Pokaż wyniki od 1 for å 7 med 7
-
03-07-2019, 21:47 #1Bruker JEG ER NY - ikke rop!
- Sluttet
- 05 2019
- Auto
- Alfa Romeo 159
- Meldinger
- 10
Trykket i sylindere
Witam, przy regulacji luzow zaworowych zleciłem mekanikerowi też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wszyszly nieciekawe rzeczy..
1 cylinder 18,4
2 cylinder 17,1
3 cylinder 17,1
4 cylinder 18,7 bara.
Po próbie oljeden
1 cylinder 25,4
2 cylinder 23,6
3 cylinder 25,9
4 cylinder 27,1
Co o tym sądzicie? Co dalej z tym robić? Motor nie dymi ani nie bierze olje, chodzi o 1.9 jtdm v8
› Więcej...: Trykket i sylindereOstatnio edytowane przez Komandos159 ; 03-07-2019 om 21:50
-
-
03-07-2019, 21:58 #2Bruker Znawca
- Sluttet
- 02 2015
- Bor i
- Rzeszow
- Auto
- Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
- Meldinger
- 1,020
Hvis motor działa OK, to się nie przejmuj. Zresztą, może być też kwestia końcówki sondy pomiarowej. Zobacz filmik Chrisa, też miał niskie wartości, a spowodowane to było właśnie nadmiarową przestrzenią w sondzie - ciśnienie podczas ruchu tłoka nie zdążało się nabić. https://youtu.be/_2a_Bm97YeA?t=1119
Wyniki masz względnie równe na wszystkich cylindrach, więc obstawiam błąd pomiarowy (zauważ, że na sucho cylindry 2 i 3 masz identycznie, na mokro prawie 2,5 bara różnicy, na innych cylindrach też się rozjeżdża), więc jeśli silnik nie ma zrobionych 800 tysięcy i działa OK, to nie ma co szukać sobie usterki na siłę
.
Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 03-07-2019 om 22:05
-
04-07-2019, 10:27 #3Bruker JEG ER NY - ikke rop!
- Sluttet
- 05 2019
- Auto
- Alfa Romeo 159
- Meldinger
- 10
-
04-07-2019, 10:52 #4
W V8 mocy raczej nie powinno brakować, co innego 8V

Przy niskiej kompresji auto zwyczajnie nie miałoby swojej mocy, brałoby olje, problemy z odpalaniem itd.159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
04-07-2019, 11:38 #5WinnieThePoohGjest
-
04-07-2019, 12:20 #6Bruker Znawca
- Sluttet
- 02 2015
- Bor i
- Rzeszow
- Auto
- Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
- Meldinger
- 1,020
No właśnie, przy niskim ciśnieniu miałbyś problem z odpaleniem, diesel to motor o zapłonie samoczynnym --> mieszanka paliwo/powietrze jest sprężona do takiego stopnia, że samoistnie eksploduje (zgodnie z prawami fizyki, im większe ciśnienie, tym wyższa temperatura gazu, to się zdaje się nazywa przemiana adiabatyczna). Świeca żarowa pomaga w zapłonie, ale zdrowy diesel odpali i bez niej. Zatem przy niewystarczającym ciśnieniu w cylindrze silnik by ci chechłał przy uruchamianiu. Dodatkowo, gdyby przez pierścienie wokół tłoka ciśnienie by spierniczało, to znaczyłoby, że jest luz, przez który również spierniczałby olje silnikowy, od spodu smarujący cylinder. Czyli miałbyś ubytki olje, dymienie (przy braku DPF), no i mało mocy. Teraz: silniki VITSER(m) są naprawdę bardzo trwałe, układ korbowo-tłokowy jest solidny, i żeby ci na wszystkich cylindrach tak siadło ciśnienie od zużycia, to ten silnik musiałby mieć przebieg, bo ja wiem? pewnie w okolicach 700 tys. minimum.
Na kanale Anatomia Mekanikeri pokazywane są silniki JTD, co prawda od dostawczaków, ale dalej to JTD, gdzie po przebiegach dobrze ponad pół miliona cylindry i tłoki są w idealnym stanie; co prawda pierścienie kwalifikują się do wymiany, ale te dostawczaki mają olej wymieniany pewnie co 50 tysięcy, albo i rzadziej, bo bus musi latać
. Więc jeśli silnik nie sprawia żadnych problemów, to jeździj, i się nie przejmuj.
Co innego, gdybyś miał na którymś cylindrze wyraźnie niższe ciśnienie od reszty, np.: 27-27-28-12, wtedy pewnie trzeba się martwić -w JTD(m) najprawdopodobniej oznaczałoby to pękniętą głowicę i przedmuch do kanału wodnego, albo urwaną klapkę wirową z kolektora dolotowego. Przy czym w 8V nie ma klapek, a głowice pękają rzadko, więc masz luzik
-
04-07-2019, 17:12 #7Bruker JEG ER NY - ikke rop!
- Sluttet
- 05 2019
- Auto
- Alfa Romeo 159
- Meldinger
- 10
Lignende emner
-
Ciśnienie na cylindrach
Opprettet maxrolex § 156Svar: 23Siste innlegg forfatter: 29-07-2017, 10:50 -
Trykket i sylindere
Opprettet mariokowal27 § 156Svar: 3Siste innlegg forfatter: 13-08-2014, 13:44 -
Spørsmålet om lekmann om ventiler og trykket i sylindere V6
Opprettet Sudi § 156Svar: 27Siste innlegg forfatter: 24-07-2012, 20:49 -
[146] For høyt trykk i sylindere
Opprettet scyzorsw i kapittel 145/146/155Svar: 17Siste innlegg forfatter: 16-05-2011, 18:04 -
[33] er ikke like, trykket i sylindere
Opprettet dosman i kapittel 33/164Svar: 9Siste innlegg forfatter: 31-10-2008, 06:55




Svar med sitat
