Podstawowa rolę odgrywa w układzie chlodzenia
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Podstawowa rolę odgrywa w układzie chlodzenia
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
No dobra, zgadzam sie z Toba. Ale co termostat ma do nawiewu? Wyjasnisz mi to ? Ja na prawde tego nie rozumiem.
Jeśli jest uszkodzony to jest to opcja obniżenia temperatury silnika inaczej go ugotujesz i wtedy wymiana termostatu nie będzie potrzebna.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Nagrzewnica jest równocześnie chłodnicą, tyle, że umieszczaną wewnątrz samochodu, włączając ogrzewanie, zwiększasz powierzchnię chłodzącą, ale jak można z tego wysnuć teorię o uszkodzeniu termostatu, tego nie wiem
Ja nadal obstawiam, że problemem może być wentylator, czego jak rozumiem nie sprawdziłeś
Ta usterka sama nie zniknie, a jej ignorowaniem doprowadzisz do uszkodzenia, jak będziesz miał szczęście, to tylko uszczelki pod głowicą, a jak Ci szczęście nie dopisze, to nawet nie chcę prorokować![]()
Przy sprawnym termostacie nie będziesz miał temperatury silnika 130st. I nie obniżysz jej włączając nawiew. Bo po prostu nie wzrośnie do takiej wartości.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
A, do czego służy wentylator chłodnicy, wyposażony w dwa biegi? - nadal nie rozumiem, jak z tego, że w związku ze zwiększeniem powierzchni chłodzącej, temperatura cieczy chłodzącej spada, można wysnuć wniosek o uszkodzeniu termostatu - czy to znaczy, że na sprawnym termostacie nie można ugotować silnika, czy może, przy włączeniu ogrzewania, temperatura się nie obniży?
Kolego jedz do mechanika bo sobie zrobisz kuku gotujac ciagle silnik. Z glupioty bedziesz mial wysokie koszty.
W Krakowie na Belwederczykow ci napewno pomoga.
Termostat steruje obiegiem plynu chlodniczego w silniku.
Wewnetrzny obieg sluzy do tego zeby auto sie szybko nagrzalo do temperatury pracy. Z tego obiegu auto pobiera przez nagrzewnice (to taka chlodnica ale zamiast wyrzucac cieplo na zewnarz wykorzystuje sie je) cieple powietrze zeby ogrzac (np zima) kabine.
Jesli twoj termostat jest walniety to moze sie nie otwierac poprawnie na zewnetrzny obieg, przez to woda nie idzie na chlodnice zeby oddac cieplo do otoczenia.
Wentylator chlodnicy ma 2 biegi do wspomagania wymiany ciepla na postoju. Podczas jazdy przedewszystkim oddzialowuje ped powietrza.
Gdy sie gotuje woda nalezy wlaczyc nawiew na najwysza temperature i najwysza predkosc wiatraka bo wtredy uruchamiasz tak jakby dodatkowa chlodnice w kabinie i wspomagasz chlodzenie silnika.
Ostatnio edytowane przez alcapone154 ; 09-06-2023 o 19:06
Wentylator jest po to, żeby ddodatkowo schłodzić temperaturę w układzie chłodzenia i nie ma najmniejszego znaczenia to, czy nastąpi na postoju, czy w czasie jazdy, bo steruje tym czujnik/czujniki temperatury cieczy chłodzącej, który/które nie rozróżniają tego, czy samochód stoi, czy jedzie![]()
Ostatnio edytowane przez yaniq ; 09-06-2023 o 19:22
[MENTION=89137]yaniq[/MENTION], sprawdziałem wentylator działa. To sie nie dzieje na postoju, tylko w czasie jazdy. Jechałem delikatnie, nawet nie cisnałem, i temperatura wzrosła. Dziwna sytuacja bo potem sie uspokoiło... Jakby to było na postoju to moim zdaniem mozna bylo by obwiniac wentylator. Juz bez kitu nie wiem co jest tronfem, nie chce dawac go do mechanika bo wiem jaka bedzie gadka.
Termostat nie kosztuje czapkinpieniedzy. Kup i wymień zobaczysz czy pomoże. Na pewno nie zaszkodzi. A jak będzie tak jeździł to tak jak kolega wyżej napisał zagotujesz silnik u będzie po po temacie.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka