Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar tvardy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    132

    Domyślnie Nagłe przegrzanie

    Czy może mi ktoś pomóc ?
    Mam następujący problem...

    Co jakiś czas pojawia mi się mała plama płynu chłodzącego pod autem w garażu.
    Ok. roku temu jadąc z przyczepą campingową z włączoną klimą zauważyłem podnoszenie się temperatury - zostało zdiagnozowane, że prawdopodobnie są zawalone syfem chłodnice - i tak było. Chłodnice zostały wyczyszczone i było OK

    Ale co jakiś czas nadal ma "ciotę"

    Wracając z wypadu weekendowego już prawie na ostatniej prostej... włączyłem klimę i po ok 5km pojawił mi się komunikat że mam za wysoką temperaturę... nie gapię się cały czas w zegary... ale okazało się że poszło na maks...
    Wiadomo, płyn wypełnił cały zbiorniczek i aż się wylewało przez przelew...

    I mam takie pytania...

    Czy po wyłączeniu silnika w takiej sytuacji wiatraki na chłodnicy nie powinny działać aż do obniżenia temperatury ??
    Czy po włączeniu ogrzewania kabiny na MAX nie powinno lecieć wręcz gorące powietrze ??


    › Więcej...: Nagłe przegrzanie

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Zlokalizuj wyciek i napraw.
    Temperatura skoczyła nagle bo zabrakło płynu do chłodzenia. Gdyby wiatrak się nie włączał to podczas jazdy pęd powietrza wystarczałby by wychłodzić płyn. Przegrzewanie następowało by podczas postoju lub podczas powolnej jazdy w korkach.
    Jeśli brakuje płynu to możliwe że nagrzewnica jest sucha a więc nie będzie grzała mimo przegrzania silnika.

    Niemal identyczną sytuację miałem tydzień temu. Będąc na wakacjach jeździłem pożyczonym Citroenem C5. Przez pierwszy tydzień wszystko było OK, po czym któregoś dnia zauważyłem że po wyłączeniu auta wentylator chłodnicy długo pracował. Uruchomiłem silnik na chwilę i po ponownym wyłączeniu wentylator przestał pracować. Temperatura na wskaźniku była OK. Dziwne zachowanie ale nie zawracałem sobie tym głowy. Tak było przez resztę dnia. Następnego dnia po krótkiej przejażdżce nagle temperatura skoczyła na max. i pojawił się komunikat o wyłączenie silnika. natychmiast się zatrzymałem, otworzyłem maskę żeby sprawdzić stan płynu i okazało się że to nie możliwe Zbiorniczek wyrównawczy jest pod obudową przykręconą na śruby torx więc jeśli nie masz w zwyczaju wozić w bagażniku skrzynki narzędziowej to na drodze nie sprawdzisz poziomu. Jest jedynie dostęp do korka wlewu. Jako że było to w gorącym klimacie to zawsze mieliśmy ze soba dużą butlę wody. Wlałem ok. 3 litrów (dalej nie wiedząc czy to już dosyć czy jeszcze brakuje bo przez wlew nie da się ocenić poziomu w zbiorniczku). Przez najbliższe kilka dni wentylator chłodnicy nie załączył się ani razu na wyłączonym silniku więc ubytek płynu był raczej powolny (pod autem nie było widać wycieków).

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar majkelmu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była alfa romeo 145 1,6 TS '00, jest Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    396

    Domyślnie

    2.0 JTDm lubi cieknący w kilku miejscach:
    - chłodniczka EGR,
    - kolektor ssący,
    - karbowane przewody do kolektora i do chłodniczki oleju
    Możesz jeszcze zrobić taki mały test. Umieść czysta chusteczkę higieniczna z tyłu zbiorniczka wyrównawczego w miejscu przelewu zbiorniczka ( niewielki otwór przez który ucieka płyn przy wzroście ciśnienia w układzie). Jeśli chusteczka zabarwi się na różowo to musisz szukać przyczyny wzrostu ciśnienia. Może to być wadliwy korek, UPG...

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez majkelmu ; 17-08-2022 o 20:50

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał tvardy Zobacz post
    Czy po wyłączeniu silnika w takiej sytuacji wiatraki na chłodnicy nie powinny działać aż do obniżenia temperatury ??
    Po wyłączeniu silnika nie pracuje pompa wody, więc wiatraki mogą obniżyć temp. płynu w chłodnicy, ale nie temp. silnika

    Cytat Napisał tvardy Zobacz post
    Czy po włączeniu ogrzewania kabiny na MAX nie powinno lecieć wręcz gorące powietrze ??
    Jeśli w nagrzewnicy nie ma płynu, to gorące powietrze nie poleci

    Cytat Napisał majkelmu Zobacz post
    z tyłu zbiorniczka wyrównawczego w miejscu przelewu zbiorniczka ( niewielki otwór przez który ucieka płyn przy wzroście ciśnienia w układzie).
    Tam jest dziura w zbiorniku? To możliwe? Przecież wtedy ciśnienia w ogóle by nie było i płyn nie musiałby uciekać. Nadmiar nie jest puszczany przez korek?
    Ostatnio edytowane przez jadzia ; 18-08-2022 o 08:02

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar majkelmu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była alfa romeo 145 1,6 TS '00, jest Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    396

    Domyślnie

    Wzrost ciśnienia powoduje ugięcie grzybka w korku i odsłonięcie tego kanału przelewowego

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez majkelmu ; 18-08-2022 o 23:08

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelmu Zobacz post
    Wzrost ciśnienia powoduje ugięcie grzybka w korku i odsłonięcie tego kanału przelewowego
    A toś mnie zaskoczył, myślałem że nadmiar wychodzi przez korek. Poszedłem zobaczyć i faktycznie tam jest coś takiego. Człowiek uczy sie przez całe życie. Dziękuję

Podobne wątki

  1. [159] [TBI] Przegrzanie silnika
    Utworzone przez Dzz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-08-2020, 23:11
  2. [159] Przegrzanie 2.4jtdm
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 11-01-2014, 12:30
  3. witam alfa 156 2.5v. przegrzanie
    Utworzone przez cupus2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 18:07
  4. [164] długie przegrzanie jakie konsekwencje?
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-06-2011, 20:09
  5. 145 przegrzanie silnika
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-08-2008, 13:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory