Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [2.4] Wskaźnik ciśnienia turbiny szybko opada i male szarpanie na niskich biegach

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    101

    Domyślnie [2.4] Wskaźnik ciśnienia turbiny szybko opada i male szarpanie na niskich biegach

    Hej, sprawa jest dosyć pilna. Jadę w sobotę do Chorwacji, muszę to ogarnąć do piątku:

    Problem - wskaźnik doładowania turbiny w środku bardzo szybko opada na zero. Dodaję gazu, wskazówka się podnosi, puszczam gaz - natychmiast opada na zero. Na jedynce i dwójce przy ruszaniu, czuć delikatne szarpanie i brak mocy, ale znowu później podczas jazdy już nie czuć żadnego spadku mocy (a przynajmniej, nie jest to spadek na tyle odczuwalny, bym go bez "porównania" ze znajomymi odczuł).

    Przeszukałem forum, wychodzi na to, że zawór podciśnienia, ALE!

    W zimie tego roku miałem problem z check enginem (opis problemu tutaj: https://www.forum.alfaholicy.org/159...tml?highlight= ), według mechanika, poruszał on tylko przewodami, rurkami i GRUSZKĄ od turba oraz skasowali błąd - problem zniknął.

    Potrzebuje jakiegoś konkretu, co zrobić z tym faktem? Jest jakiś komplet naprawczy?

    Alfa rok 2008 po lifcie (210KM), turbina Garetta oryginalna nie wymieniana.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Możliwe, że overboost. Przewody podciśnienia też warto wymienić. Przeczyść czujnik doładowania.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    101

    Domyślnie

    A, zapomniałem dodać, w większości przypadków, gdy problem wystepuje - wystarczy wyłączyć i włączyć samochód (haha jak z komputerem xD) i problem na dłuższy czas znika.
    [MENTION=25095]magil[/MENTION]

    Potrzebuje z tym pomocy.
    Przeglądam Allegro w poszukiwaniu części i teraz:
    1. https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...uct&bi_m=reco&

    Zbiorniczek podciśnienia? Jaki zbiorniczek? Przecież klapa gasząca w nowych JTDM (2.4 210km i 1.9 16V) jest przecież sterowana elektronicznie...

    2. https://allegro.pl/oferta/zawor-turb...tdm-7352458151

    Zawór turbiny EGR? To jest do napędu turbiny zgaduję.

    3. https://allegro.pl/oferta/alfa-159-1...iny-7620850981

    Gubię się. Wygląda tak samo, jak ten wyżej zawór turbiny EGR, a overboost to przypadkiem nie jest zawór VGT? Jak to w końcu poprawnie nazwać?
    Ostatnio edytowane przez gziemzik ; 09-07-2019 o 21:36

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Śwętokrzyskie, powiat Starachowice
    Auto
    AR159 2.4JTDM 210KM Q4
    Postów
    19

    Domyślnie

    Kolego są to obiawy wypalania filtru dpf, chyba że usunięty.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał gziemzik Zobacz post
    w większości przypadków, gdy problem wystepuje - wystarczy wyłączyć i włączyć samochód (haha jak z komputerem xD) i problem na dłuższy czas znika.
    Wojtek215 może mieć rację. To wygląda na wypalanie filtra. Zwróć uwagę następnym razem czy w tym momencie spalanie chwilowe nie jest wyższe niż zazwyczaj. I nie gaś silnika wtedy tylko dokończ przejażdżkę Proces trwa ok 10 minut.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    101

    Domyślnie

    [MENTION=25095]magil[/MENTION] [MENTION=79530]Wojtek215[/MENTION]
    Ogólnie, możecie mieć rację. Jeżdże z tym problemem trochę czasu, żeby zweryfikować co może być przyczyną, bo uznałem, że jest to narazie zbyt małe, by dojść co jest problemem.

    1. Auto delikatnie szarpie przy niskich prędkościach i biegach, a raczej - wpada w taki rezonans.
    2. Jest wyższe spalanie, średnia mi skoczyła z 8 litrów na ok. 9.
    3. Problem występuje już praktycznie cały czas.

    Ostatnio zrobiłem trasę, 400km autostradami, poganiając Alfę do granic licznika. Problem nie zniknął, jeżeli to DPF, to jest już STRASZNIE zapieprzony. Da się coś z tym zrobić poza wycięciem (które nota bene kosztuje 800zł)? U Cinka pozbyłem się klap wirowych i EGRa, zostawiając DPF, wtedy wyszedł mi jeszcze problem z termostatem (nie trzymał temperatury 90 stopni), ale po zrobieniu klap wirowych nagle termostat działał już dobrze.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał gziemzik Zobacz post
    Da się coś z tym zrobić poza wycięciem (które nota bene kosztuje 800zł)?
    Są firmy, które czyszczą filtry chemicznie i jest to skuteczne. Przydałoby się też kompleksowo wyczyścić dolot, który na pewno też jest brudny.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    156 2.5V6 był; 156 2.4jtd był;166 2.4 JTD 03`; 159 2.4JTDm - jest
    Postów
    59

    Domyślnie

    Teraz to nie ma co wycinać dpf`a, w przyszłym roku zmieniają się przepisy i będzie ciężko z przeglądem. Jak kolega wyżej oddać do czyszczenia, powinno pomóc.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Omkaaa
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 sw Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Ja właśnie wczoraj odebrałem filtr z regeneracji i zamontoealem zobaczymy jak to będzie działać

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    101

    Domyślnie

    [MENTION=81965]Omkaaa[/MENTION]

    Podobne miałeś objawy co ja?

Podobne wątki

  1. [156] 1.9jtd 16v - mułowaty na niskich biegach.
    Utworzone przez matinzxcv w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-01-2018, 21:24
  2. [159] Szarpanie przy niskich obrotach
    Utworzone przez filipoo29 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-06-2017, 08:15
  3. [Giulietta] Dziwne stuki na niskich biegach
    Utworzone przez Jan Marek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 21:28
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 13:39
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory