Page 2 with 2 The firstThe first 12
Show results from 11 to 18 with 18
  1. #11
    The user I'm New -do not cry!
    He joined the
    12 2019
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v
    Posts
    5

    Domyślnie

    Dzięki po nowym roku czapka spada


    › Więcej...: Ubytek płynu chlodniczego, zapowietrza nie się go i skoki temperatury

  2. #12
    The user Beginner
    He joined the
    03 2015
    Lives in
    Rakszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 159 SW
    Posts
    75

    Domyślnie

    I jak się sprawa rozwiązała?

  3. #13
    The user I'm New -do not cry!
    He joined the
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Posts
    7

    Domyślnie

    Hello
    nie chce zaśmiecać koilnym wątkiem, mam podobny problem ze swoją 159 JTDM 120km. Mam ją od 4 lat czasem trzeba było dolać płynu chłodzącego ale temperatura zawsze trzymała 90 stopni i nigdy nie spadała nawet w mrozy na postoju, jakieś 3 tyg temu jechałem i nagle temperatura wzrosła do 130 stopni okazało się że mało płynu, uzupełniłem i było ok. Ale zaczęła się bardzo wolno nagrzewać więc wymieniłem termostat i zaślepiłem egr. Od tej pory ciągle się zapowietrza, odpowietrzę i jest dobrze ale jak rano jadę to temperatura normalnie rośnie a z nawiewów leci zimne powietrze i tak w kółko. Żadnego wycieku nie widzę, wszystkie możliwe połączenia sprawdziłem, oil nie przybywa, nie kopci, płyn czysty... Pomocy.

  4. #14
    The user Beginner
    He joined the
    06 2015
    Lives in
    Kielce
    Auto
    AR 159 SW 1.9 8v 2006
    Posts
    75

    Domyślnie

    I have the same engine i też ubywało płynu. Powolutku, ale jednak.
    Wszystko posprawdzane i niby ok.
    Winowajcą okazał się przewód przy chłodnicy EGR. Była mała dziurka, płyn wyciekał i od razu odparowywał, dlatego nigdzie nie widać było wycieku. Wyszło, gdy mechanic dolał kontrastu do płynu i sprawdzał lampą uv.
    The cost of the przewodu w używce 30 zł, usługi nie wiem, bo robiłem razem z kilkoma innymi rzeczami.
    Od naprawy płyn trzyma poziom.

    Best regards

  5. #15
    The user I'm New -do not cry!
    He joined the
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Posts
    7

    Domyślnie

    Bardziej niż o ubytek płynu chodzi mi o to że jakby nie było obiegu nieraz do nagrzewnicy nie dociera ciepły płyn. Dziś rano jechałem do pracy to grzała dobrze ale z kolei chłodnica zimna i twardy przewód od termostatu do chłodnicy. Pompę wody sprawdziłem, jest w porządku.

  6. #16
    The user Cyclist Avatar megalanca
    He joined the
    02 2011
    Lives in
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Posts
    355

    Domyślnie

    Quotation Wrote Czarek156 Zobacz post
    Hello
    nie chce zaśmiecać koilnym wątkiem, mam podobny problem ze swoją 159 JTDM 120km. Mam ją od 4 lat czasem trzeba było dolać płynu chłodzącego ale temperatura zawsze trzymała 90 stopni i nigdy nie spadała nawet w mrozy na postoju, jakieś 3 tyg temu jechałem i nagle temperatura wzrosła do 130 stopni okazało się że mało płynu, uzupełniłem i było ok. Ale zaczęła się bardzo wolno nagrzewać więc wymieniłem termostat i zaślepiłem egr. Od tej pory ciągle się zapowietrza, odpowietrzę i jest dobrze ale jak rano jadę to temperatura normalnie rośnie a z nawiewów leci zimne powietrze i tak w kółko. Żadnego wycieku nie widzę, wszystkie możliwe połączenia sprawdziłem, oil nie przybywa, nie kopci, płyn czysty... Pomocy.
    Na pocieszenie mogę ci podpowiedzieć że w 8V jeszcze się nie spotkałem z pękniętą głowicą sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku.

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    He joined the
    07 2012
    Lives in
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Posts
    13,791

    Domyślnie

    Zdarzają się przypadki popękanych głowic i w 8V również.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    The user Cyclist Avatar megalanca
    He joined the
    02 2011
    Lives in
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Posts
    355

    Domyślnie

    Quotation Wrote magil Zobacz post
    Zdarzają się przypadki popękanych głowic i w 8V również.
    Pewnie masz rację dla chcącego nic trudnego dlatego piszę że ja się nie spotkałem. Pisząc to mam na myśli że pękanie głowic w 8V nie jest zjawiskiem nagminnym jak ma to miejsce w 2,4 20V

Similar threads

  1. Strange spikes in temperature jtd,/
    Created by pollo89 in section 156
    Response: 17
    Last post/author: 23-06-2009, 10:10
  2. [156] Strange temperature jumps
    Created by szymon in section 156
    Response: 11
    Last post/author: 04-04-2009, 10:37
  3. [166] Temperature jumps in 3.0 V6
    Created by szerszeń in section 166
    Response: 8
    Last post/author: 21-11-2008, 23:07

Tags for this topic

Permissions

  • You can not assume a new topic
  • You can not write messages
  • You can not add attachments
  • You can not edit your posts
  •  
Shock absorbers