Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 automat
    Postów
    14

    Domyślnie Tracę wiarę do Marki

    Dzień dobry
    Potrzebuje wsparcia, dobrej rady, czegokolwiek. Moja Alfa złamała mi serce a tyle lat broniłem tej marki

    To nie jest oferta sprzedaży. Bardziej prośba o radę co byście zrobili w tej sytuacji.

    Poniżej przedstawiam historię zmagań, zupełnie szczerze.
    Alfa 159 SW 2,4 automat, kupiona w 2016 od Polaka, który ją sprowadził z Belgii. Przebieg 200 tyś
    Auto od razu trafiło w ręce ETS Performance, było to wywalenie klap wirowych, usunięcie DPF, zaślepnie EGR, podniesienie mocy do 240 km. I wszystko się udało świetnie, był jakiś problem z ABS i ETS (kontrolki się świeciły – układy nie działały) ale nie przeszkadzało mi to w jeździe i byłem umówiony z człowiekiem, że przy okazji to zrobi.

    Po kilku miesiącach zaczęła się przygoda z przegrzewaniem się silnika, ubytek płynu chłodniczego, dolewki, sprawdzenie testerem spalin – wynik pozytywny. Decyzja uszczelka i pewnie głowica, robotę wykonywała ta sama firma ETS Performance. Historia się skończyła tak, że po 3 miesiącach auto odebrałem siłowo, ponieważ cały czas był przekładany termin oddania, kontakt telefoniczny był słaby, cały czas coś się wydarzało. Auto odebrałem jako zrobione ale trzeba było zregenerować jeden wtrysk i niestety nie zostały zrobione wspomniane układy ETS i ABS.
    Wtrysk został zrobiony i tu zaczyna się najlepsza przygoda z Alfą, auto chodziło po mistrzowsku przez klika lat.

    Po prawie 4 latach postanowiłem zrobić coś z tym ETS i ABS, auto stało u specjalisty, który wgrał tylko fabryczny soft (mniejsza moc ale też spalanie spadło) nie udało mu się uruchomić systemów (podejrzewam, że do końca się nie znał – plan był znaleźć kogoś kto się bardziej specjalizował w temacie).

    To wszystko się zbiegło z kolejnym przegrzaniem – podniosła się na trasie temp. Na chwilę, spadła, odczekaliśmy i pojechaliśmy dalej. Potem parę razy robiłem kilka dolewek ale już sam nie wiem jak to z tymi wyciekami było, ponieważ płyn zasysało po odkręceniu korka podnosiło bardzo wysoko, ciężko wyczuć. Sytuacja się powtarzała z tymże, tester spalin tym razem nic nie pokazywał – kolor się nie zmieniał. W skrócie w międzyczasie zostało wymienione: zbiorniczek, przewody wody, chłodnica i termostat. I było przez kilka miesięcy ok sprawdzałem na szybkich trasach, z temperaturą nic się nie działo. Był efekt zasysania, zawsze płynu było lekko poniżej minimum i ile bym nie dolał zawsze był ten sam poziom. Przeszkadzało mi to i gdzieś wyczytałem, że to może być efekt zapowietrzania. Znalazłem na forum coś na ten temat i było zdjęcie z odpowietrznikiem (z przodu silnika po lewej). Nie wiem czy dobrze ale na włączonym silniku z nawiewem na max temp odkręciłem ten odpowietrznik. Płyn się wylał zakręciłem tą śrubkę i tyle było mojej naprawy.
    Od tego momentu problem się nasilił częściej podnosi się temp i to nawet jak jest płyn na tym poniżej minimum poziomie. Ostatnia kwestia zrobiona to zaślepienie chłodniczki spalin - mechanik zrobił bajpas.

    I jest tragedia szczególnie przy gazowaniu mocnym i co ciekawe tak jak napisałem wcześniej podnosi się temperatura nawet jak ten płyn - bardzo mało co prawda prawie na dnie zbiorniczka ale jest.


    Tomasz Demidowicz 793031981


    › Więcej...: Tracę wiarę do Marki
    Ostatnio edytowane przez dymecc ; 15-04-2021 o 18:13

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    942

    Domyślnie

    Hmm głowica pęknięta ??? Może uszczelka trochę puszcza ??? To wszystko wróżenie bez rozbiórki i oględzin.
    Polecam w sprawie uporania się z tym błędem Tomka z autka.pl (akurat on czy jego elektryk to ogarnia) To jakis problem z kalibracją systemu ale on to jakoś wie co i jak. Już kilka razy to robił więc myślę, że poradzi cos na to.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    156 2.5V6 był; 156 2.4jtd był;166 2.4 JTD 03`; 159 2.4JTDm - jest
    Postów
    52

    Domyślnie

    Znajdź dobry warsztat, najlepiej z polecenia niech zdiagnozują i wycenią mniej/więcej naprawę. Wtedy będziesz wiedział co robić. Auto jakoś nie dymi dziwnie? Pewnie znowu uszczelka/głowica do roboty.
    A co do wiary w markę to Alfa Romeo nigdy nie była i nie jest dobrą marką. Albo Ci się auto podoba i nim jeździsz albo zmieniasz na inne, które bardziej sprosta oczekiwaniom. Nie ma co dorabiać filozofii.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Annatar
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    159 1.9 JTDm 16v 2007 berlina, 156 2.5 V6 24V Busso 1998 berlina (ex), 156 3.0 V6 24V Busso 2002
    Postów
    506

    Domyślnie

    Jak tak czytam forum i grupy, to i w tym przypadku obstawiam jedno: problem jest zapewne nie jest w marce, ani w konkretnym samochodzie, ale w "specach", którzy się nią zajmują.
    Moje belle:
    1) Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 2007 r.:
    # seria: 150km :: 320nm
    # program 1: 180km :: 407nm
    # program 2: 202km :: 424nm :: popcorn limiter
    # program 3: 213.6km :: 441.1nm :: eko off
    # program 4: 207.7km :: 445.1nm :: eko off :: rev limiter & bass idle

    2) Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V Busso 1998 r. (ex)

    3) Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V Busso 2002 r.
    # seria: 2.5 V6 24V

    ---


    lameccanicadelleemozioni.pl

    :: FB :: IG :: YT :: MK ::

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    AR Giulietta 150KM, Jeep Renegade
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał dymecc Zobacz post
    usunięcie DPF, zaślepnie EGR
    Kara musi być.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    BG-DE-PL
    Auto
    155 + 159
    Postów
    113

    Domyślnie

    200tys. To auto miało po przejechaniu polskiej granicy.
    Nie ma szans żeby przy 200 tys. Wywaliło uszczelkę czy tym bardziej pękła głowica, chyba że ktoś smalił laka bez pamięci dzień w dzień. Nie napisałeś nic o stanie w jakim kupiłeś samochod, ale domyślam się że trupa nie kupiłeś w ciemno. A do tego jeszcze podniosłeś moc i zaczęły się problemy. Trzeba się do tego przyzwyczaić ze alfa to nie a6 co 500 tys. Przejedzie bez problemu. Nie żebym był po stronie niemieckiej konkurencji, ale prawda jest taka że Alfy wymagają trochę więcej troski niż twarde niemieckie maszyny, zwłaszcza porównując auta z lat produkcji 159.
    Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,372

    Domyślnie

    Cytat Napisał Knapek Zobacz post
    Kara musi być.
    jaka kara , co ty bredzisz , sam mam cała ekologie wywalona i od 4 lat nie narzekam , to wina lekarzy a nie pacjenta ze z chorobami nie potrafia sobie poradzic , chociaz teraz juz jest o wiele lepiej , przy 156 -ce , jak mówiłe jaki silni zamykali bramy

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annatar Zobacz post
    problem jest zapewne nie jest w marce, ani w konkretnym samochodzie, ale w "specach", którzy się nią zajmują.
    Dokładnie tak, ktoś, nie mam na myśli autora wątku, kupuje jakiś totalny szrot, a później pakuje w niego worek pieniędzy i uważa, że winna temu jest marka samochodu.

    Przechodząc do meritum - znajdź takiego fachowca, który będzie w stanie postawić diagnozę, bo jak na razie, to pakujesz kasę całkowicie bez sensu - w ten sposób, to możesz wymienić połowę samochodu, a problem i tak nie zniknie.

    Dawno, dawno temu, w czasach "kaszlaków", miałem problem z brakiem ładowania, a dodatkowo paliło bezpiecznik od świateł - był to ogólny problem "kaszlaków" (słabe ładowanie), ale u mnie występowało to zdecydowanie intensywniej, a poza tym to palenie bezpiecznika - wymiana kolejnych rzeczy, z prądnicą włącznie niczego nie poprawiła, a mechanik wreszcie stwierdził, że wg niego, to trzeba wymienić całą wiązkę instalacji, ale on się tego nie podejmuje - jakoś tak, zupełnie przypadkiem, zgadałem się z kumplem, który był elektrykiem samochodowym - opowiedziałem mu o tym, co trapi mojego "kaszlaka", a on kazał mi go przyprowadzić i zostawić na jakiś czas - na drugi dzień, zadzwonił do mnie i powiedział, że znalazł problem, a było nim skorodowane gniazdo oświetlenia tablicy rejestracyjnej - mając na uwadze, poniesione wcześniej koszty, nie wiedziałem, czy mam się śmiać, czy wkur....

    Cytat Napisał dymecc Zobacz post
    Nie wiem czy dobrze ale na włączonym silniku z nawiewem na max temp odkręciłem ten odpowietrznik. Płyn się wylał zakręciłem tą śrubkę i tyle było mojej naprawy.
    Sprawdź, czy to na pewno jest śrubka, bo ja w 1,9 JTS, też chciałem być zapobiegliwy i "odkręciłem" ten odpowietrznik, tyle, że okazało się, że to nie jest śrubka, pomimo, że ma szczelinę, jak do płaskiego śrubokręta, ale zawór jednostronny, który jest tam jakoś albo wklejany, albo wciskany na siłę, a jego "odkręcenie", spowodowało to, ze w czasie jazdy ten zaworek mi wywaliło i wyciekła spora ilość płynu - zaślepiłem ten otwór gumowym koreczkiem, który zacisnąłem trytytką i poszukuję tego zaworu, a więc tak przy okazji, jakby ktoś miał na zbyciu, to jestem zainteresowany - to, ze jest zaślepiony, to żaden problem, bo odpowietrznik działa tylko wtedy, kiedy zmieniamy płyn, przez cały pozostały okres, on nie spełnia żadnego zadania, a więc nie jest to jakiś palący temat, tyle tylko, że ja lubię mieć wszystko jak należy - a więc, gdyby ktoś miał, albo znał kogoś kto ma i może sprzedać taki zaworek, to jestem zainteresowany.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.8 i GT3.2 Q2
    Postów
    733

    Domyślnie

    Za problemy z przegrzewaniem może odpowiadać niesprawna pompa wody, nie wiem kiedy była wymieniana.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Backdoor
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V 160KM/357,5NM TuneUp
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał Knapek Zobacz post
    Kara musi być.
    się "znafca" znalazł.. zamilcz jak nie masz pojęcia..xD

Podobne wątki

  1. Fan marki - markus
    Utworzone przez markus 78 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-01-2019, 11:12
  2. [GTV] Manszeta półosi. Tracę zmysły, przykładam spluwę do skroni.
    Utworzone przez alfaromeorosso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 16:32
  3. GT 1,9 JTD 150KM - Tracę moc
    Utworzone przez Daniel w dziale GT
    Odpowiedzi: 134
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 15:25
  4. Normalnie tracę już powoli cierpliwość do tego auta...
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 17:34
  5. Alfiści pomocy , bo już tracę siły
    Utworzone przez Thomas w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-06-2007, 00:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory