Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Skręca w prawo przy hamowaniu

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar pavel1993
    Dołączył
    12 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, 159 1.8 TBI 2011
    Postów
    15

    Domyślnie Skręca w prawo przy hamowaniu

    Witam.

    Opis usterki:
    Bardzo często (ale nie zawsze) podczas hamowania koła a razem z nimi kierownica skręcają w prawo.
    Rzadziej koła skręcają też w prawo na wybojach (bez hamowania).

    Przydatne informacje:
    Usterka pojawiła się nagle. Wcześniej auto zachowywało się wzorowo.
    Dotyczy: Alfa Romeo 159 1.75 TBI 2011
    Przebieg: 214kkm
    Żaden element zawieszenia nie był nigdy wymieniony - wszystko oryginalne.
    Na pewno to nie wina opon - wymienione, usterka nie ustąpiła.
    Auto nie ma problemów z hamulcami. To jest po puszczeniu pedału hamulca bardzo ładnie się toczy.
    Bieżnik opon nie jest ścinany.
    Brak oznak akustycznych świadczących o niesprawności jakiegokolwiek elementu.

    Nie znam się na zawieszeniu, więc prosiłbym o poradę na temat przyczyny tej usterki tak abym mógł uniknąć niepotrzebnych kosztów i dodatkowych wizyt u mechanika (bo wiadomo, że oni też lubią zgadywać lub proponować wymianę sprawnych części).

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Opis sugeruje luzy na tulejach wahaczy. Podczas hamowania czy na nierównościach zmienia się ustawienie wahacza i skręt koła.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar bobik
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa 159 2,4 300km
    Postów
    166

    Domyślnie

    U mnie było to samo jak "zacierał" się powoli jeden tłoczek w zacisku.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar pavel1993
    Dołączył
    12 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, 159 1.8 TBI 2011
    Postów
    15

    Domyślnie

    Gdybym użył podnośnika i odkręcił prawe przednie koło to czy są jakieś podstawowe sposoby aby wizualnie lub fizycznie ocenić sprawność elementów zawieszenia?
    Wiem tylko tyle, że są wachacze górne i dolne. Uszkodzenie którego z nich jest bardziej prawdopodobne?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar aras-rat
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    Jest: 159 SW 2.0 JTDM 170 KM Było: Grande Punto 1.3 MJ 90 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał pavel1993 Zobacz post
    Gdybym użył podnośnika i odkręcił prawe przednie koło to czy są jakieś podstawowe sposoby aby wizualnie lub fizycznie ocenić sprawność elementów zawieszenia?
    Wiem tylko tyle, że są wachacze górne i dolne. Uszkodzenie którego z nich jest bardziej prawdopodobne?
    Podjedź na stację diagnostyczną i niech sprawdza najpierw hamulce na rolkach (po objawach to pewnie będzie problem z zaciskiem), później luzy na wachaczach. Koszt około 20 zł. a domowym sposobem nie sprawdzisz hamulcy.
    Ostatnio edytowane przez aras-rat ; 25-06-2019 o 16:28
    Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Raczej masz problem z zaciskiem hamulcowym.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Stacja diagnostyczna i sprawdź zawieszenie, hamulce, ja miałem zerwaną tuleje dolną na wahaczu i auto uciekało w bok przy hamowaniu.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał shockwave93 Zobacz post
    Stacja diagnostyczna i sprawdź zawieszenie, hamulce, ja miałem zerwaną tuleje dolną na wahaczu i auto uciekało w bok przy hamowaniu.
    Dokładnie tak, Tylna dolna duża tuleja na wahaczu. Jedź na szarpaki i sprawdź też hamulce

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar MM97
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa 159SW 1.9 JTDm
    Postów
    118

    Domyślnie

    U mnie było to samo i przyczyną też była zerwana tuleja tylna w dolnym wahaczu. W domowych warunkach jak podniesiesz auto, sciągniesz koło to zauważysz czy jest zerwana czy nie.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar pavel1993
    Dołączył
    12 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, 159 1.8 TBI 2011
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzisiaj byłem na wymianie tuleji wahacza przedniego dolnego (tych co się dało).
    I obiektywnie mówiąc; nic to nie dało, zero zmian
    Same tuleje były w dosyć dobrym stanie wizualnym. Żadnych luzów wyczuwalnych siłą rąk nie było. Na jednej, największej tylko lekko nadpęknięta guma.
    Na prostym jedzie pięknie prosto, nic nie ściąga nawet przy hamowaniu.
    Droga z wybojami - to kierownica leci na prawo podczas jazdy.
    Przy ustawianiu zbieżności wyszło, że kąt nachylenia jednego koła z przodu jest inny niż drugiego.
    Podobno nie da się tego ustawić. Mechanik twierdzi, że auto miało jakąś kolizję. Mówię, że nie ma szans bo na początku tak nie było a ja kolizji nie pamiętam.
    Pojechałem jeszcze raz na zbieżność do zakładu z nowszą maszyną, poprawili zbieżność na jeszcze lepiej ale kąt nachylenia koła dalej taki sam. Tam twierdzą, że musiałem w coś uderzyć kołem np. krawężnik. Nie da się tego poprawić, podobno.
    Na jednym kole jest -0.50 a na drugim -0.30 (stopnia albo %,nie wiem która jednostka jest dobra, nie mam wydruków). Jeden mechanik mówi, że prawe koło ma za duży kąt, drugi, że lewe ma za mały ale obaj twierdzą, że jest to w normie.
    No i nie wiem co mam teraz robić. Da się to ruszyć jakoś czy będę musiał się przyzwyczaić?
    No a przede wszystkim czy to przez ten nierówny kąt pochylenia koła mam objawy skręcającej w prawo kierownicy na wybojach?
    Ostatnio edytowane przez pavel1993 ; 20-08-2019 o 15:59

Podobne wątki

  1. [159] trochę ciężej skręca się w prawo
    Utworzone przez kosmo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-08-2016, 17:39
  2. [146] Kierownica skręca w prawo po ruszeniu
    Utworzone przez cypis24 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:14
  3. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 14:34
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-12-2012, 14:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory