Sonuç göster 1 Hedef 3 ile 3
-
01-09-2020, 19:05 #1Kullanıcı Ben yeniyim -Ağlama!
- O katıldı
- 05 2020
- Otomatik
- Alfa Rome 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V
- Mesaj
- 1
Problem z turbiną, wtryskiwaczem, spalaniem i brakiem mocy.
Historia zaczyna się od momentu, w którym to guma w kole pASOwym (z Motoru1.9JTDM 16V 150KM) dokonała żywota powodując, że pasek wieloklinowy spadł z niego. Następnie został wciągnięty przez valf zamanlama sprawiając, że silnik stanął dęba. Efektem tego było rozjechanie się góry z dołem o jakieś pięć zębów, a przynajmniej tak udało mi się ustalić na podstawie nowego paska i znaków. Oczywiście nie obyło się bez wymiany dwóch dźwigienek zaworu czwartego cylindra. Wszystko zostało wymienione i ustawione ale mimo to samochód po odpaleniu strasznie klekotał, silnik nie równo pracował a o Turbo nie było mowy. W międzyczasie, kiedy samochód stał pod garażem w oczekiwaniu na parçası, jakiś miły ktoś próbował wyciąć DPF'a, w efekcie czego rura od tłumika została ponacinana w wielu miejscach przed i za filtrem. Dodatkowo została połamana obudowa filtra powietrza, przez co w trakcie jazd testowych ten filtr naciągnął sporo wody, która skutecznie popsuła mi przepływomierz. I tak oto po pospawaniu tłumika i wymianie uszkodzonych wężyków dochodzących do DPF'a, wymianie filtra i jego obudowy a także po wymianie przepływomierza, zaworu N75, czujnika ciśnienia doładowania oraz regeneracji samej turbiny (i tak się już o to wcześniej prosiła) pozostałem z takimi objawami jak:
- turbo czasem działa normalnie, czasem stoi w miejscu, a czasem zaczyna pracować dopiero od 3000 obr./min.,
- okazjonalnie co jakiś czas bilgisayar wyświetla błąd P0268 - czyli błąd trzeciego wtryskiwacza,
- co jakiś czas wyświetla się informacja o braku ciśnienia Petrol,
- zwiększone spalanie tak do 12L/100km poza miastem,
- problem z odpaleniem auta na zimnym motor,
- szybko zapychający się filtr DPF.
Każda z dotychczasowych wymian i napraw w jakimś stopniu poprawiła pracę motor lecz jak widać do ideału jeszcze daleko, a mnie się kończą pomysły jak ugryźć temat. Czy może to rozrząd dalej jest przestawiony o ząbek i powoduje problemy ze spalaniem i brakiem mocy? A może ów ktoś w trakcie wycinki uszkodził jakieś czujniki przy DPF'ie? Albo wszystko na raz? Nie wiem już, które z tych objawów mogą być skutkiem awarii.
Jakieś pomysły lub sugestie co jest głównym problemem?
› Więcej...: Problem z turbiną, wtryskiwaczem, spalaniem i brakiem mocy.
-
-
01-09-2020, 19:24 #2Kullanıcı Świeżak
- O katıldı
- 04 2014
- Hayatımızda
- Dąbrowa Górnicza
- Otomatik
- ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
- Mesaj
- 104
Problemów tyle że forum raczej nie pomoże...
Dobra diagnostyka bilgisayarowa a najlepiej bardzo dobry makinist.
Kompresja jak wygląda ?
-
02-09-2020, 09:13 #3
Sam. Sobie napisałeś valf zamanlama. Więc kolego rozrząd. Znajdź cała górę z wałkami z innego Motorua i załóż do siebie i będzie chodzić!
Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
Benzer konular
-
[159] ciro ve DPFem üzerinde vidalama gücü eksikliği sorunu,
Tarafından yaratılmıştır liked bölüm 159/Brera/Brera içinde örümcekYanıt: 9Son Mesaj/Yazar: 17-11-2016, 21:27 -
Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
Tarafından yaratılmıştır Alfamania Bölüm 156Yanıt: 9Son Mesaj/Yazar: 01-09-2014, 05:29 -
Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
Tarafından yaratılmıştır Alfamania daha az bölümündeYanıt: 0Son Mesaj/Yazar: 24-08-2014, 19:41 -
[JTD] Problem z brakiem mocy- błędy
Tarafından yaratılmıştır piotr9008 Bölüm 156Yanıt: 8Son Mesaj/Yazar: 06-02-2013, 20:10 -
[146] PROBLEM z brakiem mocy w czasie jazdy
Tarafından yaratılmıştır GRUCHA bölüm 145/146/155Yanıt: 2Son Mesaj/Yazar: 11-03-2009, 19:14




Alıntı ile yanıt
