Witam Was serdecznie
Poprzednio pomogliście więc chciałbym prosić o poradę ponownie
Mam cztery problemy z autem mianowicie :
1 - Od jakiegoś czasu podczas hamowania szarpie kierownicą i całe auto drży. Klocki i tarcze wymienione, felgi nowe proste. Można jechać z dużą prędkością i nic się nie dzieje, nie odczuwam drżenia. Nie odczuwam żadnych luzów na układzie kierowniczym podczas normalnej jazdy a lekkie poruszenie kierownica skutkuje reakcją kół. Byłem u mechanika, stwierdził, że wszystko w zawieszeniu ok, nie miał czasu aby szukać głębiej ewentualnych przyczyn. Jakieś pomysły?
2 - Podczas uruchamiania i gaszenia silnika odczuwalny jest skok silnika. Nie było tego, pojawiło się po zmianie rozrządu. Do tego na biegu jałowym zauważyłem, że drży dźwignia zmiany biegów. Jak dodam gazu albo zdejmę nogę z gazu to mam wrażenie jakby silnik miał duże wahania. Poprosiłem znajomego odpalił auto a ja przyjrzałem się poduszce po lewej stronie (tej w pobliżu zbiornika płynu do wspomagania) no guma podskakuje i ma ruchu jakieś 2 cm. Przy tym wszystkim zauważyłem jakby brak śruby w tej łapie co trzyma poduszkę. Są dwie a otwory są trzy, Próbowałem tam wkręcić śrubę taką samą jak jest obok ale zdaje się, że nie ma tam gwintu bo śruba wpada i nie trzyma nic - czy ta od lewej strony jest dłuższa niż ta od prawej strony w tym miejscu mocowania? Co może być przyczyną tego podskakiwania silnika?
3 - Odkąd podskakuje mi silnik mam czasem problemy z zmianą biegów - dotyczyło to 4 i 5 biegu ale dziś np. musiałem gwałtowniej włączyć się do ruchu i nie mogłem wypchnąć 2 biegu przez chwilę. Nic nie rzęzi nie skrzeczy. Myślałem, że może koło dwumasowe, na co mogłoby wskazywać podrzucanie silnika przy uruchamianiu i gaszeniu, ale jak położę delikatnie nogę na sprzęgło to nic nie wibruje. Sprzęgło się nie ślizga.
4 - Auto miało zmianę softu i z 170 KM jest podkręcone na 210 KM - po ostatniej wizycie u mechanika związanej ze zmianą filtru paliwa, czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej oraz zablokowaniu klapy gaszącej w przepustnicy (mechaniczne i programowe zablokowanie) auto jest mułem. Jak wcześniej na autostradzie przy 140 km/h dodałem na 6 biegu gazu to wciskało w fotel a teraz zbiera się ale o wiele wolniej. Czy to blokowanie przepustnicy mogło coś uszkodzić?
Pomóżcie
DnX