Pokaż wyniki od 11 hogy 20 a 22
Arról, hogy: Swap alfa romeo 2.5 v6 busso
-
22-05-2023, 19:02 #11A felhasználó Kerékpáros
- Csatlakozott
- 08 2013
- Él
- Tyumen
- Automatikus
- Tonale PHEV, 159SW 1.75TBi, 147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
- Üzenetek
- 323
Zależy jeszcze z czego się przesiadłeś konkretnie (BMW też są egzemplarze "bez motora").
TBi szybko się znudzi bo co tu robić z tą mocą i niutem? Ani to dużo ani mało. Ale zawsze jest opcja na dmuchawkę K04mod i 300+KM/400+Nm
Kolajny problem TBi to... trakcja (nawet na 235/40R19), no i skrzynia M32 - niby projektowo na granicy maksymalnego momentu który skrzynia może przenieść.
Nie wiem, który to geniusz wpadł na to żeby te auta robić tylko FWD...
SZERKESZTÉS:
tu jest "lekko" podciągnięte TBi do obejrzenia i porównania czy by była satysfakcja z użytkowania
.
https://www.youtube.com/watch?v=Yod5vXxG5LI
› Więcej...: Swap alfa romeo 2.5 v6 bussoOstatnio edytowane przez master_tychy ; 22-05-2023 körülbelül 19:13
-
-
22-05-2023, 19:22 #12Moderátor Quadrifoglio Verde
- Csatlakozott
- 07 2012
- Él
- VONAT
- Automatikus
- Nuova Bravo, 159
- Üzenetek
- 13,791
Zakup 1.9 to jak strzał w kolano
JTS lepiej znosi kompresor, są nawet gotowe zestawy, choć kosmicznie drogie.
Tak czy inaczej, sprzedaj to i jeśli wciąż chcesz 159 to kup przynajmniej 2.2 do modzenia (to de facto bliźniak Twojego 1.9) lub wspomniane TBi. A jeśli V6 to 3.2 jest naprawdę spoko.
Rzeźba z Busso, bo tak to niestety trzeba nazwać, pochłonie worek pieniędzy, choć będzie uwielbiana na rallyÓ
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
22-05-2023, 20:24 #13A felhasználó Alfista
- Csatlakozott
- 05 2008
- Él
- Poznan
- Automatikus
- 166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
- Üzenetek
- 4,460
Busso to nie diesel, te 300Nm to wcale nie jest mało. Charakterystyka jest po prostu inna - tam gdzie VICCEK się kończy, tam Busso dopiero dobija do max momentu, a gdzie jeszcze maksymalna moc?

- - - Frissítve - - -
No taka prawda, z Busso to będzie rzeźba
Tbi widzę, że kręci się lepiej, niż myślałem.
Zawsze można vásárlás 3.2 z AWD i np. uszkodzonym motoriem i tam robić swap
- byłaby dobra baza (zwieszenie, hamulce) i napęd 4x4
166 2.CF2 5V6 Sportronic volt | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm ez
A 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Több Alfa: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html

-
23-05-2023, 04:51 #14A felhasználó Mániákus resoraków
- Csatlakozott
- 08 2021
- Automatikus
- Alfa Romeo 159 1,9 JTS
- Üzenetek
- 846
Mógłbyś to jakoś zaargumentować, tym bardziej, że polecasz 2.2, czyli ledwie 20 koni więcej, a to są dokładnie te same motorI.
Zwiększanie mocy w JTS, to nieustający problem z rozciągającym się łańcuchem, który w 1.9 jeszcze jakoś sobie radzi, natomiast w 2.2 potrafi się rozciągnąć przy zaledwie kilkudziesięciu tysiącach km.Ostatnio edytowane przez yaniq ; 23-05-2023 körülbelül 04:55
-
26-05-2023, 20:51 #15A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
- Csatlakozott
- 04 2016
- Él
- Poznan
- Automatikus
- Była 156 1.9 140km Sedan, Jest 159 1.9 16v Sedan, Spider 939 2.4
- Üzenetek
- 20
Daj sobie spokój z takim swapami, to nie są wagi że możesz sobie żonglować motorami, już sporo roboty jest z wymianą np. 1.9 na 2.4 VICCEK ale tutaj sprawa prosta bo dawce musisz dobrego znaleźć, ale jak chcesz mieć Busso to praktycznie całe felfüggesztés, skrzynia będzie do wymiany nie mówiąc jeszcze o przystosowaniu tego do deski i całej elektroniki + wszędzie będzie trzeba robić adaptery itd.
Kiedyś tak podpytywałem szerelőów, bo fakt pomysł fajny 3.2 busso mieć w 159, ale to wrażenia nie będą większe niż jakbyś kupił 159 z 3.2 JTS.
Silnik z Materaca V8 to miałby sens w takiej 159 (no i też dwa takie prototypy GTA wyszły kiedyś ale chyba zostały rozebrane później) ale też jak pytałem mechaników o taki pomysł to szybciej, taniej i łatwiej vásárlás sobie sprawnego materaca, bo a költségek przerobienia takiej alfa może nawet się nie zamknąć w 100tys, no chyba, że szastasz kasą ;-)
-
30-05-2023, 13:50 #16A felhasználó Świeżak
- Csatlakozott
- 12 2015
- Él
- Varsó
- Automatikus
- 147, 1.6, 105 km, 2005/2006 disti.5d--ar159tbi-2010Ti, Giulia 200km Btech
- Üzenetek
- 107
miałem 159 tbi, jezdzilem tez viccek i jts.
TBI fajne, ale nie brzmi, w ogóle, sama charakterystyka przypomina mocno diesla. Znudzi Ci się, tzn. mnie się znudził szybko. Ale jechało.
busso -super- ale to będzie rzeźba. musisz znaleźć magika z mocnymi zaklęciami, i nie wiem czy to sie na motoru skończy (myślę o skrzyni i zawieszeniu).
A teraz do brzegu:
problemem jest, moim zdaniem, przedni napęd. ciężkie silniki nie wpływaja dobrze na właściwości jezdne jtd2.2 już ciężko.
Skrzynia jest jaka jest tu się za dużo nie wyciśnie.
Reasumując, jak ludzie piszą "da się", ale jak na moje to bez sensu, dociążysz przód narobisz się, może pomodzisz skrzynie (nie wiem nie znam się na skrzyniach) wydasz worek pieniędzy a będzie to średnio jeździło.
Może TBI ale to zgadaj się z kimś żebyś się przejechał. Chociaż krótki kawałek.
3.2 jts ma słabe opinie w każdym wymiarze, to bym odpuścił.
-
01-06-2023, 09:31 #17A felhasználó ÚJ VAGYOK - ne kiabálj!
- Csatlakozott
- 05 2023
- Él
- Zabrze
- Automatikus
- Alfa Romeo 159
- Üzenetek
- 5
okey, dzieki wielkie za pomocne opinie i juz wiem ze 3.0/3.2/2.5 odpada juz na starcie, 2.2 to bez sensu najmniejszego a tez swoja droga jako tako na dzwieku mi nie zalezy jakos bardzo, wiec chyba pozostane przy 1.75tbi
Ale pierw tak jak kolega napisał wyzej. Zagadam do kogos kto bedzie miał takowe i sie przejade i zdecyduje czy cokolwiek bede finalnie robic
no chyba ze 2.2 wejdzie turbo, benzyny
to mogłbym jeszcze rozważyć takową opcje
-
01-06-2023, 11:07 #18A felhasználó Szakértő
- Csatlakozott
- 04 2007
- Él
- ALBA
- Automatikus
- Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
- Üzenetek
- 1,370
Tbi możesz sobie zrobić na 240-300, kwestia brzmienia to kwestia pieniędzy ,w serii nie brzmi.Charakterystyka diesla nie do końca się z tym zgodzę.Auto idzie od 2tys do 6.5 a na turbinie KO4 z 4C masz mocna właśnie górę i możesz przesunąć kręcenie do 7tys.Motor pozbawiony wad konstrukcyjnych ,dbać o olaj s turbo i zrobi 300tys bez problemu.Jeszcze nie słyszałem żeby się komuś ten silnik rozleciał.Swapy sobie odpuść jak nie potrafisz sam tego zrobić.Kupic zdrowy egzemplarz dołożyć 10tys na rzeczy powyżej i tyle.Do JTS raczej zakładają kompresory a nie Turbo.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
164 3.0 V6-os 12v-os volt
155 1.7 TS -
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
-
01-06-2023, 13:11 #19Moderátor Quadrifoglio Verde
- Csatlakozott
- 07 2012
- Él
- VONAT
- Automatikus
- Nuova Bravo, 159
- Üzenetek
- 13,791
W dodatku a költségek zabawy w kompresor to pewnie lekko ponad 10k zł, a jak wiadomo kompresor najpierw musi swoje zjeść... Chociaż wyciąga to podobno okolice 240 KM.
Też miałem TBi i też szybko mi się znudził, seryjny jest mocno bezpłciowy. Ale racja, że to solidny motor z potencjałem.
Najlepiej wspominam 3.2.159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
01-06-2023, 13:27 #20A felhasználó Szakértő
- Csatlakozott
- 04 2007
- Él
- ALBA
- Automatikus
- Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
- Üzenetek
- 1,370
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
164 3.0 V6-os 12v-os volt
155 1.7 TS -
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Hasonló témák
-
Swap na 2.5 V6 Busso z 1.8 T.S
Létrehozott ArturR_1975 szakasz 156Válasz: 177Utolsó hozzászólás szerzője: 16-11-2021, 13:17 -
Swap z 2.0 JTS na 2,5 Busso
Létrehozott HarryNut alatt mechanikus TuningVálasz: 2Utolsó hozzászólás szerzője: 10-12-2020, 12:36




Válasz idézettel
