Pokaż wyniki od 1 for å 7 med 7
  1. #1
    Bruker JEG ER NY - ikke rop!
    Sluttet
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Meldinger
    10

    Domyślnie Trykket i sylindere

    Witam, przy regulacji luzow zaworowych zleciłem mekanikerowi też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wszyszly nieciekawe rzeczy..
    1 cylinder 18,4
    2 cylinder 17,1
    3 cylinder 17,1
    4 cylinder 18,7 bara.
    Po próbie oljeden
    1 cylinder 25,4
    2 cylinder 23,6
    3 cylinder 25,9
    4 cylinder 27,1
    Co o tym sądzicie? Co dalej z tym robić? Motor nie dymi ani nie bierze olje, chodzi o 1.9 jtdm v8


    › Więcej...: Trykket i sylindere
    Ostatnio edytowane przez Komandos159 ; 03-07-2019 om 21:50

  2. #2
    Bruker Znawca Avatar Zenonzlasu
    Sluttet
    02 2015
    Bor i
    Rzeszow
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Meldinger
    1,020

    Domyślnie

    Hvis motor działa OK, to się nie przejmuj. Zresztą, może być też kwestia końcówki sondy pomiarowej. Zobacz filmik Chrisa, też miał niskie wartości, a spowodowane to było właśnie nadmiarową przestrzenią w sondzie - ciśnienie podczas ruchu tłoka nie zdążało się nabić. https://youtu.be/_2a_Bm97YeA?t=1119

    Wyniki masz względnie równe na wszystkich cylindrach, więc obstawiam błąd pomiarowy (zauważ, że na sucho cylindry 2 i 3 masz identycznie, na mokro prawie 2,5 bara różnicy, na innych cylindrach też się rozjeżdża), więc jeśli silnik nie ma zrobionych 800 tysięcy i działa OK, to nie ma co szukać sobie usterki na siłę .
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 03-07-2019 om 22:05

  3. #3
    Bruker JEG ER NY - ikke rop!
    Sluttet
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Meldinger
    10

    Domyślnie

    Trochę mnie uspokoiłeś :-) Niskie ciśnienie czym może się obawiać? Mam nadzieję, że to błąd w pomiarze bo nic złego nie zauważyłem. Trochę brakuje mi mocy ale z v8 tak już chyba jest.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Sluttet
    07 2012
    Bor i
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Meldinger
    13,791

    Domyślnie

    W V8 mocy raczej nie powinno brakować, co innego 8V
    Przy niskiej kompresji auto zwyczajnie nie miałoby swojej mocy, brałoby olje, problemy z odpalaniem itd.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    WinnieThePooh
    Gjest

    Domyślnie

    po pierwsze po 8v cudów nie oczekuj. po drugie, jak masz wątpliwości to chyba tylko pomiar na hamowni zweryfikuje jednoznaczne, czy kuniów jest tyle ile ma być.

  6. #6
    Bruker Znawca Avatar Zenonzlasu
    Sluttet
    02 2015
    Bor i
    Rzeszow
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Meldinger
    1,020

    Domyślnie

    No właśnie, przy niskim ciśnieniu miałbyś problem z odpaleniem, diesel to motor o zapłonie samoczynnym --> mieszanka paliwo/powietrze jest sprężona do takiego stopnia, że samoistnie eksploduje (zgodnie z prawami fizyki, im większe ciśnienie, tym wyższa temperatura gazu, to się zdaje się nazywa przemiana adiabatyczna). Świeca żarowa pomaga w zapłonie, ale zdrowy diesel odpali i bez niej. Zatem przy niewystarczającym ciśnieniu w cylindrze silnik by ci chechłał przy uruchamianiu. Dodatkowo, gdyby przez pierścienie wokół tłoka ciśnienie by spierniczało, to znaczyłoby, że jest luz, przez który również spierniczałby olje silnikowy, od spodu smarujący cylinder. Czyli miałbyś ubytki olje, dymienie (przy braku DPF), no i mało mocy. Teraz: silniki VITSER(m) są naprawdę bardzo trwałe, układ korbowo-tłokowy jest solidny, i żeby ci na wszystkich cylindrach tak siadło ciśnienie od zużycia, to ten silnik musiałby mieć przebieg, bo ja wiem? pewnie w okolicach 700 tys. minimum.
    Na kanale Anatomia Mekanikeri pokazywane są silniki JTD, co prawda od dostawczaków, ale dalej to JTD, gdzie po przebiegach dobrze ponad pół miliona cylindry i tłoki są w idealnym stanie; co prawda pierścienie kwalifikują się do wymiany, ale te dostawczaki mają olej wymieniany pewnie co 50 tysięcy, albo i rzadziej, bo bus musi latać . Więc jeśli silnik nie sprawia żadnych problemów, to jeździj, i się nie przejmuj.

    Co innego, gdybyś miał na którymś cylindrze wyraźnie niższe ciśnienie od reszty, np.: 27-27-28-12, wtedy pewnie trzeba się martwić -w JTD(m) najprawdopodobniej oznaczałoby to pękniętą głowicę i przedmuch do kanału wodnego, albo urwaną klapkę wirową z kolektora dolotowego. Przy czym w 8V nie ma klapek, a głowice pękają rzadko, więc masz luzik

  7. #7
    Bruker JEG ER NY - ikke rop!
    Sluttet
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Meldinger
    10

    Domyślnie

    Dziękuję za pomoc, postaram się zrobić pomiar na hamowni w najbliższym czasie i zobaczę co wypluje :-)

Lignende emner

  1. Ciśnienie na cylindrach
    Opprettet maxrolex § 156
    Svar: 23
    Siste innlegg forfatter: 29-07-2017, 10:50
  2. Trykket i sylindere
    Opprettet mariokowal27 § 156
    Svar: 3
    Siste innlegg forfatter: 13-08-2014, 13:44
  3. Svar: 27
    Siste innlegg forfatter: 24-07-2012, 20:49
  4. [146] For høyt trykk i sylindere
    Opprettet scyzorsw i kapittel 145/146/155
    Svar: 17
    Siste innlegg forfatter: 16-05-2011, 18:04
  5. [33] er ikke like, trykket i sylindere
    Opprettet dosman i kapittel 33/164
    Svar: 9
    Siste innlegg forfatter: 31-10-2008, 06:55

Koder for dette temaet

Krefter

  • Du kan ikke for å opprette nye tråder
  • Du kan ikke å skrive meldinger
  • Du kan ikke for å legge til vedlegg
  • Du kan ikke for å redigere dine innlegg
  •  
Støtdemperne