Pokaż wyniki od 1 hogy 7 a 7
Arról, hogy: A nyomás a hengerek
-
03-07-2019, 21:47 #1A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
- Csatlakozott
- 05 2019
- Automatikus
- Alfa Romeo 159
- Üzenetek
- 10
A nyomás a hengerek
Witam, przy regulacji luzow zaworowych zleciłem szerelőowi też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wszyszly nieciekawe rzeczy..
1 cylinder 18,4
2 cylinder 17,1
3 cylinder 17,1
4 cylinder 18,7 bara.
Po próbie olaja
1 cylinder 25,4
2 cylinder 23,6
3 cylinder 25,9
4 cylinder 27,1
Co o tym sądzicie? Co dalej z tym robić? Motor nie dymi ani nie bierze olaj, chodzi o 1.9 jtdm v8-as
› Więcej...: A nyomás a hengerekOstatnio edytowane przez Komandos159 ; 03-07-2019 körülbelül 21:50
-
-
03-07-2019, 21:58 #2A felhasználó Szakértő
- Csatlakozott
- 02 2015
- Él
- Rzeszow
- Automatikus
- Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
- Üzenetek
- 1,020
Ha motor działa OK, to się nie przejmuj. Zresztą, może być też kwestia końcówki sondy pomiarowej. Zobacz filmik Chrisa, też miał niskie wartości, a spowodowane to było właśnie nadmiarową przestrzenią w sondzie - ciśnienie podczas ruchu tłoka nie zdążało się nabić. https://youtu.be/_2a_Bm97YeA?t=1119
Wyniki masz względnie równe na wszystkich cylindrach, więc obstawiam błąd pomiarowy (zauważ, że na sucho cylindry 2 i 3 masz identycznie, na mokro prawie 2,5 bara różnicy, na innych cylindrach też się rozjeżdża), więc jeśli silnik nie ma zrobionych 800 tysięcy i działa OK, to nie ma co szukać sobie usterki na siłę
.
Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 03-07-2019 körülbelül 22:05
-
04-07-2019, 10:27 #3A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
- Csatlakozott
- 05 2019
- Automatikus
- Alfa Romeo 159
- Üzenetek
- 10
-
04-07-2019, 10:52 #4Moderátor Quadrifoglio Verde
- Csatlakozott
- 07 2012
- Él
- VONAT
- Automatikus
- Nuova Bravo, 159
- Üzenetek
- 13,791
W V8 mocy raczej nie powinno brakować, co innego 8V

Przy niskiej kompresji auto zwyczajnie nie miałoby swojej mocy, brałoby olaj, problemy z odpalaniem itd.159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
04-07-2019, 11:38 #5WinnieThePoohVendég
-
04-07-2019, 12:20 #6A felhasználó Szakértő
- Csatlakozott
- 02 2015
- Él
- Rzeszow
- Automatikus
- Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
- Üzenetek
- 1,020
No właśnie, przy niskim ciśnieniu miałbyś problem z odpaleniem, diesel to motor o zapłonie samoczynnym --> mieszanka paliwo/powietrze jest sprężona do takiego stopnia, że samoistnie eksploduje (zgodnie z prawami fizyki, im większe ciśnienie, tym wyższa temperatura gazu, to się zdaje się nazywa przemiana adiabatyczna). Świeca żarowa pomaga w zapłonie, ale zdrowy diesel odpali i bez niej. Zatem przy niewystarczającym ciśnieniu w cylindrze silnik by ci chechłał przy uruchamianiu. Dodatkowo, gdyby przez pierścienie wokół tłoka ciśnienie by spierniczało, to znaczyłoby, że jest luz, przez który również spierniczałby olaj silnikowy, od spodu smarujący cylinder. Czyli miałbyś ubytki olaj, dymienie (przy braku DPF), no i mało mocy. Teraz: silniki VICCEK(m) są naprawdę bardzo trwałe, układ korbowo-tłokowy jest solidny, i żeby ci na wszystkich cylindrach tak siadło ciśnienie od zużycia, to ten silnik musiałby mieć przebieg, bo ja wiem? pewnie w okolicach 700 tys. minimum.
Na kanale Anatomia Szerelői pokazywane są silniki JTD, co prawda od dostawczaków, ale dalej to JTD, gdzie po przebiegach dobrze ponad pół miliona cylindry i tłoki są w idealnym stanie; co prawda pierścienie kwalifikują się do wymiany, ale te dostawczaki mają olej wymieniany pewnie co 50 tysięcy, albo i rzadziej, bo bus musi latać
. Więc jeśli silnik nie sprawia żadnych problemów, to jeździj, i się nie przejmuj.
Co innego, gdybyś miał na którymś cylindrze wyraźnie niższe ciśnienie od reszty, np.: 27-27-28-12, wtedy pewnie trzeba się martwić -w JTD(m) najprawdopodobniej oznaczałoby to pękniętą głowicę i przedmuch do kanału wodnego, albo urwaną klapkę wirową z kolektora dolotowego. Przy czym w 8V nie ma klapek, a głowice pękają rzadko, więc masz luzik
-
04-07-2019, 17:12 #7A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
- Csatlakozott
- 05 2019
- Automatikus
- Alfa Romeo 159
- Üzenetek
- 10
Hasonló témák
-
Ciśnienie na cylindrach
Létrehozott maxrolex szakasz 156Válasz: 23Utolsó hozzászólás szerzője: 29-07-2017, 10:50 -
A nyomás a hengerek
Létrehozott mariokowal27 szakasz 156Válasz: 3Utolsó hozzászólás szerzője: 13-08-2014, 13:44 -
A kérdés az, hogy lakója a szelep a nyomás a henger a V6-os
Létrehozott Sudi szakasz 156Válasz: 27Utolsó hozzászólás szerzője: 24-07-2012, 20:49 -
[146] Túl nagy nyomás a hengerek
Létrehozott scyzorsw a szakasz 145/146/155Válasz: 17Utolsó hozzászólás szerzője: 16-05-2011, 18:04 -
[33] nem egyenlő a nyomása a hengerek
Létrehozott dosman a szakasz 33/164Válasz: 9Utolsó hozzászólás szerzője: 31-10-2008, 06:55




Válasz idézettel
