Zobrazit výsledky z 101 do 110 s 1341
-
25-05-2014, 09:13 #101Uživatel Maniak resoraków
- Nastoupil
- 11 2010
- Žije v
- zelená hora
- Auto
- 159 1.9 jtdm 120 km+mod
- Příspěvky
- 40
Ale ja właśnie wymieniłem dopiero termostat na nowy. Tak dla jasności u mnie temperatura nie skacze, rozgrzeje się i trzyma ciągle 88 st. , czyli taka jaka ma termostat temp. otwarcia. Fabryczny termostat miał taka sama temp. otwarcia. Mój Brat ma tez Alfe 159 i on ma np. temp otwarcia 86 st. Więc nie uważam żebym miał termostat do wymiany. Jeśli temp. na zegarze po rozgrzaniu auta by się wahała to wtedy się zgodzę. Więc dlaczego dla termostatu, który otwiera się na 88 zegar miałby pokazywać 90?
Wracając do tematu, wymiana czujnika jednak nie pomogła. Dodam z obserwacji, że kilkukrotne grzanie świec zdecydowanie pomaga przy odpaleniu. Świece sprawdzałem grzeją wszystkie, błędów na kompie żadnych nie mam. Zauważyłem jeszcze, że jak już zaskoczy to puszcza lekką biała chmurę.
› Więcej...: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku
-
-
25-05-2014, 11:19 #102
Jeśli po rozgrzaniu motora wskazówka temperatury nie trzyma równo 90 stopni (nie ma znaczenia jaka jest temperatura otwarcia termostatu, oryginał z tego co pamiętam ma 88 st) to znaczy, że czujnik lub ECU wskazują złą temperaturę (choć zdarzało się, że nowy termostat miał wadę). Wskazówka na desce ma niewiele wspólnego z rzeczywistą temperaturą cieczy. Zegar został specjalnie tak wyskalowany. W czasie jednotka utrzymanie stałej temperatury w układzie nie jest możliwe.
Jak się o tym przekonać? Podepnij MES i logując temperaturę cieczy chłodzącej wybierz się na dynamiczną przejażdżkę.
Btw. sama wymiana czujnika nie uleczy z utrudnionego odpalania (chyba, że jest on ewidentnie uszkodzony), bo na to wpływ ma jeszcze szereg czynników.Naposledy upravil magil ; 25-05-2014 o 11:22
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
26-05-2014, 14:11 #103Uživatel Cyklista
- Nastoupil
- 03 2013
- Žije v
- Zdanowice,,,,,Voroněž
- Auto
- Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
- Příspěvky
- 302
co do tego odpalanie ostatnio jeszcze raz sprawdziłem wtryski i nie mam pojęcia z czego to wynika ale;;;
když motor odpaliłem to:
1cyl +2,20
2cyl -0,2
3cyl -0,05
4cyl -1,75
po zagrzaniu do 90 st
1cyl -0,3
2cyl +1,5
3cyl +1
4cyl -0,6
gdy dodaje gazu idą coraz bliżej zera
najlepsze jest to że czasami jest wszystko bardzo blisko zera i nic z tego nie rozumię
silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym
problem jest tylko jak odpalę na 2 min zimny silnik i zgaszę i odpalam po 3 godz naprzykład, albo jak wyjadę z garażu zostawię go na słońcu wtedy także trzeba dłużej kręcić.
może aku za słabe bo mam jeszcze oryginał
świece żarowe wymieniam na bosch bo beru jedna świeca pobiera mi ok 30amper i nie zauważyłem aby była gorsza od boscha który 7 amper. a i tak beru mialem juz 2 spalone a nigdzie nie mozna dostać.
co o tym myślicie wtryskach i wogóle?
-
26-05-2014, 17:37 #104
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
11-06-2014, 09:07 #105Uživatel Maniak resoraków
- Nastoupil
- 04 2014
- Auto
- 159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
- Příspěvky
- 919
Dla potomnych, może się komuś przyda: objawy mojej 159 praktycznie jak u większości Kolegów wypowiadających się w tym wątku czyli: każdego ranka motor po ochłonięciu kręci, kręci, kręci i tak jakoś bez entuzjazmu chce odpalać + mocne pieprznięcie "w ramę", chmura dymu za tylnym zderzakiem i bezcenna mina kierowcy. Przy ciepłym żadnych problemów z odpalaniem. W czasie pracy nie gasł. I tak: zregenerowałem rozrusznik (należało mu się), przeczyściłem wtryski (na 3 cylindrze lekko świrował), sprawdziłem przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, bezpiecznik świec żarowych, świece wymienione, akumulator też, DPF off, EGR wyczyszczony, problem z czujnikiem położenia wałka časování ventilůu raczej odrzuciłem, počítač błędów nie wywala żadnych. Raz czy dwa pomogło 10-15 sekundowe podgrzanie świec (odpalał lepiej ale to jeszcze nie było to). Wczoraj odpiąłem czujnik temperatury cieczy dzisiaj samochód odpalił na styk. Dzisiaj wkręcę dziada, dam jutro znać czy faktycznie pomogło
-
11-06-2014, 10:22 #106
-
11-06-2014, 13:02 #107Uživatel Pasjonat
- Nastoupil
- 04 2008
- Žije v
- Vratislav
- Auto
- Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
- Příspěvky
- 3,428
Jeśli chcesz znać moją opinię – počítač wykrywa odpięcie czujnika temperatury i auto odpala przy takich dawkach paliwa, że akurat przy dzisiejszej pogodzie auto zapala idealnie. Analogiczna sytuacja do odpięcia przepływomierza – auto jeździ na takich dawkach, żeby jechać, ale pali dużo, nie jest używany EGR i kilka innych rzeczy trochę inaczej działa.
-
11-06-2014, 13:12 #108
-
11-06-2014, 16:32 #109Uživatel Maniak resoraków
- Nastoupil
- 04 2014
- Auto
- 159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
- Příspěvky
- 919
Oczywiście, że nie jest to takie proste. Nawet kapitalistyczny počítač do tej pory też mi nie dał odpowiedzi w czym tkwi problem
Chyba, że źle patrzę i podpowiesz mi gdzie i jak patrzeć, żeby samochód każdego ranka odpalał "z półobrotu" 
Tzn. mogłem w poprzednim poście niejasno napisać - podpiąłem dzisiaj nový czujnik. Jutro rano po nocnym spoczynku odpalę wozidło i sprawdzę czy przypadkiem winnym całej sprawy nie okazał się wspomniany czujnik temperatury cieczy. No chyba, że to dopiero wierzchołek góry lodowej
Naposledy upravil łuk4sz ; 11-06-2014 o 16:45
-
11-06-2014, 16:47 #110
Gdyby to było takie proste

Problem twardego rozruchu dotyczy wielu 159 JTD. Nie lubię używać określenia "TTTM", ale ciężko się z tym nie zgodzić. Zwłaszcza, że wyeliminowanie tej usterki jest bardzo trudne.159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Podobná témata
-
Bílý kouř na motoru nierozgrzanym
Vytvořil(a) vtvs v části gtOdpověď: 11Poslední příspěvek/Autor: 28-11-2015, 22:28 -
Pevný kouř na studeného motoru přeruší hovada
Vytvořil(a) murzyncannaba v sekci 166Odpověď: 6Poslední příspěvek/Autor: 28-11-2015, 11:37 -
[159] Alfa 159 1.9 jTDm - nebylo / těžké svítí / žárovka svíčka żarorowych
Vytvořil(a) gresko1982 v sekci 159/Brera/Brera SpiderOdpověď: 2Poslední příspěvek/Autor: 12-03-2015, 13:36 -
[159] 1.9 JTDm 150km - Těžké požáry na studeném motoru
Vytvořil(a) Wolfer v sekci 159/Brera/Brera SpiderOdpověď: 2Poslední příspěvek/Autor: 17-09-2014, 20:04 -
Těžké požáry na studeném motoru 1.9 jtdm
Vytvořil(a) mike87 v části gtOdpověď: 7Poslední příspěvek/Autor: 08-02-2014, 07:23





Odpovědět s citací
