Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Cieknący kolektor ssący? 1.75 TBi

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie Cieknący kolektor ssący? 1.75 TBi

    Witam, zakładam nowy temat bo w sumie całkowicie inna historia się pojawiła.


    Silnik to "wspaniałe" 1.75 TBi

    Otóż cieknie mi gdzieś za silnikiem, wygląda jakby to było z kolektora ssącego. Teraz moje pytanie - czy jest to możliwe? Czy leci tam jakakolwiek woda/płyn? Stojąc od przodu wchodzi tam po lewej stronie (czyli strona pasażera) jakiś kruciec co idzie z niego płyn również do nagrzewnicy i taki grubszy wąż jakby zbrojony (nr katalogowy: 55215136) Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2022-03-27 17_45_24-Wasserrohr Alfa Romeo 159, Brera, Giulietta, Spider 55215136 _ eBay.png
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	129.9 KB
ID:	283220 ale patrząc na fotki to idzie to prostu płyn przez niego dalej w blok. Podejrzewałem, ze może na łączeniu tego krućca z kolektorem cieknie, ale wydaje się być sucho.

    Kolektor jest plastikowy i ma gumowe uszczelki, co by wskazywało, że rzeczywiście coś tam może być pod wodą, ale ja tego nie widzę. Nie chce rozkładać tego na próżno bo dużo tam zabawy w odczepianie pierdół, a te plastiki w tym silniku są szczególnie dziadowskie i potrafią się rozlatywać w rękach (jak np osłona rozrządu).

    Niżej załączam fotki z netu - głowicy od strony kolektora i samego kolektora.



    Może w ogóle ktoś miał taki problem jak ja, bo jest to dziwne dosyć - jak rozgrzewam auto od 0 do 90 stopni, to wtedy mi ubywa płynu i cieknie za silnikiem (tak jakby z UPG albo kolektora (raczej kolektora, bo w góre nie powinno pryskać z tej uszczelki przecież...), ale potem w ciągu dnia jak już raz się rozgrzał to nic dalej się nie dzieje.

    Dodatkowo przewody co idą od zbiorniczka (który mam nowy - około dwa lata ma, bo przy tamtym mechanik mi ułamał rurke od powrotu płynu i nie chciałem drutować, więc dałem nowy) są jak dętka od roweru w niektórych miejscach mocno napuchnięte już (jakby się guzy porobiły), czy może być coś nie tak z korkiem od tego zbiorniczka?
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Cytat Napisał oran Zobacz post
    . Teraz moje pytanie - czy jest to możliwe?
    Tak jest to możliwe.
    Cieknie albo z pod kolektora ssącego albo ze złączki tego plastikowego przewodu.
    Nie wiem kto ci to diagnozuje ale skoro nie potrafi znależć prostego wycieku to go zmień.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie

    [MENTION=6]Piotriix[/MENTION]
    No w sumie to ciekło z pompy też i taka robota, nie wiadomo skąd dokładnie. A jak rozgrzany to już nie ciekło i myślał mechanior, że ok. W weekend sam sobie diagnozowałem dalej więc siebie niestety raczej nie zmienię

    Głupie się mi to wydawało, że w kolektorze woda, ale tam w głowicy chyba są kanały przelewowe i np te środkowe w których śruby nie wchodzą są prawdopodobnie otwarte i tylko kolektor je dociska i zasłania, więc jest to możliwe, że woda tam się znajduje. Czy jednak tamte dziury nie są połączone z kanałami?

    Dzięki za pomoc ogólnie, bo już w głowię mętlik miałem trochę.
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=p7j5...Zr%C3%B3bToSam
    Można użyć zwykłej pompki i korka gumowego
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie

    No pękła ta guma od tego krućca co wchodzi w głowicę, uszczelka zmieniona i już nie cieknie.

    A kolega admin, [MENTION=6]Piotriix[/MENTION] możesz mi powiedzieć jak u ciebie wygląda temperatura i zachowanie wskazówki? Mi się wydaje, że wcześniej miałem zawsze na 90 stopni i ani drgnęła, teraz pokazuje co do stopnia wachania, na 90 chyba jest tam 89* a reszta jak idzie w dół to jest na tym przedstawiana. Nie wiem czy gdzieś jeszcze nie mam nieszczelności, albo jest jeszcze zapowietrzone...

    Odkręcałem korek od zbiorniczka parę razy i ten odpowietrznik na rurce właśnie z głowicy od krućca tego całego.
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Stoi sztywno na 90 i tak ma być.
    Jak opada podczas jazdy to termostat do wymiany.

    Wysłane z mojego motorola edge przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie

    No to mi opada (wskazówka ), to na 100% termostat, czy jeszcze może być możliwość, że się pomału odpowietrza? Chociaż jeździłem z 15km dzisiaj i np na grzaniu 32 stopnie i nadmuchy na maksa, by nagrzewnice jakby co odpowietrzyć też, więc raczej powinno już się wszytko "ułożyć".
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Daj sobie kilka dni na testy

    Wysłane z mojego motorola edge przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie

    Zmieniłem i pomogło Dzięki wielkie
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

Podobne wątki

  1. Kolektor Ssący
    Utworzone przez Irek28 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 13:43
  2. AR 156 1.6l Kolektor ssący
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 08:39
  3. Kolektor ssący
    Utworzone przez qbazz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 08:23
  4. [146] Kolektor ssący
    Utworzone przez krzyś345 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 07:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory