Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: TBi popija sobie olej

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 TBi, Mito, GTV
    Postów
    27

    Domyślnie TBi popija sobie olej

    Cześć wszystkim,

    Od niedawna jestem właścicielem 159 z 1.75tbi. Na początku wszystko było świetnie (jakieś 500km), wiedziałem o rozerwanej membranie odmy, zrobiłem wymianę oleju na selenia 5w40 star pure Energy. Po dodatkowych 300 km wymieniłem rozrząd i po kolejnych 200km zaczął się cyrk. na początku zaczęło ubywać oleju, potem zauwazylem, że po rozgrzaniu gdy stoję w korku i mocniej ruszę spod świateł to zostawiam za sobą biało szara chmurę. Na początku sporadycznie, potem coraz częściej. Alfa poszła do serwisu na diagnostykę. Werdykt: turbina w stanie idealnym, kompresja na każdym cylindrze równa koło 10, próba olejowa spowodowała podbicie ciśnienia o coś koło 1 do 1.5, już nie pamiętam. Wymieniłem separator i przez chwilę było lepiej, tak mi się wydawało, albo to autosugestia, na pewno ładniej gaśnie i lepiej pracuje. Problem wraca i zostawiam za sobą coraz większe bąki na światłach - tylko po rozgrzaniu. Samochód po nocy kompletnie nie dymi, olej przed wymianą separatora schodził w tempie 0.8 litra na 1000km. Moc trzyma, błędów nie ma. Ma ktoś pomysł od czego zacząć lub co może być z tym samochodem ?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Dzz
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    159 TBI / 156 1.9 JTD
    Postów
    44

    Domyślnie

    Poczytaj tutaj: https://www.forum.alfaholicy.org/159...olej_tbi_.html

    Sprawdź czy masz olej w dolocie, u mnie w temacie są zdjęcia oleju z kolanka IC. Poczytaj też temat użytkownika [MENTION=64301]jacpab[/MENTION].

    U mnie był podobny problem z olejem tylko auto nie puszczało żadnego dymka, jestem po wymianie separatora, sprawdzam jak to będzie teraz.

    Jeżeli w dolocie jest sucho, oleju nie przybywa w zbiorniku płynu chłodniczego, to jest duża szansa, że ten olej idzie w komin skoro zostawiasz takie chmury. Czujesz palony olej w spalinach?

    EDIT:
    Czy potwierdziłeś, że po wymianie separatora olej dalej schodzi? Bo może połączyłeś dwa problemy, ubywanie oleju przez separator i problem ze spalaną mieszanką w silniku która powoduje dymienie?

    I zmień ten olej na Selenię Sport Power lub Motul/Millers lub inny z polecanych tutaj oleji - jest dużo tematów o tym + poliftowy przewód smarowania turbo.

    Olej który masz w połączeniu ze starym przewodem spowoduje po pewnym czasie problemy ze smarowaniem turbiny.
    Ostatnio edytowane przez Dzz ; 09-10-2020 o 09:58

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 TBi, Mito, GTV
    Postów
    27

    Domyślnie

    Super, dzięki. Tak olej nadal schodzi po zmianie separatora, wolniej ale nadal. Lekki swąd z tyłu zostaje, ale nie jak w smażalni frytek. Olej trafia do komory spalania, tego jestem pewny, w płynie chłodniczym go nie ma.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Dzz
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    159 TBI / 156 1.9 JTD
    Postów
    44

    Domyślnie

    Olej może się dostawać do komory spalania m. in. przez dolot, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe. Dolot najłatwiej wyeliminować z powyższych.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 TBi, Mito, GTV
    Postów
    27

    Domyślnie

    Ale dymi tylko gdy stoję powyżej minuty na światłach i dynamiczniej ruszę, tylko na rozgrzanym silniku, puści Bąka i koniec. W przypadku uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych dymek leciałby cały czas równomiernie, a w szczególności na zimnym silniku. Przynajmniej tak mi się wydaje, puszczenie Bąka przy dynamicznym ruszeniu sugeruje, że olej dostaje się do silnika przy dużym obciążeniu, czyli albo ma przedmuchy albo zwiększone ciśnienie w dolocie wypycha olej z rur do komory spalania, tylko problem polega na tym, że turbo było sprawdzane, była robiona próba olejowa i pomiar kompresji i nie wydaje sie, żeby coś z tych rzeczy. Zastanawiam się czy Niemiec nie jeździł na innym oleju no 10w60 i po wymianie na ciepłym silniku 5w40 nie uszczelnia wystarczajaco, co sądzicie ?

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Zrób test spalin w zbiorniczku wyrównawczym płynu.
    Sprawdż zaworki jednokierunkowe od odmy oraz od pochłaniacza oparów paliwa.
    Umyj IC i resztę rur w dolocie.
    Poprzedni właściciel olej wymieniał co ile?
    Jakaś płukanka była robiona?
    Pokusiłbym się na umycie powrotu oleju z turbiny
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Dzz
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    159 TBI / 156 1.9 JTD
    Postów
    44

    Domyślnie

    Jesli silnik był projektowany na olej 5W40 to taki olej będzie poprawnie go uszczelniał, jeśli nie ma żadnej przygody z pierscieniami i tulejami.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 TBi, Mito, GTV
    Postów
    27

    Domyślnie

    jutro sprawdzę samemu dolot, ale mechanik mówił, że nie ma oleju za turbo. Poprzedni właściciel to niemiec - miał ją 10 lat, serwisował w ASO więc wymiany pewnie nie były zbyt częste, na górze silnika nie było widać syfu z starego oleju, wszystko było czyste - pod separatorem, przy wymianie olej spuszczony z silnika też miał ładny kolorek, płukanki nie robiłem. Czym różni sie ten przewód poliftowy od przedliftowego? znalazłem tylko ten AJUSA OP10293.

    Po diagnostyce usłyszałem ze odma wali olejem w dolot, wiec wymieniłem ten separator.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Dzz
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    159 TBI / 156 1.9 JTD
    Postów
    44

    Domyślnie

    Przewód: FIAT 55258147

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Cytat Napisał zmara Zobacz post
    Czym różni sie ten przewód poliftowy od przedliftowego?
    Jest w osłonie termicznej co zapobiega zapiekaniu się oleju w przewodzie ,który jest poprowadzony zbyt blisko turbiny.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [145] [JTD] Popija olej
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-12-2013, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory