Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Czy zmiana panelu klimy na polift da możliwość wyłączenia AUTO temp. nawiewu?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    343

    Domyślnie Czy zmiana panelu klimy na polift da możliwość wyłączenia AUTO temp. nawiewu?

    Jak w temacie. Tylko nie piszcie żeby wyłączyć na panelu funkcję auto. Bo te ciule (sorry, ale inaczej się nie da) albo przeoczyli albo chcieli uszczęśliwić na siłę. Nie ma takiej opcji żeby wyłączyć auto temp. Jest full auto albo auto. I tak sobie kombinuję co by było gdyby podmienić panel na taki z przyciskiem OFF, a nie mono. Będzie to działać jak trzeba?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,510

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfi Zobacz post
    Jak w temacie. Tylko nie piszcie żeby wyłączyć na panelu funkcję auto. Bo te ciule (sorry, ale inaczej się nie da) albo przeoczyli albo chcieli uszczęśliwić na siłę. Nie ma takiej opcji żeby wyłączyć auto temp. Jest full auto albo auto. I tak sobie kombinuję co by było gdyby podmienić panel na taki z przyciskiem OFF, a nie mono. Będzie to działać jak trzeba?
    A co chcesz uzyskać poprzez brak napisu AUTO?
    O ile wiem, to w poliftach i przedliftach logika działania układu jest taka sama, a tylko się różnią napisy na wyświetlaczu.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    343

    Domyślnie

    No nie bardzo tak jest. Już tu ktoś poruszył na długim wątku dotyczącym klimy, że za cholerę nie umie ustawić żeby z nawiewu leciało powiedzmy 19 stopni, a nie waliło farelką 30 do zadanej 19. Żeby Alfa jeszcze miała ze dwa czujniki temp. we wnętrzu. Ale jest jeden i to w takim miejscu żeby pasował design, a nie realna temp. Dlatego wkurza mnie jak jade np. do pracy pół godziny, a z nawiewu wali prawie na max gorące, a nie 19st. Bo tyle mam ustawione.
    Na moją logikę skoro w polifcie jest przycisk OFF który wyłącza AUTO to po cos to zmienili. U mnie albo klima żyje własnym życiem na FULL AUTO, albo mogę sterować skąd ma lecieć powietrze i z jaką siłą, ale temp. będzie dążyć do zadanej a nie leciała z nawiewu taka jaka jest na wyświetlaczu. Oczywiście sprężarka na AUTO jest wyłączona.
    Ostatnio edytowane przez Alfi ; 08-12-2022 o 13:05

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,510

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfi Zobacz post
    No nie bardzo tak jest. Już tu ktoś poruszył na długim wątku dotyczącym klimy, że za cholerę nie umie ustawić żeby z nawiewu leciało powiedzmy 19 stopni, a nie waliło farelką 30 do zadanej 19. Żeby Alfa jeszcze miała ze dwa czujniki temp. we wnętrzu. Ale jest jeden i to w takim miejscu żeby pasował design, a nie realna temp. Dlatego wkurza mnie jak jade np. do pracy pół godziny, a z nawiewu wali prawie na max gorące, a nie 19st. Bo tyle mam ustawione.
    Na moją logikę skoro w polifcie jest przycisk OFF który wyłącza AUTO to po cos to zmienili. U mnie albo klima żyje własnym życiem na FULL AUTO, albo mogę sterować skąd ma lecieć powietrze i z jaką siłą, ale temp. będzie dążyć do zadanej a nie leciała z nawiewu taka jaka jest na wyświetlaczu. Oczywiście sprężarka na AUTO jest wyłączona.
    To zestaw swoją logikę z faktami, bo w poliftowym panelu przycisk OFF nie wyłącza AUTO tylko wyłącza cały panel i układ klimatyzacji

    A temperatura nie będzie leciała taka jaką sobie ustawisz, bo to nie jest manualna klimatyzacja. W jednym i drugim panelu temperatura b dzie dążyła do ustawionej.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    343

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    To zestaw swoją logikę z faktami, bo w poliftowym panelu przycisk OFF nie wyłącza AUTO tylko wyłącza cały panel i układ klimatyzacji

    A temperatura nie będzie leciała taka jaką sobie ustawisz, bo to nie jest manualna klimatyzacja. W jednym i drugim panelu temperatura b dzie dążyła do ustawionej.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

    No to jeżeli jest tak jak mówisz to się rozczarowałem fest. Chętnie bym zamienił na klimę z 156. Moje zdanie jest takie, że jest to kretyński pomysł braku nawiewu zadanej temp. Żeby to chociaż działało jak trzeba. Ale nawet jak nastawie 17st. i tyle jest w górnej połowie auta to czujnik ma zimniej i dalej wali gorącym.
    Kolega w Astrze z 2016 jakoś może to fajnie ustawić. Ja wiem że to inna marka, ale się da. Oj te Afly idą złą drogą i to nie tylko o dmuchane powietrze mi chodzi.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    877

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfi Zobacz post
    No to jeżeli jest tak jak mówisz to się rozczarowałem fest. Chętnie bym zamienił na klimę z 156. Moje zdanie jest takie, że jest to kretyński pomysł braku nawiewu zadanej temp. Żeby to chociaż działało jak trzeba. Ale nawet jak nastawie 17st. i tyle jest w górnej połowie auta to czujnik ma zimniej i dalej wali gorącym.
    Kolega w Astrze z 2016 jakoś może to fajnie ustawić. Ja wiem że to inna marka, ale się da. Oj te Afly idą złą drogą i to nie tylko o dmuchane powietrze mi chodzi.
    Nie ma czegoś takiego jak nawiew zadanej temperatury, FXX już Ci wytłumaczył. Układ ma za zadanie jak najszybciej osiągnąć zadaną temperaturę.

    Narzekasz na markę, a masz prawdopodobnie coś uszkodzone: najpewniej czujnik temperatury albo sam panel (wentylator). Stąd odczucie, że to nie działa poprawnie.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Grodzisk Maz.
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    639

    Domyślnie

    Ja w przedliftowej mam panel poliftowy i przycisk OFF wyłącza całkowicie układ nawiewu i klimatyzacji.
    Jeżeli wariuje Ci temperatura to może w panelu nie działa wiatrak który doprowadza powietrze do czujnika lub ten otwór jest zasyfiony.
    Ostatnio edytowane przez marqo ; 08-12-2022 o 17:21
    Pozdrawiam




  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,510

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfi Zobacz post
    No to jeżeli jest tak jak mówisz to się rozczarowałem fest. Chętnie bym zamienił na klimę z 156. Moje zdanie jest takie, że jest to kretyński pomysł braku nawiewu zadanej temp. Żeby to chociaż działało jak trzeba. Ale nawet jak nastawie 17st. i tyle jest w górnej połowie auta to czujnik ma zimniej i dalej wali gorącym.
    Kolega w Astrze z 2016 jakoś może to fajnie ustawić. Ja wiem że to inna marka, ale się da. Oj te Afly idą złą drogą i to nie tylko o dmuchane powietrze mi chodzi.
    Jest na pewno, bo mieliśmy 159 przed liftem i poliftową Brerę.

    Swoją drogą w 156 z automatyczna klimatyzacja też nie było nawiewu zadanej temperatury, tylko ustawiłeś jaką masz mieć w samochodzie. Czujnik również był w podobnym miejscu.

    Dlatego, jeżeli w 159 jest aż taka różnica w stosunku do 156 to prawdopodobnie masz coś nie tak z układem. Na początek bym sprawdził co widzi centralka klimy - temperatury, czy wentylatorek przy czujniku pracuje, czy nie jest to wszystko zabite kurzem, czy klapy mieszalnika pracują właściwie itd.

    Ja poza odmrażaniem szyb zimą czy chłodzeniem samochodu w upale, używałem cały czas auto i wg mnie działała komfortowo.
    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 08-12-2022 o 17:33

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    343

    Domyślnie

    Kratki czyste. Bo sam czyściłem. Ale czy wentylatorek kręci to nie wiem, zobaczę. Najlepiej to bym się przejechał Alfą ze sprawnym panelem klimy. Może faktycznie mam coś zepsute. Ale wiosną mam wrażenie że aż tak nie wali ciepłym. Czyli coś tam działa.
    Ale co ciekawe ten kolega od Opla też bardziej sobie chwali klimę w swojej byłej 147 niż w Astrze.. Całą zimę jeździł na 20st i było git. Tak że nie jestem sam w odczuciach. Ja tak samo miałem w 156. Ustawiłem na 20 stopni i tyle leciało. Chyba że były mrozy poniżej 10st. to 159 lepiej i szybciej grzeje.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar nkaroluky
    Dołączył
    08 2021
    Mieszka w
    Okonek
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    210

    Domyślnie

    ja robie tak, ze przy obecnych temp mam ustawione na 18. w momencie gdy plyn chlodzacy pewnie ma prawie 50 st (kilka sekund zanim wskazowka sie podniesie) nawiew nagle zaczyna sie robic na max. musze zmniejszyc na 1 kreske i wtedy nie czuje, że leci cieple na maxa powietrze. inaczej sie nie da, dopoki temperatura we wnetrzu nie osiagne zadanej temperatury na zegarach, bedzie walic cieplym caly czas. ostatnio wracałem z delegacji, gdzie z miejsca startu mialem doslownie 300m na autostrade. i mimo ustawienia 18st dawalo mi gorącym powietrzem przez dobre pol godziny

Podobne wątki

  1. [159] polift nie swieci panel klimy
    Utworzone przez Rutek79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-04-2020, 22:54
  2. [159] Nawiew działa mimo wyłączenia zapłonu, nie działa regulacja mocy nawiewu.
    Utworzone przez danek90099 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-07-2019, 20:41
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-04-2016, 07:30
  4. Błąd P1200 wygnał wyłączenia silnika- auto nie pali
    Utworzone przez CARENZO w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-06-2013, 05:26
  5. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-09-2012, 11:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory