Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Awaria płynu chłodzenia, płyn chłodniczy "łatwy" temat, zapraszam

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4
    Postów
    2

    Domyślnie Awaria płynu chłodzenia, płyn chłodniczy "łatwy" temat, zapraszam

    Witam,
    Na pewno podobny temat już powstał. Jednakże mój przypadek nie jest typowy dlatego też zakładam podobny ale inny temat. Mianowicie
    Pacjent :
    AR 159 2.4 Jtdm 2006 r bez dpf, zaślepiony egr
    Problem :
    Podczas jazdy poziom płynu chlodniczego się podnosi, na postoju ucieka ze zbiorniczka. W przeciągu dwuchtygodni (przy ostatnich silnych mrozach) zszedł cały płyn (pół zbiorniczka)
    Wskazówki:
    W listopadzie przeprowadzony remont uszczelki głowicy, pompa wody. Pod autem nie widać plamy po płynie
    Inne informacje:
    Gdy remontowana była uszczelka pod głowica to podczas montażu zauważyłem mała ryske która postanowiłem zostawić ( więc mimo remontu nie wykluczam uszczelki). Jednakże tester uszczelki nie zmienia kolory podczas testu. Wgl nic się nie dzieje w rurce, nawet nir idą bąbelki ( a gdy robilem test w audi bąbelki były - niee, nie zmienił koloru xD) . Wymieniłem korek na nowy, ale po pewnym czasie wessalo mi go do środka (tak że musiałem demontować cały zbiorniczek i wybijać go od dołu). Podczas remontu uszczelki mechanik stwierdził że termostat jest w porządku. Temperatura na wskazniku nie skacze, wgl przed remontem uszczelki nie skalala (być może nie była uszkodzona). Przewody idące do chłodnicy ciepłe, miękkie. Ogrzewanie działa. Pod dywanikami sucho. Nie zauważyłem by któryś z przewodów był uszkodzony.
    Czy to może być chłodnica?
    Proszę o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar majkelmu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była alfa romeo 145 1,6 TS '00, jest Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    487

    Domyślnie

    Jak w 2.4 dzieją się takie jaja to większość przypadków kończy się naprawą/ wymianą pękniętej głowicy.

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jozofek
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd 156FL 2.4 JTDm 175 KM było obecnie 159 2.4JTDm Qtronic Ti
    Postów
    549

    Domyślnie

    Milion razy już to było wystarczy dobrze poszukać mnie też to spotkało dwa razy objawy te same co u ciebie .po drugim razie z żalem się rozstałem z alficzką chociaż miałem w sumie trzy alfy .i miłość została ale nieraz nerwy i pieniądze nie są warte każdej miłości pozdrawiam

    Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Leci płyn przez pompę wody. Zdejmij górna obudowę rozrządu i zobacz jak wygląda pasek i reszta

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar ziutol94
    Dołączył
    09 2019
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Auto
    159 TI 2.4 jtdm
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał stuntmachine Zobacz post
    Leci płyn przez pompę wody. Zdejmij górna obudowę rozrządu i zobacz jak wygląda pasek i reszta

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
    Wtedy by podczas jazdy nie przybywało płynu.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Cytat Napisał cecuch Zobacz post
    Witam,
    Na pewno podobny temat już powstał. Jednakże mój przypadek nie jest typowy dlatego też zakładam podobny ale inny temat. Mianowicie
    Pacjent :
    AR 159 2.4 Jtdm 2006 r bez dpf, zaślepiony egr
    Problem :
    Podczas jazdy poziom płynu chlodniczego się podnosi, na postoju ucieka ze zbiorniczka. W przeciągu dwuchtygodni (przy ostatnich silnych mrozach) zszedł cały płyn (pół zbiorniczka)
    Wskazówki:
    W listopadzie przeprowadzony remont uszczelki głowicy, pompa wody. Pod autem nie widać plamy po płynie
    Inne informacje:
    Gdy remontowana była uszczelka pod głowica to podczas montażu zauważyłem mała ryske która postanowiłem zostawić ( więc mimo remontu nie wykluczam uszczelki). Jednakże tester uszczelki nie zmienia kolory podczas testu. Wgl nic się nie dzieje w rurce, nawet nir idą bąbelki ( a gdy robilem test w audi bąbelki były - niee, nie zmienił koloru xD) . Wymieniłem korek na nowy, ale po pewnym czasie wessalo mi go do środka (tak że musiałem demontować cały zbiorniczek i wybijać go od dołu). Podczas remontu uszczelki mechanik stwierdził że termostat jest w porządku. Temperatura na wskazniku nie skacze, wgl przed remontem uszczelki nie skalala (być może nie była uszkodzona). Przewody idące do chłodnicy ciepłe, miękkie. Ogrzewanie działa. Pod dywanikami sucho. Nie zauważyłem by któryś z przewodów był uszkodzony.
    Czy to może być chłodnica?
    Proszę o pomoc
    Chcesz powiedzieć że zdjąłeś głowicę, wymieniłeś uszczelkę a nie dałeś sprawdzić głowicy na szczelność i do planowania? To narobiłeś sobie roboty bo zapewne czeka cię ta sama robota plus spawanie głowicy.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MikeDraven
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    brak
    Postów
    794

    Domyślnie

    Cytat Napisał megalanca Zobacz post
    ta sama robota plus spawanie głowicy.
    Niestety to daje marne efekty. Ja już bym szukał drugiej
    "Nie możesz nazywać siebie prawdziwym miłośnikiem motoryzacji jeśli nigdy nie miałeś Alfy Romeo" - Jeremy Clarkson

    Pomogłem? Dodaj punkt reputacji (gwiazdka pod postem)

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Cytat Napisał MikeDraven Zobacz post
    Niestety to daje marne efekty. Ja już bym szukał drugiej
    Nie zgadzam się spawanie głowicy jest naprawą bardzo trwałą pod warunkiem że zakład który wykonuję naprawę ma o tym pojęcie,w tych silnikach pękanie głowicy to temat nagminny i znalezienie głowicy nigdy nie spawanej jest bardzo trudne o ile w ogóle możliwe.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    BG-DE-PL
    Auto
    155 + 159
    Postów
    208

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Super tylko to daje ponad sześć tysięcy do tego przesyłka i wychodzi to samo co u nas w ASO jak ostatnio pytałem to było 70000 i zwrot starej,do tego inne graty typu uszczelki rozrząd i jest ponad 10000 a ile warte jest auto?

Podobne wątki

  1. Zapraszam do facebook'owej grupy "Świętokrzyscy Alfaholicy"
    Utworzone przez TriXter w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 19:51
  2. Ubywający płyn chłodniczy "uszczelka"?
    Utworzone przez kassovitz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 08:43
  3. [Zapowiedź] ^^ "FJS" - TRENING POJEZDZAWKA- 4 LIPCA 2011<pon> TOR KIELCE- zapraszam !! ^^
    Utworzone przez fitnes w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 10:19
  4. [145] Wysoka temperatura silnika i brak reakcji "chłodzenia".
    Utworzone przez Evendi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 20:31
  5. [156] Jak przeczyścic układ chłodniczy z "kiślu" ?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 13:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory