Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19
Temat: 3.2 JTS stuki w silniku
-
08-08-2019, 13:13 #1
3.2 JTS stuki w silniku
Witam
Zacznijmy od początku. Alfę kupiłem rok temu, sprzedający zapewniał że został wymieniony rozrząd i na potwierdzenie swoich słów przekazał mi stary rozrząd. Silnik pracował równo i cicho, więc nie miałem powodów żeby mu nie wierzyć. Od tego czasu autem przejechałem ok 15k km i olej wymieniony był 2 razy na motula 5w40. Niestety niedawno silnik zaczął pracować głośno jak diesel. Po zawiezieniu auta do mechanika podejrzenie padło na wariatory. Podłączenie komputera nie wykazało żadnych błędów oprócz zbyt niskiego ciśnienia oleju. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się że jest na granicy normy. Podejrzenie zużytej pompy oleju. Po zdjęciu miski olejowej okazało się że jest w niej sporo silikonu który przytkał smok i dlatego ciśnienie było niskie. Po wyczyszczeniu ciśnienie w normie. Po ściągnięciu pokryw zaworów okazało się ze wszystko zostało poskładane na starych uszczelkach i o zgrozo na silikonie. Rozrząd faktycznie wymieniony ale przez jakiegoś rzeźnika. Mechanik twierdzi że wariatory są dobre choć jeden wykazuje już jakieś objawy zużycia. Jednak najbardziej zastanawia nas różnica w kolorze głowic tzn. przednia ma łady bursztynowy kolor z w tylnej znajduje się taki ciemny nagar.
link do dźwięku silnika: https://youtu.be/c3Rg7MgouKU
przednia głowica:
tylna głowica :
› Więcej...: 3.2 JTS stuki w silniku
-
-
08-08-2019, 13:22 #2
- Dołączył
- 11 2016
- Auto
- Alfa 159 1.9 JTDm 16V sportwagon i Omega FL z22xe
- Postów
- 142
Faktycznie chodzi jak mój jtdm
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
08-08-2019, 15:11 #3
Mikrofon w telefonie zniekształca dźwięk, ciężko cokolwiek stwierdzić.
Glowice rzeczywiscie brudne, ale nie widać szlamu więc nie ma tragedii. Głowica od strony grodzi ma ciężej (wyższa temp), stąd więcej pozostałości po oleju. Spece zza oceanu wskazują również na zbyt wąski otwór odpowietrzający tą stronę (odma). Generalnie efekt zbyt rzadkich wymian (średniego) oleju.
-
08-08-2019, 17:07 #4
ok to stan głowic mamy wyjaśniony. to co ile wymieniać olej i na jaki skoro 7-8 tys to zbyt rzadko. Jakieś sugestie co do dalszej diagnostyki?
-
08-08-2019, 17:50 #5
-
08-08-2019, 19:20 #6
W tej chwili ciężko będzie cokolwiek zrobić, takich zanieczyszczeń chemia nie usunie. Możesz spróbować przy wymianie użyć revitalizera Xado (olej płuczący), a potem kuracja olej + AR2300. Część osadów z silnika taka zabawa na pewno usunie.
- - - Updated - - -
Jaki rozrząd (producent) został założony?
-
08-08-2019, 20:16 #7
-
09-08-2019, 04:50 #8
-
09-08-2019, 09:53 #9
-
13-08-2019, 18:57 #10
jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy taki zestaw będzie pasował do mojego silnika alfa z 2006r
https://m.ebay.pl/itm/Steuerkette-Za...0AAOSwToZcb1uZ
Podobne wątki
-
[146] Stuki w silniku 1.4bx
Utworzone przez esco1982 w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 24Ostatni post / autor: 10-12-2014, 21:15 -
Stuki w silniku
Utworzone przez vibora w dziale 156Odpowiedzi: 24Ostatni post / autor: 14-10-2012, 22:15 -
[156] stuki w silniku 1.8
Utworzone przez bibu26 w dziale 156Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19 -
Stuki w silniku
Utworzone przez patryk2 w dziale 156Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 05-11-2010, 00:53 -
[145] Stuki w silniku
Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 12Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38