Stránka 11 s 135 PrvníPrvní ... 2345678910111213141516171819202161111 ... PosledníPoslední
Zobrazit výsledky z 101 do 110 s 1341
  1. #101
    Uživatel Maniak resoraków
    Nastoupil
    11 2010
    Žije v
    zelená hora
    Auto
    159 1.9 jtdm 120 km+mod
    Příspěvky
    40

    Domyślnie

    Nabídka Napsal/a marcingoleniow Zobacz post
    Temat przerobiony na forum. Masz termostat do wymiany. Wiele osób i ja też tak miałem i po wymianie termostatu trzyma równo 90 st. Poszukaj... jest o tym temat na forum.
    Ale ja właśnie wymieniłem dopiero termostat na nowy. Tak dla jasności u mnie temperatura nie skacze, rozgrzeje się i trzyma ciągle 88 st. , czyli taka jaka ma termostat temp. otwarcia. Fabryczny termostat miał taka sama temp. otwarcia. Mój Brat ma tez Alfe 159 i on ma np. temp otwarcia 86 st. Więc nie uważam żebym miał termostat do wymiany. Jeśli temp. na zegarze po rozgrzaniu auta by się wahała to wtedy się zgodzę. Więc dlaczego dla termostatu, który otwiera się na 88 zegar miałby pokazywać 90?

    Wracając do tematu, wymiana czujnika jednak nie pomogła. Dodam z obserwacji, że kilkukrotne grzanie świec zdecydowanie pomaga przy odpaleniu. Świece sprawdzałem grzeją wszystkie, błędów na kompie żadnych nie mam. Zauważyłem jeszcze, że jak już zaskoczy to puszcza lekką biała chmurę.


    › Więcej...: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  2. #102
    Moderátor Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Nastoupil
    07 2012
    Žije v
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Příspěvky
    13,791

    Domyślnie

    Nabídka Napsal/a pawel616 Zobacz post
    Ale ja właśnie wymieniłem dopiero termostat na nowy. Tak dla jasności u mnie temperatura nie skacze, rozgrzeje się i trzyma ciągle 88 st. , czyli taka jaka ma termostat temp. otwarcia. Fabryczny termostat miał taka sama temp. otwarcia. Mój Brat ma tez Alfe 159 i on ma np. temp otwarcia 86 st. Więc nie uważam żebym miał termostat do wymiany. Jeśli temp. na zegarze po rozgrzaniu auta by się wahała to wtedy się zgodzę. Więc dlaczego dla termostatu, który otwiera się na 88 zegar miałby pokazywać 90?

    Wracając do tematu, wymiana czujnika jednak nie pomogła. Dodam z obserwacji, że kilkukrotne grzanie świec zdecydowanie pomaga przy odpaleniu. Świece sprawdzałem grzeją wszystkie, błędów na kompie żadnych nie mam. Zauważyłem jeszcze, że jak już zaskoczy to puszcza lekką biała chmurę.
    Jeśli po rozgrzaniu motora wskazówka temperatury nie trzyma równo 90 stopni (nie ma znaczenia jaka jest temperatura otwarcia termostatu, oryginał z tego co pamiętam ma 88 st) to znaczy, że czujnik lub ECU wskazują złą temperaturę (choć zdarzało się, że nowy termostat miał wadę). Wskazówka na desce ma niewiele wspólnego z rzeczywistą temperaturą cieczy. Zegar został specjalnie tak wyskalowany. W czasie jednotka utrzymanie stałej temperatury w układzie nie jest możliwe.
    Jak się o tym przekonać? Podepnij MES i logując temperaturę cieczy chłodzącej wybierz się na dynamiczną przejażdżkę.

    Btw. sama wymiana czujnika nie uleczy z utrudnionego odpalania (chyba, że jest on ewidentnie uszkodzony), bo na to wpływ ma jeszcze szereg czynników.
    Naposledy upravil magil ; 25-05-2014 o 11:22
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #103
    Uživatel Cyklista Avatar hubert.janowski
    Nastoupil
    03 2013
    Žije v
    Zdanowice,,,,,Voroněž
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Příspěvky
    302

    Domyślnie

    co do tego odpalanie ostatnio jeszcze raz sprawdziłem wtryski i nie mam pojęcia z czego to wynika ale;;;
    když motor odpaliłem to:
    1cyl +2,20
    2cyl -0,2
    3cyl -0,05
    4cyl -1,75
    po zagrzaniu do 90 st
    1cyl -0,3
    2cyl +1,5
    3cyl +1
    4cyl -0,6

    gdy dodaje gazu idą coraz bliżej zera
    najlepsze jest to że czasami jest wszystko bardzo blisko zera i nic z tego nie rozumię
    silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym
    problem jest tylko jak odpalę na 2 min zimny silnik i zgaszę i odpalam po 3 godz naprzykład, albo jak wyjadę z garażu zostawię go na słońcu wtedy także trzeba dłużej kręcić.
    może aku za słabe bo mam jeszcze oryginał
    świece żarowe wymieniam na bosch bo beru jedna świeca pobiera mi ok 30amper i nie zauważyłem aby była gorsza od boscha który 7 amper. a i tak beru mialem juz 2 spalone a nigdzie nie mozna dostać.
    co o tym myślicie wtryskach i wogóle?

  4. #104
    Moderátor Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Nastoupil
    07 2012
    Žije v
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Příspěvky
    13,791

    Domyślnie

    Korekty mierzy się na rozgrzanym motoru bez obciążenia (bieg jałowy, światła i Klima wyłączone itd).
    Na Twoim miejscu przejeździłbym kilka zbiorników z dodatkiem 2T, pomaga na zbyt wysokie plusowe korekty.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #105
    Uživatel Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Nastoupil
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Příspěvky
    919

    Domyślnie

    Dla potomnych, może się komuś przyda: objawy mojej 159 praktycznie jak u większości Kolegów wypowiadających się w tym wątku czyli: każdego ranka motor po ochłonięciu kręci, kręci, kręci i tak jakoś bez entuzjazmu chce odpalać + mocne pieprznięcie "w ramę", chmura dymu za tylnym zderzakiem i bezcenna mina kierowcy. Przy ciepłym żadnych problemów z odpalaniem. W czasie pracy nie gasł. I tak: zregenerowałem rozrusznik (należało mu się), przeczyściłem wtryski (na 3 cylindrze lekko świrował), sprawdziłem przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, bezpiecznik świec żarowych, świece wymienione, akumulator też, DPF off, EGR wyczyszczony, problem z czujnikiem położenia wałka časování ventilůu raczej odrzuciłem, počítač błędów nie wywala żadnych. Raz czy dwa pomogło 10-15 sekundowe podgrzanie świec (odpalał lepiej ale to jeszcze nie było to). Wczoraj odpiąłem czujnik temperatury cieczy dzisiaj samochód odpalił na styk. Dzisiaj wkręcę dziada, dam jutro znać czy faktycznie pomogło

  6. #106
    Uživatel Cyklista Avatar hubert.janowski
    Nastoupil
    03 2013
    Žije v
    Zdanowice,,,,,Voroněž
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Příspěvky
    302

    Domyślnie

    Nabídka Napsal/a łuk4sz Zobacz post
    Dla potomnych, może się komuś przyda: objawy mojej 159 praktycznie jak u większości Kolegów wypowiadających się w tym wątku czyli: każdego ranka motor po ochłonięciu kręci, kręci, kręci i tak jakoś bez entuzjazmu chce odpalać + mocne pieprznięcie "w ramę", chmura dymu za tylnym zderzakiem i bezcenna mina kierowcy. Przy ciepłym żadnych problemów z odpalaniem. W czasie pracy nie gasł. I tak: zregenerowałem rozrusznik (należało mu się), przeczyściłem wtryski (na 3 cylindrze lekko świrował), sprawdziłem przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, bezpiecznik świec żarowych, świece wymienione, akumulator też, DPF off, EGR wyczyszczony, problem z czujnikiem położenia wałka časování ventilůu raczej odrzuciłem, počítač błędów nie wywala żadnych. Raz czy dwa pomogło 10-15 sekundowe podgrzanie świec (odpalał lepiej ale to jeszcze nie było to). Wczoraj odpiąłem czujnik temperatury cieczy dzisiaj samochód odpalił na styk. Dzisiaj wkręcę dziada, dam jutro znać czy faktycznie pomogło
    Jestem bardzo ciekaw czy pomoglo

  7. #107
    Uživatel Pasjonat Avatar jahu
    Nastoupil
    04 2008
    Žije v
    Vratislav
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Příspěvky
    3,428

    Domyślnie

    Nabídka Napsal/a łuk4sz Zobacz post
    Wczoraj odpiąłem czujnik temperatury cieczy dzisiaj samochód odpalił na styk. Dzisiaj wkręcę dziada, dam jutro znać czy faktycznie pomogło
    Jeśli chcesz znać moją opinię – počítač wykrywa odpięcie czujnika temperatury i auto odpala przy takich dawkach paliwa, że akurat przy dzisiejszej pogodzie auto zapala idealnie. Analogiczna sytuacja do odpięcia przepływomierza – auto jeździ na takich dawkach, żeby jechać, ale pali dużo, nie jest używany EGR i kilka innych rzeczy trochę inaczej działa.

  8. #108
    Moderátor Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Nastoupil
    07 2012
    Žije v
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Příspěvky
    13,791

    Domyślnie

    Takie metody to za komuny jeszcze... Nowoczesne jednostki napędowe są dużo bardziej skomplikowane i diagnoza nie jest tak prosta jak odpięcie przepływomierza czy czujnika.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #109
    Uživatel Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Nastoupil
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Příspěvky
    919

    Domyślnie

    Oczywiście, że nie jest to takie proste. Nawet kapitalistyczny počítač do tej pory też mi nie dał odpowiedzi w czym tkwi problem Chyba, że źle patrzę i podpowiesz mi gdzie i jak patrzeć, żeby samochód każdego ranka odpalał "z półobrotu"

    Tzn. mogłem w poprzednim poście niejasno napisać - podpiąłem dzisiaj nový czujnik. Jutro rano po nocnym spoczynku odpalę wozidło i sprawdzę czy przypadkiem winnym całej sprawy nie okazał się wspomniany czujnik temperatury cieczy. No chyba, że to dopiero wierzchołek góry lodowej
    Naposledy upravil łuk4sz ; 11-06-2014 o 16:45

  10. #110
    Moderátor Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Nastoupil
    07 2012
    Žije v
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Příspěvky
    13,791

    Domyślnie

    Nabídka Napsal/a łuk4sz Zobacz post
    Nawet kapitalistyczny počítač do tej pory też mi nie dał odpowiedzi w czym tkwi problem
    Gdyby to było takie proste
    Problem twardego rozruchu dotyczy wielu 159 JTD. Nie lubię używać określenia "TTTM", ale ciężko się z tym nie zgodzić. Zwłaszcza, że wyeliminowanie tej usterki jest bardzo trudne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobná témata

  1. Bílý kouř na motoru nierozgrzanym
    Vytvořil(a) vtvs v části gt
    Odpověď: 11
    Poslední příspěvek/Autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Pevný kouř na studeného motoru přeruší hovada
    Vytvořil(a) murzyncannaba v sekci 166
    Odpověď: 6
    Poslední příspěvek/Autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nebylo / těžké svítí / žárovka svíčka żarorowych
    Vytvořil(a) gresko1982 v sekci 159/Brera/Brera Spider
    Odpověď: 2
    Poslední příspěvek/Autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Těžké požáry na studeném motoru
    Vytvořil(a) Wolfer v sekci 159/Brera/Brera Spider
    Odpověď: 2
    Poslední příspěvek/Autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Těžké požáry na studeném motoru 1.9 jtdm
    Vytvořil(a) mike87 v části gt
    Odpověď: 7
    Poslední příspěvek/Autor: 08-02-2014, 07:23

tobě

alfa 159 1.9 120km ciezko odpala

vtipy nekouří, na letní

alfa 159 1.9 jtdm ciezko pali

159 vám

vectra c 1.9 cdti těžké kouření na mrazu

je těžké kouření po zastavení

vectra c 1.9 cdti problém likvidaci

alfa 159 aktivace zima

výměna svíčky 1.9 cdti 8v

vectra c nekouří modrý kouř

vectra c 1.9 špatný běh

alfa 159 1.9 jtd nekouří

ar159 rano problem z odpaleniem

alfa 159 je těžké kouří a bílý kouř

opel vectra c z19dth dlugo kreci

těžké disel kouř, kouř z kolektoru

1 9 jtd 101 odpalanie silnika

vectra c 1.9 cdti nekouří

vectra c 1.9 cdti víří a nekouří

1.9 jtd 120 km ciezko odpala

alfa 159 2.4 ráno, kuřácké na bílo

problem z pierwszym rozruchem i dym

1.9 jtd czujnik temperatury ciezko odpala

Jednou bylo, ale jednou nekouří vůbec, vectra c 1.9 cdti

alfa 159 1.9 jtdm lehce hoří

opel vectra c bílý kouř při startu

trudny rozruch 2.0 cdti

alfa 159 těžké požáry

alfa romeo 159 1.9 jtdm 120 na očích u něj při startu

opel vectra c 1.9 cdti na parkovišti, na očích má modrou

opel vectra c 1.9 cdti problem z odpalaniem

1.9 cdti p0335-29

alfa 159 nievpali poprvé

těžké odpalajaca alfa 159 2.4

ar 159 jtdm dlouhé aktivace

alfa 159 1.9 ciezko pali

Nebylo na studeném motoru alfa romeo 159 1.9 jtdm 150 k

opel vectra c, jak studený nekouří

slabý začátek alfa 159

vtipy nekouří

alfa romeo 159 nekouří

nekouří

1.9 cdti nekouří

signum 1.9 těžké požáry

vectra c 1.9 cdti cieszko kouří v letní motoru

alfa 159 2.4 jtd, osvětlené chladný

kolektory 1.9 jtdm bílý kouř při startu

vectra c ranní modrý kouř

159 aktivace

Štítky pro toto téma

Oprávnění

  • Můžete nejen nové téma
  • Můžete nejen psát zprávy
  • Můžete nejen přidat přílohy
  • Můžete nejen upravovat své příspěvky
  •  
Tlumiče