Witam mam pytanie co do hidow czy da się zmienić same żarówki i czy macie jakieś sprawdzone? Chodzi mi o moc świecenia bo moje mam wrażenie że w nocy słabo swieca
Witam mam pytanie co do hidow czy da się zmienić same żarówki i czy macie jakieś sprawdzone? Chodzi mi o moc świecenia bo moje mam wrażenie że w nocy słabo swieca
Da się, ale najlepiej zregeneruj odbłyśniki/kup chińczyki pod H7 albo jak chcesz to pod D1S i do tego normalne żarniki. Te chińskie soczewki pasują pod fabryczne mocowania 1:1.
Jak masz zużyty odbłyśnik to żadne źródło światła nie pomoże.
Wsadzanie ksenonu H7 to nic sprawdzonego delikatnie mówiąc, poza brakiem homologacji.
Sam poszedłem drogą chińskich projektorów H7 plus żarówki H18 i różnica jest kolosalna.
A masz jakieś linki do tego?
Prawda jest też taka, że AR159 ma bardzo mała powierzchnię reflektorów, co w jesiennej aurze albo podczas opadów i zabrudzeniu powierzchni reflektorów powoduje szybkie i znaczne ograniczenie ilości światła padającego na drogę. Na początku użytkowania niejednokrotnie miałem wrażenie, że światła mi nie świecą i upewniałem się, że tak nie jest przed np. podjeżdżanie na światłach do poprzedzającego samochodu Potem w nawyk mi weszło, że trzeba myknąć na parking i przetrzeć klosze.
v.
U siebie zamontowałem HiDy Einparts. Początkowo zamontowałem wersję MINI (cały "sprzęt" mieścił się w pokrywie lampy). W tym roku zamieniłem na wersję jak w linku:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-hid...bus-9379000774.
Różnica w oświetleniu ogromna.
- - - Updated - - -
Chyba nie sugerujesz, że wsadzenie chińskich projektorów z żarówką H18 jest zgodne z homologacją...?
Poza tym jak napisałem wyżej HiDy sprawdzają sie bardzo dobrze. Oczywiście również bez homologacji.
Nie sugeruję.
Fabryczny projektor nie przypominam sobie, aby miał jakieś oznaczenia, więc wsadzenie chińskiego zamiennika pod H7 będzie ok i to sugeruję.
Podpowiadam koledze, żeby użył po prostu źródeł światła, które może kupić w byle jakim sklepie motoryzacyjnym z czystego pragmatyzmu, a przy okazji będzie mieć nowe odbłyśniki. Do HIDu H7 w soczewkach nic nie mam, ale nie wszędzie go kupi w razie nagłej awarii.
https://m.pl.aliexpress.com/item/328..._backgroup_101
Na "naprawę" świateł w 159 jest kilka opcji, legalnych lub nie.
Na początek legalne:
montaż fabrycznego ksenonu - jest to jednak opcja najdroższa
regeneracja odbłyśników i włożenie porządnych żarówek
Nielegalne ale prawie niewykrywalne (trzeba mocno szukać)
Regeneracja obłyśników i montaż żarówek H18
Nielegalne i widoczne (trochę lub bardzo)
Montaż HIDów - głupota, bo HIDy mają geometrię palnika D2S a nie żarówki H7 co je zupełnie dyskwalifikuje z używania
Montaż soczewek BiXenon Koito Q5 - tu mamy kilka opcji (h18, LED, xenon D2S)
Pakiet Q5+D2S w połączeniu z H18 na długich daje więcej światła niż fabryczny D1S + H7, ale jest całkowicie nielegalny.
Co do tego to na reflektorze zdaje się, że nie ma informacji o tym m, że ma być żarówka H7. Jest jedynie oznaczenie HC i HR, co oznacza, że mamy oddzielne odbłyśniki do mijania i drogowych, a źródło światła ma być halogenowe. W chińskim zamienniku poszerzyłem miejsce na ten ząbek żarówki H18, także mogę montować to albo H7 bez problemu.
To co w moim rozwiązaniu jest nie halo to fakt, że podłączyłem przysłonę soczewki do świateł drogowych - musiałbym mieć oznaczenie HCR (drogowe łącznie z mijania) i HR. W fabrycznym ksenonie jest DCR i HR.
Oczywiście wiadomo, że to wszystko jest na granicy legalności. Najważniejsze, żeby nie oślepiać nikogo i używać korektora pochylenia świateł.
A co do soczewek to najprościej jest kupić te „E46”, bo pasują w fabryczne mocowania. Do Q5 i Helli 3R trzeba adaptery, ale chyba warto, bo chiński E46 nie jest uznawany za najlepszy.
Poniżej porównanie całkiem świeżej oryginalnej lampy na H7 Philips WhiteVision z lewej i chińskiego projektora E46 z Osram H18 z prawej.
[MENTION=64382]bunia932[/MENTION] a nie myślałeś żeby wsadzić żarówki LED H7