Strona 1 z 31 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 306

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #1
    Borys
    Gość

    Domyślnie Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

    Cześć,

    Od niecałego roku jestem szczęśliwym posiadaczem 159 1.9 JTDm 16v :) Niestety radość tę zakłóca tytułowy problem, z którym mam nadzieję pomożecie mi sobie poradzić.

    Auto kupiłem wiedząc, że EGR jest do wymiany. Jeździłem jakieś dwa miesiące z zapaloną kontrolką, po czym zawór został wymieniony w ASO na "nowy" (tj. "odnowiony", ale według ASO to jest nowa część, tylko z inną nazwą).

    Wcześniej problem był nieco inny - w okolicach 3000 rpm następował nagły skok mocy, dość krótkotrwały. Najbardziej odczuwalny na drugim biegu. Po wymianie EGR problem praktycznie zniknął, ale nasiliło się rzeczone szarpanie.

    Dzieje się to przy przyspieszaniu, wyłącznie w okolicach 2000rpm. Lekkie trzy-czterokrotne szarpnięcie i obroty dalej już rosną normalnie (choć raz to osiągnęło taki poziom, że szarpało całym autem, niczym przy wypadających zapłonach w benzyniaku). Najbardziej odczuwalne na dwójce, czasem na trójce, bardzo rzadko na czwórce. Do tego dzieje się to bardzo nieregularnie - lecz też niezależnie czy w mieście, czy w trasie.

    Wskazówka ciśnienia doładowania lekko wariuje w takich momentach - jak się popuści gazu podczas szarpania, to chwilę szaleje w miejscu, po czym dopiero opada. Mam też czasem wrażenie "mułowatości" auta (niezwiązane z tym szarpaniem), choć to może tylko sugestia.
    Oczywiście auto odstawione do ASO zachowuje się jak nówka nieśmigana ;)

    ASO było trzykrotnie proszone o pomoc, ale zawsze przy okazji czegoś innego - hamulców, rozrządu, itp. "Bogulak" we Wrocławiu nawet nie wiedział jak podejść do tego problemu.
    ADF we Wrocławiu z tego co zrozumiałem wgrał nowe mapy do ECU, Pol-Car w Lesznie chyba nie wyszedł poza podpięcie do komputera (choć coś tam podobno poluzowanego przymocowali pod maską, po czym objawy się nasiliły).

    Co typujecie? Wadliwy nowy EGR? Czujnik doładowania? Kombinować z tą magiczną blaszką w układzie EGR? Jeszcze coś innego?
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 04-11-2010 o 09:17

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Borys Zobacz post
    Co typujecie? Wadliwy nowy EGR? Czujnik doładowania? Kombinować z tą magiczną blaszką w układzie EGR? Jeszcze coś innego?
    poczytaj tu:http://www.forum.alfaholicy.org/mito...czna_jtdm.html

  3. #3
    Borys
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź, ale rzecz jasna zapomniałem o jednej rzeczy... roczniku :)
    Auto jest z kwietnia 2007 roku, więc po wyeliminowaniu większości tych błędów projektowych.

    W moim przypadku przy zapalonej kontrolce "check engine" auto nie przechodziło w tryb awaryjny, tylko wkurzało lampką.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Zdecydowanie blaszka w zaworze EGR , zrób to w pierwszej kolejności powinno poskutkować . Pzdr
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #5
    Borys
    Gość

    Domyślnie

    Blaszka założona, nic się nie zmieniło

    Pojeździłem po mieście i trochę w trasie, objawy wciąż te same. ASO rzecz jasna proponuje dłuższą sesję, choć na szczęście wzbraniają się przed wymianą połowy silnika.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Borys Zobacz post
    Blaszka założona, nic się nie zmieniło

    Pojeździłem po mieście i trochę w trasie, objawy wciąż te same. ASO rzecz jasna proponuje dłuższą sesję, choć na szczęście wzbraniają się przed wymianą połowy silnika.
    Cze,ja bym jeszcze proponował wymienić Overboost,lub Agr zamienić na Firme Pierburg ,
    w obu przypadkach opisywane przez ciebie objawy ustawały ,ewentualnie Turbo szwankuje, i nie wiem czy czytales forum Opla ,te same silniki wystepoje rownierz w Oplu,a ze ich jest znacznie więcej od Alf to może i odpowiedz znajdziesz tam szybciej niż tutaj ,bez wymiany pól silnika pozdr.

  7. #7
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    najpierw to znajdz porzadnego mechanika a nie wymieniaj czesci na pałę

  8. #8
    Borys
    Gość

    Domyślnie

    Cze,ja bym jeszcze proponował wymienić Overboost,lub Agr zamienić na Firme Pierburg ,
    W ten sposób mogę wymienić pół silnika i dalej nie rozwiązać problemu...

    najpierw to znajdz porzadnego mechanika a nie wymieniaj czesci na pałę
    Ha, bardzo chętnie! Jak tylko mi go wskażesz Na razie to odpadły na problemie dwa ASO i jedyny wrocławski warsztat specjalizujący się w Alfach.
    Na szczęście dostałem wiadomość od jednego z forumowiczów - może jednak uda się rozwiązać problem...

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    AR 159 '09
    Postów
    1

    Domyślnie Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm

    Borys,
    no i jak - udało sie rozwiązać problem? Ja mam identyczny... Na początku alfa byla strasznie zmulona - wyczyszczenie EGR nie przyniosło żadnych efektów. Po wymianie EGR - jak nowa! Przejechałem 150 km i odczuwam jakies szarpanie na dwójce i trochę na trójce w granicach 2000 obrotów (wskazówka doładowania mniej więcej w połowie). Nie wiem czego to może być przyczyna.. Po ruszeniu pare razy na swiatłach i paru szarpnięciach znowu powrót do sytuacji sprzed wymiany EGR - praktycznie brak przyspieszenia, doładowanie dochodzi max do polowy. Wyłączyłem silnik i po 15 sekundach włączyłem - jak ręką odjął... Ale szarpanie zostało:/ POMOCYYY!

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Sylvio83
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16V
    Postów
    19

    Domyślnie Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm

    Hej, mam ten sam problem w mojej 159 SW 1.9 JTDM 16V, październik 2007r.,kolektor II generacji, szarpie w okolicach 2 tyś. głównie na 2,3 biegu ale co zauważyłem tylko podczas delikatnego przyśpieszania, gdy robi się to dynamicznie nie ma takiego problemu. Dzieję się to od samego zakupu gdzie był czyszczony kolektor i EGR. Dlaczego przyśpieszanie ma tu znaczenie? Co należało by sprawdzić? Macie sensownego mechanika w Warszawie lub okolicy co się faktycznie na tym zna? Jest to dość irytujące jadąc taką pięknością a tu Ci szarpie silnikiem

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory