Pokaż wyniki od 1 hogy 7 a 7

Arról, hogy: A nyomás a hengerek

  1. #1
    A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
    Csatlakozott
    05 2019
    Automatikus
    Alfa Romeo 159
    Üzenetek
    10

    Domyślnie A nyomás a hengerek

    Witam, przy regulacji luzow zaworowych zleciłem szerelőowi też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i wszyszly nieciekawe rzeczy..
    1 cylinder 18,4
    2 cylinder 17,1
    3 cylinder 17,1
    4 cylinder 18,7 bara.
    Po próbie olaja
    1 cylinder 25,4
    2 cylinder 23,6
    3 cylinder 25,9
    4 cylinder 27,1
    Co o tym sądzicie? Co dalej z tym robić? Motor nie dymi ani nie bierze olaj, chodzi o 1.9 jtdm v8-as


    › Więcej...: A nyomás a hengerek
    Ostatnio edytowane przez Komandos159 ; 03-07-2019 körülbelül 21:50

  2. #2
    A felhasználó Szakértő Avatar Zenonzlasu
    Csatlakozott
    02 2015
    Él
    Rzeszow
    Automatikus
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Üzenetek
    1,020

    Domyślnie

    Ha motor działa OK, to się nie przejmuj. Zresztą, może być też kwestia końcówki sondy pomiarowej. Zobacz filmik Chrisa, też miał niskie wartości, a spowodowane to było właśnie nadmiarową przestrzenią w sondzie - ciśnienie podczas ruchu tłoka nie zdążało się nabić. https://youtu.be/_2a_Bm97YeA?t=1119

    Wyniki masz względnie równe na wszystkich cylindrach, więc obstawiam błąd pomiarowy (zauważ, że na sucho cylindry 2 i 3 masz identycznie, na mokro prawie 2,5 bara różnicy, na innych cylindrach też się rozjeżdża), więc jeśli silnik nie ma zrobionych 800 tysięcy i działa OK, to nie ma co szukać sobie usterki na siłę .
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 03-07-2019 körülbelül 22:05

  3. #3
    A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
    Csatlakozott
    05 2019
    Automatikus
    Alfa Romeo 159
    Üzenetek
    10

    Domyślnie

    Trochę mnie uspokoiłeś :-) Niskie ciśnienie czym może się obawiać? Mam nadzieję, że to błąd w pomiarze bo nic złego nie zauważyłem. Trochę brakuje mi mocy ale z v8 tak już chyba jest.

  4. #4
    Moderátor Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Csatlakozott
    07 2012
    Él
    VONAT
    Automatikus
    Nuova Bravo, 159
    Üzenetek
    13,791

    Domyślnie

    W V8 mocy raczej nie powinno brakować, co innego 8V
    Przy niskiej kompresji auto zwyczajnie nie miałoby swojej mocy, brałoby olaj, problemy z odpalaniem itd.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    WinnieThePooh
    Vendég

    Domyślnie

    po pierwsze po 8v cudów nie oczekuj. po drugie, jak masz wątpliwości to chyba tylko pomiar na hamowni zweryfikuje jednoznaczne, czy kuniów jest tyle ile ma być.

  6. #6
    A felhasználó Szakértő Avatar Zenonzlasu
    Csatlakozott
    02 2015
    Él
    Rzeszow
    Automatikus
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Üzenetek
    1,020

    Domyślnie

    No właśnie, przy niskim ciśnieniu miałbyś problem z odpaleniem, diesel to motor o zapłonie samoczynnym --> mieszanka paliwo/powietrze jest sprężona do takiego stopnia, że samoistnie eksploduje (zgodnie z prawami fizyki, im większe ciśnienie, tym wyższa temperatura gazu, to się zdaje się nazywa przemiana adiabatyczna). Świeca żarowa pomaga w zapłonie, ale zdrowy diesel odpali i bez niej. Zatem przy niewystarczającym ciśnieniu w cylindrze silnik by ci chechłał przy uruchamianiu. Dodatkowo, gdyby przez pierścienie wokół tłoka ciśnienie by spierniczało, to znaczyłoby, że jest luz, przez który również spierniczałby olaj silnikowy, od spodu smarujący cylinder. Czyli miałbyś ubytki olaj, dymienie (przy braku DPF), no i mało mocy. Teraz: silniki VICCEK(m) są naprawdę bardzo trwałe, układ korbowo-tłokowy jest solidny, i żeby ci na wszystkich cylindrach tak siadło ciśnienie od zużycia, to ten silnik musiałby mieć przebieg, bo ja wiem? pewnie w okolicach 700 tys. minimum.
    Na kanale Anatomia Szerelői pokazywane są silniki JTD, co prawda od dostawczaków, ale dalej to JTD, gdzie po przebiegach dobrze ponad pół miliona cylindry i tłoki są w idealnym stanie; co prawda pierścienie kwalifikują się do wymiany, ale te dostawczaki mają olej wymieniany pewnie co 50 tysięcy, albo i rzadziej, bo bus musi latać . Więc jeśli silnik nie sprawia żadnych problemów, to jeździj, i się nie przejmuj.

    Co innego, gdybyś miał na którymś cylindrze wyraźnie niższe ciśnienie od reszty, np.: 27-27-28-12, wtedy pewnie trzeba się martwić -w JTD(m) najprawdopodobniej oznaczałoby to pękniętą głowicę i przedmuch do kanału wodnego, albo urwaną klapkę wirową z kolektora dolotowego. Przy czym w 8V nie ma klapek, a głowice pękają rzadko, więc masz luzik

  7. #7
    A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
    Csatlakozott
    05 2019
    Automatikus
    Alfa Romeo 159
    Üzenetek
    10

    Domyślnie

    Dziękuję za pomoc, postaram się zrobić pomiar na hamowni w najbliższym czasie i zobaczę co wypluje :-)

Hasonló témák

  1. Ciśnienie na cylindrach
    Létrehozott maxrolex szakasz 156
    Válasz: 23
    Utolsó hozzászólás szerzője: 29-07-2017, 10:50
  2. A nyomás a hengerek
    Létrehozott mariokowal27 szakasz 156
    Válasz: 3
    Utolsó hozzászólás szerzője: 13-08-2014, 13:44
  3. Válasz: 27
    Utolsó hozzászólás szerzője: 24-07-2012, 20:49
  4. [146] Túl nagy nyomás a hengerek
    Létrehozott scyzorsw a szakasz 145/146/155
    Válasz: 17
    Utolsó hozzászólás szerzője: 16-05-2011, 18:04
  5. [33] nem egyenlő a nyomása a hengerek
    Létrehozott dosman a szakasz 33/164
    Válasz: 9
    Utolsó hozzászólás szerzője: 31-10-2008, 06:55

Címkék ez a téma

Powers

  • Nem hozzon létre új témákat
  • Nem üzeneteket írni
  • Nem hozzá mellékleteket
  • Nem szerkeszteni a hozzászólásaidat
  •  
Lengéscsillapítók