Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 1.9 8v Ciągły zapłon bez kluczyka - elektryka

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2023
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    4

    Angry 1.9 8v Ciągły zapłon bez kluczyka - elektryka

    Cześć
    Od dzisiaj borykam się z elektrycznym problemem Alfy.
    Samochód dojechał, zaparkował, nie wskazywał żadnych oznak nadchodzącej awarii. Po opuszczeniu i zamknięciu samochodu włączyły się światła, radio, nawiewy etc. ogólnie odbiorniki prądu.
    O ile wszystkie te rzeczy ręcznie wyłączyłem tak zapłonu wyłączyć się nie da - w sensie takim, że kluczyk nie jest w stacyjce a mimo to auto ma prąd.
    Dopiero odłączenie akumulatora odcina całkowicie prąd. Po wpięciu klemy powtórka z rozrywki czyli wszystko gra, świeci i buczy mimo, że kluczyk znajduje się na zewnątrz pojazdu.
    Nie reaguje na wsadzenie kluczyka w stacyjkę, blokada kierownicy nie odskakuje, nie odpala, nie reaguje na zamykanie z pilota.

    Co zostało wykluczone/potwierdzone/sprawdzone:
    - Podmiana akumulatora na potwierdzony sprawny, brak reakcji
    - Sprawdzone wszystkie bezpieczniki w kabinie/przy silniku, wszystkie sprawne
    - Kablem rozruchowym wpięta masa na biegun ujemny i kolektor silnika
    - Przepatrzony moduł BCM od przodu - wtyczki wypięte, sprawdzone wizualnie pod kątem nadpaleń - wszystko ok
    - Przepatrzone główne linie kablowe zasilające - miernik pokazuje przejście od akumulatora do wtyczki BCM
    - Próby odpaleń po wyciągnięciu losowych przekaźników w skrzynce obok akumulatora - brak reakcji.

    Problemu nie znalazłem w internecie więc chciałbym się Was zapytać, gdzie byście poszukiwali przyczyny.
    Jedynie co mi przychodzi do głowy to uwalony moduł BCM lub walnięta stacyjka. Macie jakieś pomysły? Dajcie znać, chętnie posłucham szerszego grona i świeżego umysłu.
    Ostatnio edytowane przez Esprite12 ; 28-11-2024 o 21:43

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Tak jak piszesz. Stacyjka, body computer, lub blokada kierownicy. Może jeszcze ewentualnie jakiś przekaźnik być sklejony.

    https://4cardata.info/elearn/939/2/9...0000/939011736
    https://4cardata.info/elearn/939/2/9...0000/939011445

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2023
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dobra, a więc update tego wszystkiego co miało miejsce od miejsca awarii po dzień dzisiejszy:
    - Auto nie dawało oznak życia, w sensie takim, że nie odpalało, prąd miało ale tylko "na krótko" z akumulatora. Jakiekolwiek próby włożenia kluczyka to fiask
    - Jako, że mam remont mieszkania to w aucie miałem przecinak budowlany - zdjąłem blokade kierownicy w celu wykręcenia autem pod lawete (tam są śruby zrywalne jednorazowego użytku)
    - Auto zajechało lawetą do garażu

    Auto zjechało z lawety, wtoczyliśmy je do garażu - postało może z 10min i pierwsza próba... Auto działa. Działa, tak po prostu prawidłowo tak jakby się nic wcześniej nie działo
    No to zaczałem kopać ze znajomym mechanikiem w poszukiwaniu złotego graala.
    Podstawowe rzeczy jak plusy, masy, przejścia, zabezpieczenia w normie.
    Skoro auto odpala to przyjrzeliśmy się ładowaniu. 14.4V przy włączonych tylko postojówkach czyli stabilna norma. Przy doglądaniu, macaniu przewodu plusowego "czy się nie grzeje" okazało się, że alternator aż parzy w dłoń przez rękawiczkę.
    No to siup, zrzucenie paska i alternator na stole. Alternator to nowiutki Denso zakładany w tym roku, przejechane ma może z 6tys km. Wizualnie połączenie stojana z modułem diod nie wydawało się solidne, naprawdę kiepskie z fabryki. Zostało to podlutowane z miłością elektronika. Alternator założony spowrotem i co? I alternator o wiele chłodniejszy mimo identycznej próby, ładowanie to samo.

    Pierwsza jazda testowa więc konieczne jest wpięcie kostki od blokady kierownicy. Wszystko gra ale na kompie diagnostycznym widnieje błąd od "Brak komunikacji komputer pokładowy Marelli 3".
    Więc niby coś do przodu ale dalej dupa. Moim okiem ta blokada nie działa do końca prawidłowo - zazębia wporządku, mocno i stanowczo natomiast przy odpuszczaniu robi to jak emeryt odkładający gazete.
    Niestety nie udało się jej rozebrać, są tam śruby zabezpieczeniowe które przy delikatnej próbie odkręcenia objeżdżają. Uznaliśmy, że nie ryzykujemy i nie pogarszamy sytuacji gdyby faktycznie się nic nie udało zrobić i ktoś miałby się z tym później męczyć.

    Wyjeliśmy więc moduł BCM w celu wizualnej oceny płytki PCB. Nic niepokojącego nie znaleźliśmy. Przy składaniu wszystkie bezpieczniki przejechane papierkiem ściernym w "razie czego". Po złożeniu i kolejnej próbie łączenia się komputerem diagnostycznym z autem błąd nadal wisiał "Brak komunikacji komputer pokładowy Marelli 3" traktowane jako usterkę modułu. Pojawiało się również losowo B1960 zatytułowane "Klawiatura, Zwarcie do masy, Test zakończony lub nie dotyczy, przerywany"
    Dziwne jest to o tyle, że jeżeli dobrze rozumiem, komputer Marelli 3 to BCM który steruje niemalże wszystkimi odbiornikami w aucie... które świetnie, bezproblematycznie działały. Więc skoro nie ma/brakowało komunikacji to jakim prawem można sobie tym wszystkim do woli sterować?
    Dopiero po próbie odczytu parametrów rzeczywistych tego Marelli 3 a następnym usunięciu jego kodów usterek ... wszystko wróciło do totalnej normy. Błąd od braku komunikacji znikł. Auto dzisiejszego dnia jak paliło tak pali dalej. Przy drugiej jeździe próbnej żadnych oznak, wszystko działa.

    No i teraz pytanie najważniejsze.
    Czy alfa dostała świra czy to cisza przed burzą? Dbam o samochód, do tej pory byłem go mocno pewny z racji, że każdą nadchodzącą awarie usuwam u zarania. Natomiast tutaj to trochę loteria, czy nie zdarzy się kolejna taka sytuacja a samochodem oddalam się więcej niż 300m od domu
    Cała ta sytuacja to jeden wielki cyrk - auto przejechało się lawetą, postało chwile w garażu i naprawione?
    Oddać mimo to BCM'a do elektronika niech go przemierzy? Oprócz tej blokady kiery to jedyny sensowny trop.
    Martwi mnie ten alternator, czy nie popuścił na wyjściu.

Podobne wątki

  1. [159] P0403 nie ciągły EGR wycięty
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-11-2020, 10:30
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2019, 07:33
  3. [159] Ciągły pisk w tle z radia
    Utworzone przez Predator92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-10-2015, 21:43
  4. Elektryka pali bezpieczniki nawet bez kluczyka...
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 11:13
  5. ciągły problem z selespeed :(:( prośba o pomoc
    Utworzone przez normi30 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 23:30

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory