Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 61
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    Audi a4
    Postów
    38

    Domyślnie 1,9JTDm czy 2,4JTDm?

    Witajcie, przysięgam, że odpowiedzi w głowie i internecie szukam już chyba z miesiąc ale nadal jestem w punkcie wyjścia. Patrząc na każdy aspekt tych 2 silników, jaki tańszy w utrzymaniu, czy są duże różnice? Który silnik jest bardziej awaryjny i jak to wygląda z cenami części przy tych sztukach? Od 1,9 bardzo odrzuca mnie skrzynia m32, która uchodzi za awaryjną i dźwięk 4cylindrowego diesla, natomiast przyciąga ceną, a w 2,4 głównie problemy z głowicą, natomiast dostaje się również lepszą skrzynie. Co waszym zdaniem i doświadczeniem byście polecili? Kwota do zakupu to przedział 20-23k, z pierwszymi naprawami po zakupie, ubezpieczeniem etc. Dopiszę jeszcze, że zależy mi na fajnej dynamicznej mocy silnika, więc do 1,9 planowałbym chipa


    › Więcej...: 1,9JTDm czy 2,4JTDm?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159SW TI 210KM; DS4
    Postów
    580

    Domyślnie

    znam to. głowa mówi 1,9. serce mówi 2,4. wybrałem 1,9 po roku przesiadłem się do 2,4. nie żałuję.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,341

    Domyślnie

    mam ja czwarty rok , i jest to auto typowo miejskie rzadko robie wiecej jak 20 km dziennie ,czasem stoi w garazu dwa trzy dni bez odpalania, mam usuniętą całą ekologię ,na poczatku miała byc 1,9 ale kiedy moja obecna pojawiła sie w ogłoszeniach,tego samego dnie bez zastanawiania była moja i nie załuje do dzis , poza drobiazgami nic sie nie dzieje, a spalanie, nawet na to nie patrze , dzwiek o niebo lepszy jak czterocylindrowa jak sie zagrzeje to prawie jej nie słychac, teraz juz od roku przymierzam sie do sprzedazy bo dla mnie samego jest za duza ,ale nie widze nastepcy wiec chyba ma u mnie dozywocie

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    Audi a4
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam_P Zobacz post
    znam to. głowa mówi 1,9. serce mówi 2,4. wybrałem 1,9 po roku przesiadłem się do 2,4. nie żałuję.
    A z jakiego powodu głównie się przesiadłeś?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    mam ja czwarty rok , i jest to auto typowo miejskie rzadko robie wiecej jak 20 km dziennie ,czasem stoi w garazu dwa trzy dni bez odpalania, mam usuniętą całą ekologię ,na poczatku miała byc 1,9 ale kiedy moja obecna pojawiła sie w ogłoszeniach,tego samego dnie bez zastanawiania była moja i nie załuje do dzis , poza drobiazgami nic sie nie dzieje, a spalanie, nawet na to nie patrze , dzwiek o niebo lepszy jak czterocylindrowa jak sie zagrzeje to prawie jej nie słychac, teraz juz od roku przymierzam sie do sprzedazy bo dla mnie samego jest za duza ,ale nie widze nastepcy wiec chyba ma u mnie dozywocie
    Odezwała się idealna osoba! Też nie robię raczej więcej niż 10000km rocznie, jak się zachowuje diesel jak na takie nie długie odcinki? Miewałeś w związku z tym jakieś problemy?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pablito8212
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD 20V Sporttronic
    Postów
    344

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o kulturę pracę nie ma żadnego porównania. Za każdym razem brałbym 2,4 jedyny minus to mało miejsca pod maską z tym silnikiem i mały dostęp wszędzie ale plusów jest o wiele więcej 1,9JTDm czy 2,4JTDm?1,9JTDm czy 2,4JTDm?1,9JTDm czy 2,4JTDm?

    Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Q-TRONIC FWD
    Postów
    234

    Domyślnie

    Ja mam 2.4 w 159 (@pablito8212 - Twoje 2.4 to trochę inny silnik) i też jeżdżę wokół komina (parę km do roboty i z powrotem, raz w miesiącu trasa) i... nie polecam.

    Jak kupiłem to był szał ale priorytety się w międzyczasie zmieniły i jednak wolałbym coś mniejszego, tańszego w utrzymaniu i prostszego w budowie. Na krótkich dystansach w zimie silnik jest wiecznie niedogrzany, w mieście mocy i tak nie wykorzystuję, pali relatywnie sporo (przed usunięciem ekologii żłopał mi 17 litrów w mieście).

    Awaryjność i koszty utrzymania - tu jest główny problem. Głowica to jedna sprawa, drugą jest gówniany kolektor i jego pękające szpilki. Ja już raz wymieniłem i po 2 latach... znowu mi któraś pękła. Turbo lubi się dziwnie zachowywać (jest cały wątek na forum o przeładowywaniu i szarpaniu). Ekologia to wiadomo, choć tu akurat nie winię silnika - normy są takie a nie inne więc to nie do końca wina konstruktorów, fakt jednak jest taki, że zainwestować w to trzeba.

    Dobra rada - celuj w 2.0 jtdm (jeżeli wyrobisz się z budżetem). W 2.4 to auto jest mega ciężkie i to czuć na zakrętach, jedzie się tym jak tankowcem, na autostradach jedynie daje radę na prawdę dobrze.

    Kupować 200KM żeby obchodzić się z silnikiem jak z jajkiem coby nie popłynąć na awariach, które ostatecznie i tak będą miały miejsce - trochę bez sensu.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pablito8212
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD 20V Sporttronic
    Postów
    344

    Domyślnie

    No masz racje mówię tu o silniku 2,4 10v w 156 i 2,4 20v w 166. Nie miałem Alfy 159 w 2,4 więc się nie wypowiem.

    Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    Audi a4
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wloczykij Zobacz post
    Ja mam 2.4 w 159 (@pablito8212 - Twoje 2.4 to trochę inny silnik) i też jeżdżę wokół komina (parę km do roboty i z powrotem, raz w miesiącu trasa) i... nie polecam.

    Jak kupiłem to był szał ale priorytety się w międzyczasie zmieniły i jednak wolałbym coś mniejszego, tańszego w utrzymaniu i prostszego w budowie. Na krótkich dystansach w zimie silnik jest wiecznie niedogrzany, w mieście mocy i tak nie wykorzystuję, pali relatywnie sporo (przed usunięciem ekologii żłopał mi 17 litrów w mieście).

    Awaryjność i koszty utrzymania - tu jest główny problem. Głowica to jedna sprawa, drugą jest gówniany kolektor i jego pękające szpilki. Ja już raz wymieniłem i po 2 latach... znowu mi któraś pękła. Turbo lubi się dziwnie zachowywać (jest cały wątek na forum o przeładowywaniu i szarpaniu). Ekologia to wiadomo, choć tu akurat nie winię silnika - normy są takie a nie inne więc to nie do końca wina konstruktorów, fakt jednak jest taki, że zainwestować w to trzeba.

    Dobra rada - celuj w 2.0 jtdm (jeżeli wyrobisz się z budżetem). W 2.4 to auto jest mega ciężkie i to czuć na zakrętach, jedzie się tym jak tankowcem, na autostradach jedynie daje radę na prawdę dobrze.

    Kupować 200KM żeby obchodzić się z silnikiem jak z jajkiem coby nie popłynąć na awariach, które ostatecznie i tak będą miały miejsce - trochę bez sensu.
    Mogę się nie wyrobić budżetowo, kwota maksymalna to 22 i to już liczę z ubezpieczeniem i pierwszymi naprawami, a co sądzisz o 1.9 150 z chiptuningiem? Obawiam się o skrzynię dość mocno, a to raczej moja jedyna obawa.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annatar
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    159 1.9 JTDm 16v 2007 berlina
    Postów
    429

    Domyślnie

    Szukaj 2.0 z F40.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 2007 r.:

    lameccanicadelleemozioni.pl
    FB: lameccanicadelleemozioniPL

    :: FB :: IG :: YT :: MK ::

    # seria: 150km :: 320nm
    # program 1: 180km :: 407nm
    # program 2: 202km :: 424nm :: popcorn limiter
    # program 3: 213.6km :: 441.1nm :: eko off
    # program 4: 207.7km :: 445.1nm :: eko off :: rev limiter & bass idle


  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2020
    Auto
    Audi a4
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annatar Zobacz post
    Szukaj 2.0 z F40.
    Lepsze niż 2,4? Nie ukrywam, że serducho mówi 2.4 ale rozsądek i portfel 1.9, bo jak teraz spoglądałem na otomoto 2.0 będzie mi niezwykle ciężko dostać w tej kasie, a planuje zakup na wiosnę.

Podobne wątki

  1. AR 159. Co wybrac: 1.9JTDm czy 2.4JTDm Q4
    Utworzone przez Arc w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2018, 19:56
  2. Alfa 159 1,9jtdm czy 2,4jtdm
    Utworzone przez orzi w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 10:34
  3. [159] Różnica pomiędzy tłumikami końcowymi 2.2JTS , 2.4JTDm, 1.9JTDm
    Utworzone przez LukeMazur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 22:23
  4. AR 159 automat 1.9JTDm lub 2.4JTDm
    Utworzone przez AaaA w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 07:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory