczenie głuche przy mocnym wcisnieciu gazu

    Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Mulhouse, Francja
    Auto
    Brera, 2.4JTDm, 210km, 2008
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin87k Zobacz post
    Pomysł wydaje się do ogarnięcia, tylko że i tak będziesz musiał wyjąć pompę CR (w tym celu trzeba zablokować koło no i wybicie osi pompy z koła które jest na stożku wcale nie musi być łatwe - zwłaszcza że przeszkadza kielich to też nie można sobie ładnie przycelować młotkiem w poluzowaną nakrętkę) i chyba potem jeszcze konieczne będzie wykręcenie jednej szpilki. W każdym razie to przemyśl czy nie prościej jednak rozpiąć ten rozrząd i mieć kolektor na stole zamiast męczyć się na aucie z czyszczeniem, skrobaniem starego uszczelniacza a następnie klejeniem na nowo.
    A co myślisz o tej opcji na "lufę czołgu" Bez demontażu korektora? Zdejmuje przepistnice i ładuje tam szczotkę, kij itp?

    Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Jest Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    364

    Domyślnie

    Cytat Napisał beesmark Zobacz post
    A co myślisz o tej opcji na "lufę czołgu" Bez demontażu korektora? Zdejmuje przepistnice i ładuje tam szczotkę, kij itp?

    Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk
    To jest najgorszy wariant cały syf, którego nie jesteś w stanie kontrolować zawędruje do silnika. Zastosowanie szczotki rozprowadzi syf po kanałach dolotu, a zbrylone kawałki mogą podwiesić np. zawor. Tego syfu i tak nie usuniesz taką metodą, większość go pozostanie. Podsumowując po takiej akcji może doprowadzić do poważniejszej awarii, zawory, wtrysk i sam układ cylinder-tłok nie służy do "spalania", szlamu- błota, nie rób tego, sprawę załatwi tylko demontaż, a jak poszukasz na forum i w necie to było to opisywane i filmowane wielokrotnie.

Podobne wątki

  1. Kolektor ssacy
    Utworzone przez Ndstsiadaj w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-01-2017, 15:19
  2. Kolektor ssacy
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 15:25
  3. kolektor ssacy
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 08:36
  4. kolektor ssacy
    Utworzone przez nhobywatel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 07:44
  5. [146] Kolektor ssacy 1.4 TS
    Utworzone przez mareczek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 09:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory