Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    1

    Domyślnie 159 - PRE HEATING GLOWS i problemy z odpalaniem

    Witam wszystkich.
    Chciałem poprosić o pomoc znawców bo może komuś zdarzyła się podobna przypadłość a elektromechanicy/mechanicy rozkładają ręce.
    Jakiś miesiąc temu kupiłem 159 z 2009 1.9 jtdm 16v, sprzedawca odrazu powiedział że autko ma wadę w postaci tego, że długo kręci. Zapowiadał że to albo świece albo przekaźnik i po podłączeniu komputera faktycznie jedyny błąd jaki pokazywało to zalepiony EGR i błąd przekaźnika świec żarowych (jaki już nie pamiętam). Objawem było że długo krecił na zimnym silniku około 8 do 10 sek i info o PRE HEATING GLOWS NOT AVAIBLE. Na rozgrzanym stopniowo coraz lepiej odpala aż przy pełni rozgrzanym od strzała tak jak to być powinno.
    Pierwsze co zrobiłem po kupnie to pojechanie po nowy przekaźnik świec od Boscha i tu moja przygoda się zaczyna bo nic to nie dało. Elektromechanicy zbadali chyba wszystkie możliwości
    -swiece jak i czy grzeją
    -czujnik temp
    -przewody
    -przekaznik
    -szczelnosc zbiornika paliwa
    Jedynie wyszło że aku już słabe.
    Mechanik stwierdził że to brak kompresji, na moje pytanie co z tym zrobić jako kompletnego laika w dziedzinie motoryzacji odpowiedział że kupić nowy samochód i tu poczułem jak mi serce zaczyna bić bo po niecałym miesiącu dowiedziałem się, że przysłowiowo wdepnąłem na minę, i to nie taka typową tylko chyba przeciwpancerną. Z drugiej strony auto nie ma żadnych objawów braku kompresji bo np spalanie jest w normie jakieś 8,3 litra pokazuje komp przy dynamicznej jeździe w mieście, silnik pracuje gładko i cichutko, oleju nie bierze a dymi no tylko wiadomo przy odpaleniu i odrazu przestaje. Możecie mi doradzić jakieś warianty co jeszcze mógłbym sprawdzić albo jakieś dobrego mechanika stricte do alfy w rejonie Trójmiasta i okolic? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdro.


    › Więcej...: 159 - PRE HEATING GLOWS i problemy z odpalaniem

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Mareslaw
    Dołączył
    08 2019
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    17

    Domyślnie

    No dobrze, a sprawdził ktoś układ paliwowy? mam na myśli czujniki, listwa, wtryskiwacze?
    Długi kręci aż nabije sobie ciśnienie i wtedy odpala na zimnym.

    spróbuj od najprostszych rzeczy oraz najtańszych
    -Próba przelewowa na wtryskiwacze (nie wychodzi idealnie)

    Co do 'tekstów' mechaników to nawet nie powinieneś się tym przejmować
    Mi alfa nie paliła (okazał się regulator ciśnienia paliwa) kilka dni paliła raz ciężej raz lepiej, a później już tylko na samostart.
    Dałem do mechaniora, skasował na 400zł wymienił czujnik doładowania. Kupiłem z angola na próbę używkę, za 40zł i do tej pory nie było problemu z ciśnieniem.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159SW TI 210KM; DS4
    Postów
    580

    Domyślnie

    zanim kupisz nowe auto, jak radził mechanik zrób 2 proste rzeczy, może dużo wyjaśnić:
    1. załóż drugi przewód masowy bezpośrednio na blok silnika
    2. jak będziesz odpalał na zimnym sadź 3-4 razy kluczyk i poczekaj do komunikatu o naciśnięciu przycisku start - zobacz czy to pomoże.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Może to banalne ale męczyłem się podobnie do Ciebie z odpalaniem... okazało się że na jednej fajce od świecy był za duży luz i nie stykało ze świecą. Ściągnij wszystkie fajki psiknij kontakt sprayem i sciśnij z wyczuciem kombinerkami aż będą ciężko wchodzić na świece

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    831

    Domyślnie

    Może porostu wolno kręci... Aku do wymiany.. Albo rozrusznik.. Moja po wymianie rozrusznika na ten z 2.4 pali jak benzyna. Nagraj filmik jak odpalasz ale nie z kabiny tylko z pod maski. Będzie słychac jak kręci. W jtd 16v zobacz od góry jak wyglądają klapy wirowe. Jak jest tam olej i sadza to masz przedmuchy i dlatego może ciężko palić. Wystarczy od góry spojrzeć na kolektor ssący.. Jeśli masz aluminiowy to doskonale widać. Plastikowy nie wiem. Który rok alfy?

    Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez stuntmachine ; 02-12-2020 o 16:55

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Hameenlinna Finlandia
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd 136KM 99r >Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM 2006r.
    Postów
    83

    Domyślnie

    Ale dlaczego jest komunikat o niedostepnych swiecach zarowych. U mnie gdy sie pojawil sie taki blad to poprostu wymienilem wszystkie swiece na nowe. Jak oni te swiece sprawdzili??? Wyciagneli je i sprawdzili czy koncowki grzeja??? Czy tylko przylozyli kabelek do miejsca gdzie nachodzi przewod i im zaiskrzylo??? Bo moze ktoras swieca pobiera prad, ale jest ukszkodzona.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar krzys1ek
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Podkarpackie RLS
    Auto
    159 2.4 JTDm SW
    Postów
    53

    Domyślnie

    Dokładnie tak . Świece siedzą w głowicy więc nie wiadomo w jakim są stanie, czy były kiedykolwiek wykręcane czy są jeszcze te z pierwszego montażu (prawdopodobnie beru) u mnie właśnie były Beru i jedna była całkowicie spalona. Jeździłem tak przez 4 miesiące z tym komunikatem bo "mechanicy" nie chcieli się podjąć wykręcenia 5ciu świec bo na bank któraś z nich się ukręci w głowicy, a zwłaszcza że nigdy nie były wykręcane . Również nie miałem pewności czy ten "pre heating" to problem bezpośrednio związany ze świecami żarowymi dlatego chciałem sam to sprawdzić i tak też zrobiłem . Przez tydzień zapuszczałem WD-40 w gniazda świec i następnie małą grzechotką z nasadką 9mm o ile dobrze pamiętam zacząłem delikatnie próbować no i wyszły wszystkie , dwie z oporem i musiałem raz wykręcać i wkręcać aby je rozruszać . Jeśli chcesz mieć pewność to musisz je wykręcić i zobaczyć , albo zlecić to komuś kto się tym specjalizuje jeśli masz obawy że sam możesz je ukręcić . Próba nie strzelba

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    293

    Domyślnie

    Ja z kiepsko odpalającym silnikiem 2,4 walczyłem 5 lat i wymieniłem już praktycznie wszystkie elementy układu paliwowego, mierzyłem kompresje, wymieniałem świece żarowe, pompkę podawczą no wszystko co było tylko możliwe aż któregoś dnia padł rozrusznik i co się okazało ktoś włożył rozrusznik od 1,9 który jest słabszy,kupiłem nowy zamiennik i problem z odpalaniem znikł,za to rozleciał się silnik ale to już inna historia.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,778

    Domyślnie

    Do sprawdzenia poziom kompresji, robota na kilkanaście minut . Jeśli się okaże że jest źle, to zdejmuj kolektor i sprawdź stan klapek wirowych. Jeśli którejś brak to w skrócie... "szykuj portfel". Błąd świec pojawia się w tym modelu przy znacznych spadkach prądu, przy długim kręceniu pewnie aku już niedomaga stąd błąd, ale ja świecami bym się póki co narazie nie przejmował. Bez weryfikacji stanu silnika ja bym osprzęt zostawił na dalszą tj późniejszą weryfikację.

    Niestety ale w 16v często dochodzi do oberwania klapek, które wpadają do silnika i niszczą w zasadzie wszystko włącznie z turbiną

    ... I wierz mi bez 3 klapek (urwane) auto odpala jako tako i jeździ również normalnie. Gruby problem robi się gdy temperatura spada grubo poniżej 0 w tedy odpalanie nie jest już ciekawe przy słabej kompresji

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez olo_84 ; 03-12-2020 o 06:40
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

Podobne wątki

  1. [159] Problemy z odpalaniem
    Utworzone przez igorrr1996 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-01-2020, 22:39
  2. 156 2.4 20V problemy z odpalaniem
    Utworzone przez wkamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 14:17
  3. T.S. - problemy z odpalaniem
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 18:45
  4. [33] Problemy z odpalaniem 1.4
    Utworzone przez mariano w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 16:19
  5. [146]PROBLEMY Z ODPALANIEM.
    Utworzone przez tomekkus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-02-2008, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory