Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28
-
13-03-2023, 17:47 #1
Alfa Romeo 159 1.8 TBi oraz błędy P0011/P0016
Witam serdecznie. Przychodzę z problemem który dolega od jakiegoś czasu mojej TBi.
No więc tak, zacznijmy od tego co się dzieje:
Po pierwsze, jadąc normalnie gdy puszczę gaz mając powyżej 3k obrotów, auto wpada w wibracje/drgania do momentu aż obroty nie spadną poniżej 2k. Dzieje się tak raczej na wszystkich biegach, z naciskiem na 3 i 4 bo w sumie najczęściej ich używam w mieście. Po dodaniu gazu w dowolnym momencie wibracje znikają i auto jedzie normalnie.
Po drugie gdy już stanę po dłuższej lub ostrzejszej jeździe auto stojąc na luzie również wpada w drgania, ostatnio doszły do tego falujące obroty. Po naciśnięciu i puszczeniu gazu obroty potrafią spaść nawet poniżej 500 i wywala chwilowy błąd ciśnienia oleju, który za moment gaśnie jak obroty wrócą na miejsce. Nie dzieje się tak za każdym razem, ostatnio wciskałem gaz kilka razy i czekałem aż obroty podczas spadku zejdą za nisko i wywali błąd, żeby uchwycić go aplikacją. Te objawy postojowe nie występują po krótkich odcinkach lub po takich gdzie jadę autostradą 120 na tempomacie.
Po trzecie jak już uchwyciłem błąd okazał się nim P0011. Pomimo kilkukrotnego mignięcia błędu od oleju oraz tych drgań i falowań ani AlfaOBD ani Car Scanner nie wykrywały błędów. Kliknąłem skan w momencie gdy obroty spadły i pojawił się komunikat ciśnienia oleju.
Po czwarte bardzo rzadko przy odpalaniu pojawia się 2-3 sekundowy klekot jakbym uruchamiał diesla, dzieje się tak raz na kilkanaście lub więcej odpaleń.
Auto jedzie normalnie, ma moc, jest żywa. Po wciśnięciu gazu reaguje normalnie, silnik wydaje się pracować równo, nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków oprócz tego chwilowego klekota co jakiś czas.
Wszystkie te bolączki występują po rozgrzaniu auta, jak już się zatrzyma. Przy wciśnięciu gazu na postoju nic nie drga, pracuje równo. Wystarczy puścić i już obroty falują a auto ma delikatne wibracje.
Bardzo proszę o pomoc bo niedługo chyba zwariuję.
Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie tekstu. Nie znam się na autach więc opisałem swoje odczucia. Odpowiem na wszystkie pytania które mogą nakierować na znalezienie usterki, postaram się też uchwycić coś na filmach i wrzucę na YouTube.
Pozdrawiam.
› Więcej...: Alfa Romeo 159 1.8 TBi oraz błąd P0011Ostatnio edytowane przez Fr4cTiv0 ; 26-03-2023 o 00:52
-
-
13-03-2023, 20:56 #2
- Dołączył
- 08 2013
- Auto
- AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
- Postów
- 153
Rozumiem, że w tym czasie odpuszczenia gazu hamujesz silnikiem?
Czy te krótkie odcinki oznaczają że samochód jest zimny?
Nastawnik faz... to samo jeśli chodzi o klekot przy odpalaniu
Dużo rzeczy do sprawdzenia. Nastawnik albo zużyty albo nieprawidłowe ciśnienie oleju albo sam elektrozawór. Można zamienić na początek i zobaczyć, czy błąd będzie się pojawiał na wałku ssącym.
Do sprawdzenia na początek z tych rzeczy łatwych i przyjemnych - czy wymagana przez ECU pozycja zgadza się z rzeczywistą / aktualną.
Olej też ma znaczenie. Na czym jeździsz? Co ile zmieniasz? Ile aktualnie ma nalotu olej? Jaki przebieg samochodu?
Dodatkowo po swoich doświadczeniach z dziwnymi wolnymi obrotami to ja bym sprawdził wtryskiwacze i pewnie odmę.
-
13-03-2023, 21:24 #3
1. Tak, zgadza się
2. Tak, do pracy mam 3.5km przez miasto, przy takiej jeździe nic się nie dzieje gdy już dojadę na miejsce. Przy bardzo spokojniej jeździe 15km w cyklu mieszanym również jest raczej spokój. Wszystko nasila się przy solidnym rozgrzaniu.
3. Jeden zawór sterujący już wymieniony bo jakiś czas temu też pokazał się P0011. Były też zamieniane miejscami. Wymienię chyba drugi dla spokoju.
Olej Millers, zmieniony w lutym przy przebiegu 210k. Auto zakupione na początku stycznia więc nie wiem jak ktoś wcześniej zmieniał.
-
13-03-2023, 21:42 #4
- Dołączył
- 08 2013
- Auto
- AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
- Postów
- 153
Do weryfikacji dwumasa... a przynajmniej ja bym zaczął od tego. Chyba nie wiązał bym tego z ogólną pracą silnika bo przy tych obrotach i hamowaniu silnikiem paliwo nie jest wtryskiwane.
W tej kwestii warto poczytać trochę tematów dotyczących diesli bo tam problem jest zwykle przy dużo mniejszych przebiegach i znacznie częściej.
Może ktoś jeszcze sie wypowie w tej kwestii.
Jaki to dokładnie jest Millers. Sprawdź w sterowniku ilość zmian oleju i interwał jaki jest nastawiony. Może to będzie jakaś wskazówka odnośnie wcześniejszej eksploatacji. Można też zapytać poprzedniego właściciela i liczyć na szczerość.
Tyle, że na tym etapie to wcale już nie musi być zawór. Jeden plus taki, że można by już uznać ze to nie on powoduje problemy.
P.S.
To hamowanie silnikiem to jeszcze mogły by być poduszki ewentualnie.Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 13-03-2023 o 21:49
-
14-03-2023, 00:09 #5
Udało mi się trafić na temat z dokładnie tym samym problemem, i również widzę, że tak jak wspomniałeś, wskazują na dwumasę. Wspomnę mechanikowi, żeby zweryfikował te rejony.
https://www.forum.alfaholicy.org/159..._obrotow_.html
Co do oleju, to na długiej liście rzeczy zrobionych w aucie mam tylko napisane "Millers Olis" bez żadnych konkretów. Nie sądziłem, że będę potrzebował to wiedzieć ale zapytam jak już auto pojedzie na rozwiązywanie problemu.
Sprawdzenie ilości zmian oleju da się ogarnąć z poziomu aplikacji takich jak alfaobd czy car scanner?
-
14-03-2023, 01:45 #6
- Dołączył
- 05 2022
- Mieszka w
- Kraków
- Auto
- Fiat Stilo 1.9 JTD 8v 115KM
- Postów
- 65
Też stawiałbym na poduszki, zwłaszcza te "reakcyjne" (montowane zwykle na dole do podłogi lub belki). Przy czym jeżeli przy hamowaniu silnikiem byłyby wibracje z ich powodu, to jeszcze większe byłyby w trakcie cofania. Jeśli gdy na wstecznym zaczniesz popuszczać sprzęgło auto zacznie wibrować jakby silnik miał wyskoczyć spod maski, to przyjrzałbym się tym poduszkom.
-
14-03-2023, 17:54 #7
- Dołączył
- 08 2013
- Auto
- AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
- Postów
- 153
Sprawdź też dolną poduszkę / mocowanie. Tam przy każdej zmianie oleju (wymianie filtra) można zalać to olejem. Ta guma chyba nie bardzo olej lubi
.
Gościowi, który w takim miejscu zaprojektował filtr szczerze uścisnął bym dłoń i podziękował...
edit:
Jest piękne zdjęcie w tym wątku
https://www.forum.alfaholicy.org/159...iennik-10.htmlOstatnio edytowane przez master_tychy ; 14-03-2023 o 18:04
-
15-03-2023, 08:53 #8
Dzisiaj podczas jazdy zatrzymałem się na światłach i mam błąd P0016. Poprzedni czyli P0011 znikł. Ten nowy pojawił się w momencie jak stanąłem w miejscu i wcisnąłem sprzęgło, obroty chyba spadły jakoś nisko ale nie poniżej 500, mignął komunikat o ciśnieniu oleju który szybko zgasł a po nim zaświecił się check. Czasami gdy się zatrzymam auto jakby delikatnie i nieregularnie drga i obroty minimalnie falują, a innym razem są stabilne i nic się nie telepie
co to za zagadka? Jedzie nadal normalnie...
-
15-03-2023, 10:20 #9
Warto zrzucić miskę i sprawdzić, czy ssak pompy oleju się nie poluzował.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
15-03-2023, 11:06 #10
Podobne wątki
-
[159] Błąd p0011 wymiana Zaworów zmiennych faz rozrzadu 1.8 mpi
Utworzone przez siejson w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 10-04-2021, 15:13 -
[159] Błąd wariatora (P0010 i P0011)
Utworzone przez Mitaszek w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-12-2017, 05:52 -
[159] Błąd P0011 wałek wydechowy w 1,9JTS
Utworzone przez kac1per w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 78Ostatni post / autor: 25-01-2017, 14:37