Witam
Mam problem z Alfa 159 2.0 JTDM. Podczas jazdy temperatura wody gwałtownie podskoczyła do 130 stopni, opadła i zaraz znów skoczyła na 130 stopni wraz z komunikatem komputera o wysokiej temperaturze. Po zatrzymaniu się zauważyłem że cały płyn wywaliło i było go pełno na osłonie silnika (największa plama na osłonie jak i potem na ulicy była po stronie pasażera). Na drugi dzień z rana zalałem nowy płyn (weszło prawie 5 litrów), żeby sprawdzić miejsce wycieku. O dziwo po zalaniu nowego płynu żadnego widocznego wycieku nie było :
*auto odpaliło bez problemu, pracuje równo,
*przewody gumowe są miękkie
*poziom oleju w normie, nie zwiększył się
*brak dymy z wydechu
*pod korkiem oleju brak jakiejkolwiek mazi (zauważyłem jednak dziwny dźwięk dzwonienia i duży przedmuch po odkręcaniu tego korka , jednak nie wiem czy tak było zawsze czy to spowodowane jest przegrzaniem silnika ponieważ nigdy nie odkręcałem korka na odpalonym silniku, aż do teraz gdy chciałem wszystko posprawdzać i przeglądnąć.)
Załączam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=ZstmyX2SW9M
Ostatecznie podczas jazdy nie zauważyłem spadku mocy, oraz po podłączeniu komputera temperatura w czasie jazdy pozostaje w granicach 87-100 stopni, jednak płyn przy rozgrzanym silniku po każdej jeździe spada mocno poniżej minimum, a po wystygnięciu silnika tylko nieznacznie się podnosi (dalej zostaje sporo poniżej minimum a uzupełniany był na maxa). Zauważyłem też, że po tym zdarzeniu przestał działać ciepły nawiew do kabiny.