Resultaten tonen van 1 Aan 3 met 3
Onderwerp: Chwilowa dymienie na niebiesko
-
25-11-2019, 11:59 #1De gebruiker Ik ben nieuw -niet huilen!
- Hij sloot zich aan bij de
- 11 2019
- Auto
- ALFA 159 1.9 jtdm
- Berichten
- 1
Chwilowa dymienie na niebiesko
Hi.
Niedawno regenerowałem turbinke w mojej alfie 1.9 JTDM. Usluge wykonała profesjonalna fima specjalizująca się w tym od 20 lat. Dzisiaj podczas station chwilowe spalanie wynosilo 27 l/100 km przy czym za alfa pokazał sie niebieski dym. Zjechałem na parking, sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy - nic nie ubyło, czujnik olie pokazuje, że olieu też nie. Po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko wrocilo do normy, żadnego dymku za samochodem. Dodam, że rano cięzko mu odpalić ( kręci pare razy zanim załapie)
Macie może pomysł czego to są objawy? EGR - off, DPF -off, nowy kolektor dolotowy jakieś 5 tys km temu.
› Więcej...: Chwilowa dymienie na niebiesko
-
-
25-11-2019, 13:28 #2De gebruiker Newbie
- Hij sloot zich aan bij de
- 11 2014
- Woont in
- Tarnów/Niepołomice
- Auto
- 2 x AR 159 2.0 JTDM
- Berichten
- 113
Nie ufaj wskaźnikowi poziomu olie na wyświetlaczu, bo przekłamuje. Sprawdzaj tylko na bagnecie.
Pierwsza rzecz, która przyszła mi do głowy, to zapaćkany intercooler, z którego "skrzep" olieowego osadu dostał się do Motora, co mogło skutkować dymieniem i zaburzeniem proporcji mieszanki paliwowej, a przez co też wskazaniem chwilowego spalania.
Ik niet monteuriem, tylko teoretyzuję
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
-
25-11-2019, 14:16 #3De gebruiker Maniac resoraków
- Hij sloot zich aan bij de
- 08 2008
- Woont in
- Trzebownisko, Rzeszów, PL
- Auto
- Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
- Berichten
- 764
Hej, ja też poteoretyzuję. monteurów tutaj na forum prawie nie ma, bo wszyscy kumaci mają pełne ręce roboty.
Po regeneracji z pewnością poprawiły się się ciśnienia doładowania, podciśnienia w układzie dolotowym, ogólny przepływ powietrza, ale i przepływ oleju: zarówno przez de Turbosprężarkę, jak i przez układ odpowietrzania skrzyni korbowej --> tzw. system odmy. Jeśli dym jest niebieski to niestety nie wziął on się ani ze spalania złej dawki ON, ani z złej wartości powietrza, ale to właśnie olej Motorowy musiał w jakiejś niewielkiej ilości dostać się do dolotu i spalić.
Mocne obecnie turbo potencjalnie bardzo szybko "odnajdzie" inne najsłabsze ogniwo w całym dolocie powietrza i jego powrocie do dolot z odmy - więc bądź po regeneracji czujny na takie pojedyncze "niebieskie obłoki" i gdy się nasilą trzeba szukać przyczyny, bo spalanie oleju uszkadza końcówki wtrysków i wszystko po kolei na rurze wydechowej.
Długie kręcenie rano przy pierwszym paleniu też z pewnością ma swoją przyczynę - wtryski, ciśnienie paliwa na listwie, kompresja, czujniki wałków/wału, świece itd.
Jeździć obserwować, ale nie bagatelizować :-)
L.
Soortgelijke onderwerpen
-
[159] Kortstondige stroomstoring
Gemaakt door porterneon in rubriek 159/Brera/Brera SpiderReactie: 3Last post/Auteur: 26-05-2017, 12:58 -
Niedziałajacy snelheidsmeter en rook op blauw
Gemaakt door dudas156 in sectie 147Reactie: 5Last post/Auteur: 02-10-2016, 09:01 -
[145] Wortelen alleen
Gemaakt door octavianus in de sectie 145/146/155Reactie: 11Last post/Auteur: 07-10-2013, 12:05 -
Vreemd om te roken op grijs-blauw
Gemaakt door Grand231 in sectie 147Reactie: 9Last post/Auteur: 26-06-2013, 10:07 -
Rook blauw 2,4 JTD
Gemaakt door Garulkrk in sectie 156Reactie: 3Last post/Auteur: 26-08-2010, 09:28




Antwoorden met citaat

