Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1,9JTDm 16V 150KM, 2008
    Postów
    84

    Domyślnie Dmuchawa Alternator brak ładowania i problem

    No i problem powrócił...

    Od jakiegoś czasu borykalem się z rozladowujacym się akku.
    Najpierw myślałem że akku jest stary słaby nie trzyma ale po zmierzeniu napięcia na postojubiegu jałowym i przy włączonym ogrzewaniu na AUTO ładowanie spadało do 12.80 więc pierwsza myśl to alternator.
    Wymieniłem alternator na nowy.
    To samo.
    Podczas mierzenia wyłączałem nawiew na OFF ładowanie wracalo na 14.cos.
    Dodatkowo przy załączaniu dmuchawy grzeje się alternator na tyle że trudno go dotknąć.
    Pomyślałem że dmuchawa nawiewu padla i stawia opor na poborze pradu więc kupiłem nową, nie używana, o takich samych numerach, oryginalna. W czasie gdy czekałem na dmuchawę jeździłem z pustym miejscem na wiatrak i nie zalaczalem ogrzewania przez około tydzień, w tym czasie alternator się nie grzał.
    Założyłem inny akku żeby wyeliminować wadliwy akumulator.
    Założyłem nowa dmuchawę i .... i znowu to samo. Po załączeniu klimatronika na full nawiew, altek się grzeje, ładowanie 12.50.

    Gdzie szukać błędu? Ktoś coś?


    › Więcej...: Dmuchawa Alternator brak ładowania i problem

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,022

    Domyślnie

    A przewody sprawdzone między alternatorem i Aku oraz Aku i nadwoziem pod obciążeniem?

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Bravo T-jet, Chevy TB
    Postów
    12,981

    Domyślnie

    Przewody oczywiście do sprawdzenia. Masz dodatkową elektryczną nagrzewnicę?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => Nuova Bravo 1.4 T-Jet

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    759

    Domyślnie

    Masz zapewne elektryczną nagrzewnicę u siebie, stąd spadki napięcia i one takie mają być (tak będzie, dopóki płyn chłodzący nie osiągnie bodajże 65 stopni).

    Najprościej sprawdzić tak: daj temperaturę na LOW, nawiew ustaw ręcznie na np. 3 kreski, włącz światła i zobacz jakie masz napięcie.
    Jak powyżej 13,8 to jest OK.

    Albo daj VIN to sprawdzimy czy masz tą grzałkę u siebie.

Podobne wątki

  1. [159] Alternator brak ładowania
    Utworzone przez 159156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2018, 13:48
  2. [159] Brak ładowania alternator
    Utworzone przez 159156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2018, 19:25
  3. [155] 2,0 16V Brak ładowania, alternator, regulator do wymiany
    Utworzone przez Meyson w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-08-2016, 16:20
  4. Alternator ładuje, a brak ładowania na akumulatorze
    Utworzone przez klimekkk w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-12-2014, 19:52
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory