Page 2 with 4 The firstThe first 1234 LastLast
Show results from 11 to 20 with 31
  1. #11
    WinnieThePooh
    A guest

    Domyślnie

    kolega pisze, że wymieniał świece i cewkę. a jak sytuacja z przewodami zapłonowymi? też wymienione?


    › Więcej...: Wypadanie zapłonów w 159 2,2 jts

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    He joined the
    07 2012
    Lives in
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Posts
    13,791

    Domyślnie

    Quotation Wrote Adam_P Zobacz post
    kolega pisze, że wymieniał świece i cewkę. a jak sytuacja z przewodami zapłonowymi? też wymienione?
    In engineach JTS nie ma klasycznych przewodów zapłonowych. Jest po prostu wiązka przewodów sterująca zapłonem. Cenna uwaga, te przewody też mogły się uszkodzić.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    banned Beginner
    He joined the
    12 2020
    Auto
    Alpha 159
    Posts
    93

    Domyślnie

    Quotation Wrote cinek_73 Zobacz post
    Zauważyłem nowe objawy, wczoraj rano po odpaleniu auta przy temp. -2,5 kilkakrotnie "prychnęła" w dolot, po około 30 sekundach przestała, po południu kiedy odpalałem auto przy temp. +7 nic się nie działo, nie "strzelała" i chodziła równiutko bez żadnych niepokojących objawów. ????
    To raczej nie wskazywałoby na problem z układem zapłonowym, bo gdyby przyczyną były, po kolei, świece, cewki czy przewody, to na ciepłym engineu, czy w wyższej temperaturze otoczenia, byłyby dokładnie takie same objawy, a kolega pisze, że przy rozgrzanym the engine oraz odpalaniu zimnego the engine, przy wyższej temperaturze otoczenia, problem znika, w każdym razie, ja tak to zrozumiałem.

  4. #14
    WinnieThePooh
    A guest

    Domyślnie

    Można jeszcze zamiast kupować następne rzeczy zamienić świece miejscami i sprawdzić, czy wypadanie zapłonów nie pojawi się na innym cylindrze. Byćmoże trafiła się nowa, ale wadliwa świeca.

  5. #15
    banned Beginner
    He joined the
    12 2020
    Auto
    Alpha 159
    Posts
    93

    Domyślnie

    @cinek_73, jeśli masz dostęp do ECU, to, żeby raz na zawsze, sprawdzić, czy problem jest tylko na zimnym, czy również na ciepłym engineu, podłącz ECU i wykasuj błędy, następnie odpal zimny silnik i sprawdź, kiedy się one ponownie pojawią, jeśli krótko po odpaleniu, czyli na zimnym the engine, to rozgrzej go, skasuj błędu i ponownie przeprowadź diagnostykę - jeśli błędy pojawią się znowu, to będzie oznaczało, że temperatura the engine, nie wływa na pojawianie się błędów, jeśli jednak będzie inaczej, to masz prostą odpowiedź na swoje wątpliwości i ja bym nadal stawiał na sondę/sondy Lambda, która odpowiada za wzbogacenie mieszanki paliwowo - powietrznej, przy zimnym silniku - jeszcze jedna sprawa, jakie masz obroty, po odpaleniu zimnego silnika, w chwilach, kiedy pracuje on normalnie?

  6. #16
    The user Fachowiec Avatar FXX
    He joined the
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Posts
    2,645

    Domyślnie

    Jeśli błędy pojawią się bezpośrednio po odpaleniu zimnego enginea to sonda lambda nie ma tutaj prawdopodobnie nic do rzeczy. Większość sterowników nie uwzględnia odczytów z sondy dopóki ta się nie rozgrzeje.


    Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    banned Beginner
    He joined the
    12 2020
    Auto
    Alpha 159
    Posts
    93

    Domyślnie

    @FXX, co zatem steruje wzbogacaniem mieszanki paliwowo - powietrznej, na zimnym engineu?

  8. #18
    The user Fachowiec Avatar FXX
    He joined the
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Posts
    2,645

    Domyślnie

    Zawsze składem mieszanki steruje sterownik enginea, tyle, że przy sondzie, która nie osiągnęła temperatury pracy odbywa się to bez udziału wskazań sondy, a jedynie m.in. na podstawie czujnika temperatury i map.

  9. #19
    banned Beginner
    He joined the
    12 2020
    Auto
    Alpha 159
    Posts
    93

    Domyślnie

    Quotation Wrote FXX Zobacz post
    która nie osiągnęła temperatury pracy
    Ale to też jest parametr, a więc jeśli sonda jest uszkodzona, to może podawać błędny parametr, np. taki, że jest rozgrzana.

  10. #20
    The user Fachowiec Avatar FXX
    He joined the
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Posts
    2,645

    Domyślnie

    Quotation Wrote Taurus Zobacz post
    Ale to też jest parametr, a więc jeśli sonda jest uszkodzona, to może podawać błędny parametr, np. taki, że jest rozgrzana.
    A w jaki sposób miałaby to robić, skoro sonda nie mierzy swojej temperatury?

    Jeśli sonda by nie osiągała właściwej temperatury to jest uszkodzona grzałka co sygnalizowane jest dodatkowym błędem w ECU.
    Ponadto, to czy ECU uwzględnia sygnał z sondy można bardzo prosto i szybko sprawdzić.
    Podobnie jak i pracę samej sondy.

Similar threads

  1. 1.6 TS 120KM - ignition failure
    Created by czepi in section 147
    Response: 15
    Last post/author: 06-07-2018, 08:55
  2. Prolapse of ignitions
    Created by Marco21 in section 147
    Response: 3
    Last post/author: 21-09-2016, 21:02
  3. V6 the loss on igniting the gasoline V6
    Created by misio1 in section 166
    Response: 22
    Last post/author: 22-02-2016, 19:17
  4. Prolapse of ignitions AR 156 2.5 V6
    Created by kosa kosecki in section 156
    Response: 11
    Last post/author: 02-05-2013, 19:14
  5. [145] 1.4 bx 95 ' hair loss ignitions
    Created by Jesion in the section 145/146/155
    Response: 12
    Last post/author: 09-07-2010, 23:34

Tags for this topic

Permissions

  • You can not assume a new topic
  • You can not write messages
  • You can not add attachments
  • You can not edit your posts
  •  
Shock absorbers