Strasznie wygląda ten EGR. U mnie elektromagnes i sprężyna jest czyściutka. Nic się tam nie dostaje. Nagar jest zawsze tylko bezpośrednio w komorze z zaworkami.
Strasznie wygląda ten EGR. U mnie elektromagnes i sprężyna jest czyściutka. Nic się tam nie dostaje. Nagar jest zawsze tylko bezpośrednio w komorze z zaworkami.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Elektromagnes działał bez zarzutu, nagar go nie blokował w ogóle. Podobnie sprężyna w tej drugiej częśći, mimo syfu wydawała się działać całkiem dobrze. Wizualnie natomiast faktycznie słabo to wyglądało, no i wpływ na szarpanie miało. BTW, EGR mam częściowo zaślepiony (blaszką z 4 otworami). Przy okazji obejrzałem też czujnik ciśnienia doładowania, który był czysty (niektórzy pisali, że zasyfiony potrafił powodować problemy).
....u mnie w alfa 159 2,4 powodem szarpania podczas przyspieszania plus kopcenie nawet na postoju odpowiedzialny był uszkodzony wtryskiwacz na 5 cylindrze...korektę miał na ciepłym silniku w okolicach -5,36 po regeneracji wszystko ustało...przestał kopcić i płynnie przyspiesza...
Witam ja też miałem identyczny problem miałem zaślepiony EGR blaszką z dziurkami szukalem gdzie kolwiek od czujników po przepływki kostki wtrysków itd. Okazało się że EGR mimo że nie wywalal błędu robił głupote zaślepiłem całkiem i wszystko wróciło do normy w 100 %
Witam.Temat częsty ale u siebie 159 16V 150 2008r na początku szarpało,później brak mocy,i w końcu laweta-nie dało się ruszyć.Wynik-zapchany egr,połamane łopatki turbiny.turbina zregenerowana,w egr wepchana blaszka.1 rok spokoju-szarpnięcie znowu daje się we znaki,od 2do 3000 obrotów,zwłaszcza na 3 biegu-o co caman nie wiem,czy blaszka nic nie dała,czy turbina źle zregenerowana? Dam znać po robocie.
Trochę odkopuję temat. Pacjent to 2.0 JTDm 170KM. Ostatnio zacząłem odczuwać delikatne szarpanie podczas spokojnego przyspieszania przy ok. 1500-2000 obrotów. Powiedziałbym, że zdarza się to niezależnie od biegu, bo zauważam to regularnie na 2, 3 czasem nawet na 4. Szarpie ok. 2-4 razy, przy czym słychać wtedy jakby lekkie szuranie gdzieś z przodu po prawej stronie. EGR był czyszczony, klapy wirowe wycięte, a wskazówka ciśnienia doładowania pracuje bez zastrzeżeń nawet przy tych szarpnięciach. Szczerze nie mam pojęcia co to może być. Sprzęgło? Dwumasa? Coś w okolicy koła (hamulec/zawieszenie)? Miał ktoś te symptomy? Generalnie nie przeszkadza to za bardzo w jeździe, ale boje się, że niedopilnowany i zostawiony problem na przyszłość może wyrządzić więcej szkód. Bardzo potrzebuje obecnie auta, więc za bardzo mam jak oddać je do mechanika, dlatego mam nadzieję na ewentualną diagnozę, którą sam mógłbym wcielić w życie. Z góry ogromne dzięki za pomoc!
Też mam podobne szarpanie w 2.0 jtdm połączone z dodatkowym/zmienionym odgłosem silnika - ale nie szarpie na zimnym silniku i znacznie mniej, gdy włączona jest klima. Wskazówka od turbo przy szarpaniu skacze...Aha - szarpie tylko przy delikatnym przyśpieszaniu. Gdy przyśpieszam dynamicznie to szarpania nie ma...Widocznie alfa lubi gdy daje jej sie z buta![]()