Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: 1.75TBi vs 3.2

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Corolla e12
    Postów
    7

    Domyślnie 1.75TBi vs 3.2

    Hej,
    Z racji, że więcej poruszam się po mieście jak trasy poszukuje benzyny w 159, buda nie jest istotna.
    Który z silników będzie lepszym wyborem? Spalanie? Jakoś mnie to nie boli, na pewno minusem 3.2 to ubezpieczenie (WrocLove...) ale jeśli będzie palił niewiele więcej jak 1.75 to bliżej mi do V. Jak z naprawami tych silników, standardowa ekspolatacja i jak padnie coś grubszego.. Jeszcze kwest wnętrza, bliżej mi do full opcji z automatem, wyczytałem gdzieś, że wersje 3.2 mają lepszy automat niż manual 6st. Czy w wersji 3.2 występowała tapicerka czarna alktanra+czarna skóra i czerwone akcenty/obszycia jak w wersji 1.75?
    Dzięki za poświęcony czas!

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o 3.2 to na pewno trudniej znaleźć zadbany egzemplarz, a już w wymarzonej konfiguracji to niemal niemożliwe.
    Spalanie w mieście to 13-15 TBi i 18-20 3.2.
    TBi naprawisz łatwiej i taniej, do 3.2 trzeba czasem dłużej poszukać części i brać pod uwagę, że wiele fabrycznie nowych części już nie jest dostępnych.
    Oboma autami jeździ się też inaczej. 3.2 jest cięższe (po lifcie były wersję bez Q4) i w mieście w mojej opinii lepiej będzie się jeździć TBi. Z kolei TBi nie daje takiej frajdy z jazdy, silnik co prawda mega elastyczny, ale pozbawiony brzmienia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Corolla e12
    Postów
    7

    Domyślnie

    przeglądając otomoto i olx to te padła to masakra, raczej wykorzystał bym znajomego żeby zza odry mi coś przywiózł. Różnica w cenie 1.75 a 3.2 to masakra. Brak q4 w TBi to dla mnie śmiech na sali, nie wiem może za młody jestem. A jak z awaryjnością obu motorów? Jak to znajomy mawia "Szukaj takiej, która ma abonament na lawetę" w budżecie +-30tys jest sens w ogóle pchać się w te silniki?

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał SetOne Zobacz post
    przeglądając otomoto i olx to te padła to masakra, raczej wykorzystał bym znajomego żeby zza odry mi coś przywiózł. Różnica w cenie 1.75 a 3.2 to masakra. Brak q4 w TBi to dla mnie śmiech na sali, nie wiem może za młody jestem. A jak z awaryjnością obu motorów? Jak to znajomy mawia "Szukaj takiej, która ma abonament na lawetę" w budżecie +-30tys jest sens w ogóle pchać się w te silniki?
    Trzeba sprawdzić silniki pod każdym kątem, a i tak nie będziesz miał 100% pewności. Na zadbane TBi 30k zł to może być mało. Za granicą zapłacisz jeszcze więcej.
    Q4 do miasta jest nieprzydatne i tylko podnosi spalanie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Corolla e12
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Trzeba sprawdzić silniki pod każdym kątem, a i tak nie będziesz miał 100% pewności. Na zadbane TBi 30k zł to może być mało. Za granicą zapłacisz jeszcze więcej.
    Q4 do miasta jest nieprzydatne i tylko podnosi spalanie.
    Czyli dozbierać na spokojnie jeszcze z 10 i w tedy marudzić a propos wnętrza i wyposażenia?

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał SetOne Zobacz post
    Czyli dozbierać na spokojnie jeszcze z 10 i w tedy marudzić a propos wnętrza i wyposażenia?
    Nie ma reguły. Drożej zazwyczaj są wystawione egzemplarze w lepszym stanie, a wyposażenie to już jest loteria. Łatwiej wymienić fotele niż szukać tego jedynego egzemplarza z wymarzonym wnętrzem. Z tymi silnikami nie ma w czym przebierać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2019
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Corolla e12
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie ma reguły. Drożej zazwyczaj są wystawione egzemplarze w lepszym stanie, a wyposażenie to już jest loteria. Łatwiej wymienić fotele niż szukać tego jedynego egzemplarza z wymarzonym wnętrzem. Z tymi silnikami nie ma w czym przebierać.
    wiesz jak to jest, dzieciak w końcu coś zarobił i wymaga , to czas zacząć szukać 1.75 i pojeździć trochę.
    A co jest największą bolączką tych motorów?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2019
    Auto
    Szukam
    Postów
    43

    Domyślnie

    Jak na silnik o takiej mocy i pojemności to wysokie spalanie i konieczność tankowania przynajmniej PB98. Znajomy ma go w Guiliettcie (nowsza wersja 235KM) i nawet w trasie na autostradzie spala mu 10-11l/100

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...yniaka/9s3l4yj
    Ostatnio edytowane przez Szajka ; 18-07-2019 o 13:59

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał SetOne Zobacz post
    wiesz jak to jest, dzieciak w końcu coś zarobił i wymaga , to czas zacząć szukać 1.75 i pojeździć trochę.
    A co jest największą bolączką tych motorów?
    Nieszczelność w układzie odmy, generalnie pocenie się góry silnika. Części produkowane przez FPT, nie ma tragedii cenowo. Wariatory powinny wytrzymać 200-250 tys przebiegu.
    Nie żebym odradzał 3.2, bo to fajny motor (przesiadlem się na niego z TBi właśnie i jestem bardzo zadowolony, tylko że wykorzystuję go głównie w trasach). Na pewno łatwiej utrzymać TBi.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szajka Zobacz post
    Jak na silnik o takiej mocy i pojemności to wysokie spalanie i konieczność tankowania przynajmniej PB98. Znajomy ma go w Guiliettcie (nowsza wersja 235KM) i nawet w trasie na autostradzie spala mu 10-11l/100

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...yniaka/9s3l4yj
    Bzdury. Ostatnio tu ktoś pisał, że jak letko ciśniesz to TBi spokojnie zejdzie do 7 w trasie.

Podobne wątki

  1. [Brera] Rozrząd 1.75tbi
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-06-2020, 07:32
  2. 2,4JTDM vs 1,75TBi
    Utworzone przez motoluka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-08-2018, 11:25
  3. 1.75TBi upgrade!
    Utworzone przez acab w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 02-02-2017, 19:39
  4. [159] Kupię komputer do 1.75TBi!
    Utworzone przez acab w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-04-2016, 10:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory